תינוקת שנולדה ביום ראשון שעבר נקלעה מספר ימים לאחר מכן לסכנת חיים. הסיבה: אמה התנגדה לכך שהיא תקבל ויטמין K לאחר הלידה, כמקובל במערכת הבריאות.
התינוקת נולדה בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד. לאחר הלידה המליצו הרופאים לאם שבתה תקבל את הוויטמין, הנחוץ לסייע לקרישה תקינה של הדם, אבל האם סירבה.
1 צפייה בגלריה
תינוק
תינוק
האם התנגדה למתן ויטמין K
(צילום: shutterstock)
מספר ימים לאחר הלידה חזרה האם עם בתה לבית החולים, כשהיא סובלת מדימום פנימי שסיכן את חייה. התינוקת הועברה לטיפול נמרץ ילדים ובמקביל קיבלה את הוויטמין החיוני. אתמול נמסר כי כבר לא נשקפת סכנה לחייה, וכי נראה שהיא תשוחרר בקרוב הביתה.
הרופאים הבהירו כי לו האם הייתה מגיעה לבית החולים מאוחר יותר, בתה הייתה עלולה לסבול מדימומים במוח.
אתמול הסבירה האם ל"ידיעות אחרונות" את המניע להתנגדותה: "קראתי בפורומים ובקבוצות בפייסבוק שבוויטמין K יש חומרים מסרטנים והשתכנעתי שזה יסכן את התינוקת שלי. הרופאים הציעו לי כמה פעמים וסירבתי". מספר ימים לאחר הלידה, כשהייתה כבר בבית, הבחינה האם שבתה סובלת מדימום וגינאלי. "מיד יצאתי לבית החולים וזה היה המזל הגדול. אם הייתי חוזרת מאוחר יותר יכול להיות שזה היה מאוחר מדי. כעת אני מכה על חטא. אני רוצה להזהיר הורים אחרים מקבלת החלטות על סמך ידיעות ופרסומים כוזבים ברשת".
במשרד הבריאות מציינים כי כמעט 100% מהתינוקות מקבלים את הוויטמין לאחר הלידה בזריקה או דרך הפה, ואומרים כי ללא הוויטמין עלול התינוק לסבול מדימומים פנימיים, כולל במוח, עד גיל שלושה חודשים. ביחד עם איגוד רופאי הילדים קורא המשרד לכל ההורים להקפיד כי החיסון יינתן לתינוק לאחר הלידה, כפי שמומלץ זה שנים.
ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים באסותא אשדוד: "אנשים חושבים בטעות שוויטמין K זה חיסון". לדבריה, לו הדימום של הילדה היה פנימי האם לא הייתה יכולה לדעת על כך, מה שהיה עלול להסתיים באסון. היא הבהירה כי המלצות איגוד רופאי הילדים לקחת את הוויטמין ניתנו לאחר בדיקות.