הרופאים בארץ הרימו ידיים וכעת משפחת ברגרט בדרך לטיפול ניסיוני בארה"ב במרוץ להציל את בנם הפעוט: תחת הכותרת "לעוף אל החיים – עזרו לנו לתת לרפאל את הסיכוי הכי טוב לנצח במלחמה על החיים" יוצאים בני משפחתו של רפאל ברגרט בן השנה ועשרה חודשים, המתמודד כשנה עם סרטן נדיר שהתגלה בראשו, בקמפיין גיוס המונים במטרה לגייס 2.75 מיליון שקל לטיפול בבנם.
2 צפייה בגלריה
קמפיין גיוס תרומות. רפאל ברגרט סרטן
קמפיין גיוס תרומות. רפאל ברגרט סרטן
רפאל ברגרט. הסרטן האלים נתגלה בראשו שבועיים לפני יום הולדתו הראשון
(צילום: באדיבות המשפחה)
הסכום מיועד למימון טיפולים רפואיים של רפאל בארצות הברית, כולל הוצאות למחיה שלו ושל בני משפחתו – הוריו ושלושת אחיו - למשך שהות של כשנתיים. עד כה גייסה המשפחה פחות מ-70 אחוז מהיעד, 1.85 מיליון שקל בקירוב. קמפיין התרומות מסתיים מחר (ב') והוריו של רפאל יוצאים בקריאה מרגשת לציבור: "התינוק הגיבור שלנו רפאל עבר טיפולים כימותרפיים ושלוש השתלות מוח עצם, אבל הגידול הוא עקשן והבדיקות האחרונות הראו שהטיפולים לא משפיעים עליו עוד. אחרי מסע חיפושים מצאנו רופא מומחה בבית החולים MSK בניו יורק, המטפל בטיפול ניסיוני ייחודי שמתאים לסוג הסרטן של רפאל. עכשיו אנחנו נוסעים לניו יורק כדי להציל את הבן הקטן שלנו ואנחנו זקוקים לכם. בבקשה תרמו, כל אחת, כל אחד, כל סכום. עזרו לנו לתת לרפאל שלנו את הסיכוי לחיות".

2 צפייה בגלריה
קמפיין גיוס תרומות. רפאל ברגרט סרטן
קמפיין גיוס תרומות. רפאל ברגרט סרטן
בדרך לטיפולים בארה"ב. רפאל
(צילום: באדיבות המשפחה)
רפאל הוא בנם הקטן של צילה ויגאל ברגרט, תושבי שוהם, ואחיהם של איתן, ארבל ואלי. שבועיים לפני יום הולדתו הראשונה, מה שהתחיל כדלקת אוזניים הסתיים בהפניה דחופה למיון ול-CT ראש. תוצאות הבדיקה, כמו גם תוצאות סריקת ה-MRI שהגיעו מיד לאחריה, לא השאירו מקום לספק: לרפאל יש גידול סרטני נדיר במוח מסוג ATRT, שעליו יש מעט מאוד מחקר וניסיון רפואי וטיפולי בארץ וגם בעולם.
"תחילה נדמה היה שהכול מתקדם טוב, אבל אז הודיעו לנו הרופאים שהגידול של רפאל עקשן ואלים יותר ממה שהם חשבו, ושנכון להיום, אין לרפואה בישראל עוד מה להציע לנו. ואנחנו עומדים שם, מסתכלים על התינוק הגיבור הזה, שממשיך לחייך, ומחליטים באותו הרגע שאסור לנו לוותר"
"את יום הולדת שנה כבר 'חגגנו' בבית החולים דנה באיכילוב", מספרים ההורים. "האמת היא, שאנחנו לא זוכרים כמעט כלום ממה שהרופאים אמרו והסבירו לנו באותו יום. מולנו מסך המחשב שמציג את הראש הקטן של רפאל. וזה מרגיש שאנחנו בסרט שהוא לא שלנו, שמישהו התבלבל ושזה עניין של דקות עד שיעלו על הטעות הזו ונחזור אחורה בזמן לחיים הרגילים שלנו. ככל שעבר הזמן התברר שאף אחד לא התבלבל, והסרט הזה הוא עכשיו המציאות של החיים שלנו".

"בבקשה תרמו, כל אחת, כל אחד, כל סכום"

