רעי לאלו שם לעצמו מטרה מאז שהיה ילד - להתגייס לסיירת מטכ"ל. הוא עשה הכל לפי הספר: התאמן, אכל בריא, ויתר על יציאות עם החברים, אפילו התחיל להתחרות במרתונים מגיל צעיר כדי להיות בכושר שיא לקראת הגיוס. אבל חלומות לחוד והחיים לחוד: דווקא כשהגיע למיונים לשייטת והיה צעד מלהגשים את החלום - הוא נפצע קשה בעמוד השדרה ונאלץ לפרוש. הרגע הקשה הזה, הוא מספר, גרם לו לצמוח והוליד בעצם את הקריירה שלו.
קראו עוד:
חברת TRIHARD שהקים, שמתמחה במוצרי בריאות לספורטאים מקצועיים, כבר גייסה מיליוני דולרים. "הייתה לי מטרה אחת והייתי לגמרי מכוון אליה - להתקבל לסיירת מטכ"ל", הוא מספר. "כל היום הייתי עושה ספורט במקום ללכת ללימודים, עובד על סיבולת בין אם זה בריצות, מרתונים, רכיבות. ואז הגיע השלב הסופי של גיבוש מטכ"ל, יומיים אחרונים לפני שאני נכנס ליחידה, ושם עברתי פציעה קשה בגב. עברתי ניתוח קשה בעמוד השדרה, חשש לשיתוק בכף רגל. נאלצתי לוותר על שירות קרבי. בכל מסיבות הסיום של י"ב הייתי על קביים. תקופה שהייתי בדיכאון כבד".
1 צפייה בגלריה
רועי ללו
רועי ללו
"הבנתי שאני צריך לעשות את הדברים אחרת". רעי לאלו
(צילום: עוז מועלם)
חלק מהשיקום של רעי, היום בן 28, היה באמצעות שחייה ומשם נולד הרעיון לחברה הייחודית שהקים. "הייתי חייב ללכת במים כל יום למשך שעה", הוא מסביר, "ואז התחלתי ממש לשחות. משם הרופא אמר לי שאני יכול לחזור לרכוב, ועם הזמן חזרתי לרוץ. נרשמתי לטריאתלון תל־אביב הראשון שלי בגיל 21, הגעתי למקום שני בקבוצת הגיל שלי ועפתי על התחרות הזו. מיד נרשמתי לאיש הברזל. בתקופה הזאתי הצטרפתי לקבוצת TRIHARD ישראל שמאמנת אנשים לתחרויות הכי קשות שיש. הייתי הכי צעיר בקבוצה אבל התחברתי לאנשים, והקבוצה הייתה מאוד דומיננטית בשיקום שלי. היינו מתאמנים ביחד תשע פעמים בשבוע, כל אימון שעתיים. בלילות שכל החברים התל־אביבים שלי היו יוצאים לבלות עד אור הבוקר אני רכבתי על אופניים בחמש בבוקר. במקביל לעולם הספורט גם הקמתי חברת דיגיטל משלי שעוסקת בקידומי אתרים. זה עבד ממש טוב ובגיל 21 הרווחתי מאוד יפה, אבל לא הרגשתי שאני נותן את המאה אחוז, חיפשתי להתקדם יותר. החלטתי שאני עוזב הכל ועובר לניו־יורק. לבד".

