המשטרה עצרה אמש (ד') את ד"ר אילן הלוי, רופא מיילד מחבצלת השרון, בחשד שעסק ברפואת נשים על אף שרישיונו הותלה ומרפאתו נסגרה בצו מנהלי.
הלוי הובא הבוקר (ה') לדיון בבית משפט השלום בפתח תקוה, ומעצרו הוארך עד ליום ראשון.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אילן הלוי
ד"ר אילן הלוי
ד"ר אילן הלוי
(צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של infomed)
קראו עוד:
חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז פתחו שלשום בחקירה מואצת, עם קבלת דיווח ממרכז רפואי בשרון, בדבר אישה המאושפת עקב סיבוכי לידה, לאחר שהחלה בהליך של לידה ביתית בליווי רופא נשים.
חוקרי היחידה אספו ממצאים ועדויות, מהם עלה החשד כי מדובר בהלוי, רופא מיילד אשר רישיונו הותלה על ידי משרד הבריאות והקליניקה בה טיפל נסגרה בצו מינהלי, אך למרות זאת המשיך לעסוק במקצועו.
2 צפייה בגלריה
אילן הלוי
אילן הלוי
ציוד שנתפס על ידי המשטרה במרפאתו
(צילום: דוברות המשטרה)
בכתב אישום שהוגש נגדו בחודש מאי 2020 נטען נגד הלוי כי הפעיל מתחם בשם "ג'הארה דולה", במושב חבצלת השרון אף כי לא מדובר במוסד רפואי מוכר לביצוע לידות, ובמסגרת פעילותו במתחם קיבל נשים ללידות טבעיות בהשגחתו, למרות שהיו בעניינן הוראות שנגדו את הלידה הטבעית.
כך למשל, ציינו בפרקליטות כי קיבל בחודש יוני 2018 אישה ללידה טבעית, למרות שעברה שני ניתוחים קיסריים, ובסיום הלידה גילה שנוצר קרע ברחמה.
בפרקליטות ציינו כי במהלך הלידה העניק הלוי טיפול נמהר או רשלני, שהיה בו כדי לסכן את חייה או לגרום לה לחבלה. לאחר הלידה נמנע הלוי מלבצע את הפעולות הנדרשות והמליץ ליולדת להתפנות לבית החולים הלל יפה, ולא לבית החולים לניאדו שהיה קרוב יותר אליו. עוד נכתב כי הרופא ביקש מהיולדת ומבעלה להימנע מאזכור שמו, ולומר שהלידה התרחשה אצל חברים.
בסעיף אחר בכתב האישום, צוין כי למרות הצו שהוצא נגדו, המשיך הלוי להפעיל את המתחם וקיבל נשים יולדות.
עוד נטען כי בספטמבר 2018, ביצע הרופא הפלה באישה שנכנסה להיריון לא רצוי ולא קיבלה אישור מוועדה של משרד הבריאות - למרות שהוא ידע כי מדובר בעבירה על החוק. בתום ההליך, הלוי התקין לאישה התקן תוך רחמי, וכשבועיים לאחר מכן פונתה לבית חולים עם דימומים וסיפרה על הפסקת ההיריון. היא דיווחה לרופא על כך - שחשש שהרשויות יגלו שהוא ממשיך לעבוד בניגוד לצווים, והנחה את האישה להגיד שההיריון היה לא תקין.
השנה הוגש כתב אישום נוסף נגד הלוי בו הוא מואשם כי טיפל בנשים למרות שרישיונו הותלה.
סניגורו של הלוי, עו"ד לירן זילברמן מסר בתגובה: "ד"ר הלוי, נעצר בגין חשדות למעשים אשר לובנו והוגדרו בפסיקת בית המשפט העליון ככאלה שאינם מהווים טיפול רפואי. טענות המדינה מנוגדות לפסיקה, אני סמוך ובטוח שבתום החקירה ישוחרר מרשי לביתו".