מאז אותו יום, עברה כבר כמעט שנה. רפאל כבר הספיק לעבור טיפולי כימותרפיה קשים ושלוש השתלות מוח עצם, אך הסרטן מסרב להיעלם. "בתחילה נדמה היה שהכול מתקדם טוב", מספרים ההורים, "אבל אז הודיעו לנו הרופאים שהגידול של רפאל עקשן ואלים יותר ממה שהם חשבו, ושנכון להיום, אין לרפואה בישראל עוד מה להציע לנו. ואנחנו עומדים שם, מסתכלים על התינוק הגיבור הזה, שממשיך לחייך, ומחליטים באותו הרגע שאסור לנו לוותר. אנחנו הופכים כל אבן, קוראים כל מחקר וכל מאמר, מגיעים לא.נשים בכל העולם".
ואז התקווה דפקה שוב על הדלת: נמצא רופא בבית החולים בניו יורק שמוכן לטפל ברפאל ולתת לו סיכוי. "ומהרגע הזה יש לנו רק מטרה אחת לנגד העיניים: לטוס לארצות הברית כמה שיותר מהר, ולהתחיל את הטיפול שאנחנו מאמינים בכל ליבנו, שיציל את רפאל".
משפחתו של ברגרט יוצאת בקריאה לציבור במטרה לסיים את גיוס הסכום שיסייע במהלך האחרון להצלתו של רפאל הקטן: "וכאן אתם נכנסים לתמונה. עזרו לנו לתת לרפאל את הסיכוי הכי טוב לנצח במלחמה על החיים. בבקשה תרמו, כל אחת, כל אחד, כל סכום".
בעמוד הפייסבוק שלה כתבה האם צילה, עם כל הכאב, פוסט אופטימי שהעלתה עם צאת הקמפיין לפני כשבוע שבו היא משתפת במעט שעובר על המשפחה וממיסה במילותיה את לבבות הקוראים: "אנחנו צוחקים. גם ברגעים הכי קשים אנחנו מרימים את עצמנו וצוחקים. אין לנו שליטה על הסרטן הארור הזה, אנחנו רק יכולים להחליט איך נעבור את המסע הזה. והחלטנו שאנחנו עוברים אותו ככה, כל עוד רפאל צוחק אז גם אנחנו. ועכשיו, אנחנו נמצאים באחד הרגעים הכי קשים שלנו ואנחנו חייבים אתכן.ם איתנו. בבקשה היכנסו ללינק ותעזרו לנו לתת לרפאל את הסיכוי לנצח את הסרטן ולהמשיך לצחוק לתמיד. אנחנו חייבים להגיע לשם כמה שיותר מהר, כל יום שעובר בלי טיפול הוא לא לטובתנו".

האב יגאל העלה אף הוא פוסט מרגש משלו שבו הוא משתף כי הוא לא מפסיק לתעד את בנו מחשש שזה ייגמר. "דבר אחד ברור לי, לא משנה מה, אני לא מוותר על רפאל. בדרך המפותלת הזו, מאז שגילו את הסרטן במוח של התינוק שלי, כבר עברנו כל כך הרבה ועכשיו, אני עושה את הדבר היחיד שלא האמנתי בחיים שאני אעשה, ואני מבקש מכם.ן לעזור לי להציל את הילד שלי.
"אני לוקח את הפלאפון, פותח מצלמה ומתחיל לצלם אותו בלי הכרה. מפחד. מפחד לפספס רגע איתו, פחד שמציף אותי ולא נותן לי להירגע, פחד ממה יהיה, פחד מהלא נודע... אבל הבנתי שיש תקווה ומאז התקווה הזאת לא עוזבת אותי ואני לא עוזב אותה, אני מחזיק בה בכוח לפעמים והיא מחזיקה בי. אני מגדל אותה לצד הילד שלי, התינוק שלי, רפאל, שבשנה האחרונה יודע לגדול רק בבתי חולים".


"כולנו איתך, מוכנים לעוף אל החיים"

מיקה אדרי, עדיין לא בת שנתיים, הכירה את רפאל כשהיא עצמה אושפזה במחלקה האונקולוגית של בית החולים דנה באיכילוב ושניהם חלקו את אותו החדר. לפני כחצי שנה היא טסה עם בני משפחתה לטיפולים בניו יורק. הם אלה שצפויים לקלוט את משפחת ברגרט בצעדיה הראשונים שם. אימה, עדי אדרי, יצאה השבוע בפוסט מרגש שבו היא מבקשת מהאנשים לפתוח את הלב ולתרום. מתחת לתמונה משותפת של שני הקטנטנים על רצפת סלון משפחת אדרי בניו יורק, כשמסביב צעצועים צבעוניים, היא כותבת: "תמונה תמימה של ילדים משחקים. מי בכלל יכול להאמין שמה שקושר אותם יחד זו מחלה ארורה אחת. גורלנו נקשר. יש דברים שאין להם הסבר, אבל זה לקח בדיוק שנייה עד שרפאל והמשפחה שלו נכנסו לנו עמוק בלב. ומיקה ורפאל, שני גורים קטנים וגיבורים, נלחמו זה לצד זו, וגם צחקו ושרו ורקדו יחד. ומאז רפאל הוא חלק מהלב שלנו. מה זה חלק? יש לו בית קטן בתוך חדרי הלב שלנו... היום בבוקר מוקדם תומר יצא לאסוף את יגאל ורפאל משדה התעופה ועכשיו הם אצלנו ואני לא יודעת להסביר את זה במילים, אבל הלב מרגיש שלם! ואנחנו איתם, יחד, בדיוק כמו אז במחלקה באיכילוב, עד לניצחון. כולנו איתך, מוכנים לעוף אל החיים, מלווים אותך כל הדרך! כמה שצריך".

בצאת חג שני של סוכות רפאל הקטן ואביו טסו לניו יורק כדי להתחיל בטיפולים כמה שיותר מהר. אימו ואחיו יצטרפו אליהם בקרוב.
לתרומות למען רפאל, היכנסו ללינק: https://yanshufim.giveback.co.il/flying_towards_life_raphael , או בביט במספר: 052-8270765