1 צפייה בגלריה
רפי ספר
רפי ספר
רפי ספר. "להיות פרמדיק זה מאתגר"
(צילום: שאול גולן)
רפי ספר, גמלאי בן 73 ממודיעין־מכבים־רעות, מגיע בחצי השנה האחרונה פעמיים בשבוע למשמרת שלו כפרמדיק בניידת טיפול נמרץ של תחנות מד"א במודיעין או בלוד. "להיות פרמדיק זה מאתגר, עם הרבה אדרנלין בעבודה, זה להרגיש שאתה עוסק בהצלת חיים ממש. מבחינתי הגיל הוא רק מספר", אומר ספר, שהוא הפרמדיק הכי מבוגר שהוכשר בהיסטוריה של מגן דוד אדום.
ספר, מהנדס במקצועו, עסק כל חייו כמנהל פרויקטים הנדסיים מורכבים בארץ ובעולם. ב־2015, אחרי שפרש לגמלאות, נתקל במודעה המזמינה את תושבי האזור לקורס עזרה ראשונה במד"א. "נרשמתי לקורס ועברתי אותו בהצלחה", הוא מספר, "רציתי לעשות משהו משמעותי".
אחרי שהתנדב כחובש, רצה לכבוש יעד נוסף ולהיות פרמדיק. "נכנסתי בשיעור הראשון וראו אדם עם שיער שיבה, שאלו מה אני עושה פה", אומר בחיוך ספר, שעבר את הקורס יחד עם חובשי מד"א שזאת עבודתם, ועשה תורנויות בנט"ן ובבתי חולים. "הייתה לי מוטיבציה אדירה לסיים את הקורס כי ידעתי שאני מסוגל לתרום כפרמדיק".
על הסיפוק בהתנדבות הוא מדבר בהתלהבות: "להיות פרמדיק זה ממש להציל חיים. זה להגיע לאדם במצב קריטי שנלחם על חייו, לטפל בו ולהרגיש שהוא חוזר לחיים".
בני המשפחה והחברים מעודדים אותו, וגם התגובות בשטח טובות. "כשאני מגיע למקרה חירום, אני שם לב שמטופלים רואים אותי כמבוגר האחראי בשטח ופונים אליי. אין גיל להצלת חיים, צריך רק רצון טוב והשקעה, להוציא את המקסימום כדי לעזור לאחרים. הייתי רוצה להישאר בתפקיד ולהתנדב עוד שנים רבות ואני מקווה שכך אעשה, כי זה מכניס לי רוח במפרשים וזה כיף מאוד בפנסיה, אני גאה בכך מאוד".