בדרך שלו

עם המון חוצפה ישראלית, קצת קשרים והרבה מזל, הוא התקבל לעבודה בענקית הפרסום "מקאן" בניו־יורק. "הייתי בעננים, עבדתי במקום הכי מגניב בעולם ולמדתי שם המון, אבל רציתי להקים משהו משלי. באתי מעולם הספורט וחשבתי איך בעקבות הפציעה שעברתי אני יכול לתת ערך מוסף. נזכרתי בדברים שהפריעו לי כששחיתי בשיקום. הכלור בבריכה, למשל, גורם לעור להפוך יבש, הוא נדבק לריח גוף ומשנה אותו, הופך את השיער לירוק, יש אלרגיות, וזה רק בעולמות השחייה. בכל ענף ספורט יש בעיות - אנשים שרצים מתמודדים עם שפשפות, יבלות בכפות הרגליים. יש בעיה עם החשיפה לשמש, אי־אפשר לשים קרם הגנה תוך כדי תנועה, יש פציעות רבות מסוגים שונים. האורח חיים הספורטיבי משליך על בריאות העור והשיער.
"חקרתי ובדקתי האם יש מותג שלוקח בעלות על התחום הזה, וגיליתי פער. היו רק תרופות סבתא של שמן קוקוס או קטשופ בכובע שחייה שמנטרל את הכלור. הספורטאים הם קהל שיכול להרשות לעצמו, רוצה להשקיע בלייף סטייל והבנתי שלשם הולכת החברה שאקים. יצרתי קשר עם שני חבר'ה שהיו איתי בקבוצת האימונים בישראל והתחלנו לדבר על הרעיון. הבנתי שיש כאן יופי של הזדמנות. אחרי שתקופה ארוכה עבדתי במקאן כל היום ואז כל הלילה על החברה שלי החלטתי שאני מתפטר והולך לדרך עצמאית".
"בכל ענף ספורט יש בעיות - אנשים שרצים מתמודדים עם שפשפות, יבלות בכפות הרגליים. יש בעיה עם החשיפה לשמש, אי־אפשר לשים קרם הגנה תוך כדי תנועה, יש פציעות רבות מסוגים שונים. האורח חיים הספורטיבי משליך על בריאות העור והשיער"
בשלב הראשון רעי פתח קו מוצרים מיוחד, שמיועד לשחיינים מקצועיים. "ההתחלה הייתה קשה, השקנו את TRIHARD באמזון, שמנו אלפיים דולר בחודש על שיווק, לא היה לנו כסף, הייתי מקדם את המוצרים בעצמי וכותב את כל התגובות ברשת. אחרי שהשקנו את קו המוצרים הצלחתי לסגור השקעה של 600 אלף דולר משלושה משקיעים עיקריים בישראל: קבוצת שסטוביץ, קבוצת תוספי התזונה סופהרב ומשפחת קולבר. ב־2021 הגענו כבר למיליון דולר במכירות. היה לנו מזל, אשת הברזל שזכתה באליפות העולם, לוסי צ'ארלס, שהיא פיגורה ענקית בתחום שלחה לנו הודעה וביקשה לנסות את המוצרים שלנו. היו לנו באותו הזמן בקושי 500 עוקבים באינסטגרם. מפה לשם סגרנו איתה שיתוף פעולה והיא מייצגת את המותג, שגרירה מרכזית, ובום כל הלקוחות מכל העולם כותבים עלינו. זה היה רגע משמעותי לחברה ולי. במהלך השנה גייסנו עוד חצי מיליון דולר מהמשקיעים שתמכו בחברה מלכתחילה - סך הכל 3.2 מיליון דולר".

איטי בקצב מהיר

זאת תקופה קשה לגייס בה כספים, אבל רעי מנסה להישאר אופטימי. "בעקבות הנפילות בבורסה של חברות הטכנולוגיה, יש הערכה גדולה הרבה יותר לחברות צעירות שכבר הצליחו להוכיח את ההיתכנות הכלכלית של המוצר שלהם בשוק ויש להם קהל לקוחות גדול ונאמן עם מודל וקצב הכנסות שכבר מוכיח את עצמו. כל הדברים האלה נכונים ל־TRIHARD".
למה נועדו ההשקעות הנוספות? "יעזרו לנו להיכנס לעולמות נוספים חוץ משחייה. השנה נתחיל התרחבות לחומרים שעוזרים להתאוששות בשרירים, אנחנו בונים את החברה, אוספים נתונים, מייצרים שיתופי פעולה במקומות שאין בהם תחרות. אני פרקטי ואין לי פחד להיכשל, זה היתרון שלי כרגע. במקום מסוים אני חושב שכל הדרך שבניתי בחיים הגיעה מחוסר ביטחון, הרגשתי בלימודים בבית הספר שאני ממוצע, אולי אפילו קצת איטי, והבנתי שאני צריך לעשות את הדברים אחרת. במקום להיות טוב במלא דברים במקביל, צריך להבין מה הדבר האחד הזה שאתה טוב בו ולהיות הכי טוב בו. החלום הכי גדול שלי זה לייצר אלטרנטיבה לאנשים כמוני. לפתוח מקום שעוזר לאנשים יצירתיים מילדות, שמחפשים דרך אחרת ללמוד ולהתבטא. יש המון הזדמנויות לעשות התמחות פרקטית ולהבין מה נכון ומה לא נכון מאשר לשבת בכיתה וללמוד".