לשפע הטכנולוגיות שמציעות יצרניות נעלי הריצה בעולם, מתווספת אחת נוספת - ה-HOVR, של מותג הספורט אנדר ארמור. מותג זה חדש יחסית בתחום נעלי הריצה המקצועיות. עד כה התרכזו שם בעיקר בבגדי ספורט סופר-נוחים ובנעליים שבמקרה הטוב יועדו לריצות קצרות או לאימונים. סדרת ה-HOVR בהחלט ממקמת את אנדר ארמור בעשירייה הפותחת של מותגי נעלי הריצה המובילים בעולם עם נעליים סופר רכות ונוחות, יציבות אבל גם לא חפות מבעיות.
טכנולוגיית ה-HOVR, מבטיחים באנדר ארמור, מעניקה תחושה של "ריצה על ענן", בזכות החומר הספוגי-אלסטי ממנו מורכבת הסוליה. זו בעצם התשובה של אנדר ארמור לטכנולוגיות הבוסט של אדידס והריאקט של נייק, שזכו להצלחה מטאורית בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
נעלי הריצההחדשות של אנדר ארמור
נעלי הריצההחדשות של אנדר ארמור
שחקן חדש בזירת מותגי הריצה הגדולים?
(יח"צ)
נעל הריצה החדשה של אנדר ארמור, ה-HOVR Phantom 2, היא למעשה גרסה מחודשת ומשופרת לדגם ה-HOVR המקורי שיצא לפני כשנתיים. מדובר בנעל ריצה ניטרלית (מאפשרות לכף הרגל לנוע בטבעיות ומיועדות לרצים שלא סובלים מקריסה בזמן ריצה), עם חלק עליון שעשוי מבד "נושם", לשונית נעל שהיא בעצם חלק מצווארון שמהדק את הנעל לקרסול ומעצים את תחושת היציבות בריצה וכמובן הסוליה המיוחדת, שלא רק מרגישה רכה, אלא גם מתגלה במהלך 50 הק"מ שרצתי בנעליים אלו לאורך כשבועיים, כקפיצית, לא פחות מסוליית הבוסט האגדית של אדידס.
מעבר לנוחות ולהרגשת הריחוף, הסוליה החיצונית, הרחבה יחסית עם חומר ה-HOVR שכאילו "נשפך" לצדדים בחלקה האחרוי של הנעל, מספקת הגנה מעולה מאבנים ושאר מהמורות בזמן ריצה בדרך שאינה סלולה.
נתון נוסף שאהבתי בנעל - יש לה דרופ (ההפרש הגובה בין החלק הקדמי לחלק האחורי בנעל) של 9 מ"מ. שזה הרף הנמוך בין נעלי הריצה הפופולריות (נע בד"כ בין 10-12 מ"מ), ולכן יתאים לכאלו שבשל בעיות ברכיים מעדיפים לרדת בדרופ, אך עדיין לא יותר מדי.
2 צפייה בגלריה
נעלי הריצההחדשות של אנדר ארמור
נעלי הריצההחדשות של אנדר ארמור
משדר הבלוטות' מתקשר עם הטלפון הנייד
(יח"צ)

ויש גם בונוס נחמד - הלוגו של אנדר-ארמור, הממוקם ליד העקב הוא למעשה משדר בלוטות' שבלחיצה קלה עליו מאפשר לנעל לשדר את נתוני הריצה לאפליקציית MapMyRun בטלפון החכם. בסיום הריצה תוכלו לקבל נתוני קצב, שריפת קלוריות ואפילו נתונים כמו זווית כף הרגל בריצה וזמן מגע ממוצע של כף הרגל בקרקע. קיימת אפשרות לתכנית קולית שבמהלך הריצה מעניקה טיפים להאיץ או להאט ומודיעה עד כמה אתה קרוב למטרה אותה הגדרת מראש.
אבל לא הכל טוב ב-HOVR Phantom 2, לפחות בניסיון האישי שלי איתן. אותו צווארון שחובק את הקרסול בזמן הריצה, גרם לגירוי לא נעים בעור, שהצליח להשבית אותי מלרוץ מספר ימים. הפתרון הוא כמובן גרב ארוכה שתמנע את המגע של הצוורון עם העור, אבל לא לכולם זה נוח. מינוס נוסף הוא משקל הנעל - 335 גרם למידה שלי (44). כמי שרץ 10-15 ק"מ בכל פעם, עניין המשקל לא היה קריטי, אבל במרחקים ארוכים יותר, בשלב מסוים זה מורגש. בעיה נוספת שנתקלתי בה - תיבת האצבעות מעט לחוצה, למרות שכף רגלי לא רחבה במיוחד. בקילומטרים הראשונים זה פחות מורגש, אבל אחרי 5-6 ק"מ זה מתחיל להיות מורגש.
649 שקל - מחירה של הנעל בישראל. יש יקרות ממנה אבל לא מעט טובות תמורתן תוציאו פחות.