חברת התרופות אסטרהזניקה תבצע ניסוי ראשון מסוגו לבדיקת יעילות החיסון שלה נגד קורונה בילדים. אסטרהזניקה פיתחה חיסון שמידת יעילותו נגד הנגיף היא בין 70 ל-90 אחוזים והוא נחשב קל לאחסון ולשינוע. בסוף החודש, החברה הבריטית־שוודית תבצע ניסוי ראשון של החיסון על 240 ילדים בני שש עד 17 שהתנדבו לכך.
פרופסור אנדרו פולארד, המומחה במחלות מידבקות בקרב ילדים ועומד בראש הניסויים של אוניברסיטת אוקספורד, שפיתחה את החיסון עם אסטרהזניקה, אומר כי רוב הילדים כמעט לא מושפעים מנגיף הקורונה וגם אם הם נדבקים בו, הם אינם מפתחים מחלה קשה. אולם לדבריו, חלק מהילדים צפויים למצוא את החיסון יעיל עבורם, במיוחד אם מדובר בילדים הסובלים ממחלות רקע.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים פייזר
חיסון ילדים פייזר
לקראת חיסון ילדים
(צילום: Shutterstock)
הניסוי של אסטרהזניקה מתיישר עם ההחלטה של משרד הבריאות הבריטי לפתח חיסוני קורונה בטוחים עבור ילדים. הציפייה כי היא עד סוף השנה יהיה לפחות חיסון אחד נגד קורונה שמותאם גם לילדים. במשרד הבריאות הבריטי אמרו כי אין עדויות לכך שילדים מידבקים יותר ממבוגרים אולם גם אין עדות לכך שילדים נדבקים בקורונה פחות ממבוגרים. פיתוח החיסון לילדים יאפשר להשיב את הלימודים בבתי הספר לסדרם ובבריטניה אף קיימת אופטימיות מסוימת - אם כי לא בהכרח ממשית, שעד חודש ספטמבר הקרוב, מועד תחילת שנת הלימודים הבאים, יחוסנו כל תלמידי בתי הספר במדינה.
אל אסטרהזניקה מצטרפת חברת התרופות פייזר, שהודיעה על ביצוע ניסויים בחיסון לקורונה בילדים בני 12־15. החיסון של פייזר ניתן עד כה לבני 16 ומעלה ועתה חברת התרופות האמריקאית מגייסת 2,259 בני נוער לניסוי שיחל בקרוב. בשלב מאוחר יותר, החברה תרחיב את הניסוי לבני חמש עד 11. גם חברת התרופות מודרנה, שמתהדרת בחיסון נגד קורונה, תחל ניסויים בבני נוער בגילאי 12־18 לקראת אמצע השנה. בניסוי זה ישתתפו 3,000 בני נוער.