בשיתוף מכון אבהמסון
5 צפייה בגלריה
גמילה מעישון
גמילה מעישון
גמילה מעישון
(צילום: shutterstock)

"עובדים ומנהלים שנגמלו מספרים על חיים חדשים"

"כשבחרנו לממן גמילה מעישון עבור העובדים שלנו, רצינו כארגון לעזור לעובדים שרוצים להיגמל מעישון לעשות זאת בצורה נוחה ונגישה במהלך יום העבודה. קשה להגיד 'לא' להצעה כזו", מספר גיל סגל, סמנכ"ל משאבי אנוש ויועץ משפטי בחברת "טמפו".
"לגמילה יתרונות רבים: עישון זה מנהג רע מאוד לבריאות ואנחנו שמחים לעזור לעובדים שלנו לנהל אורח חיים בריא. מלבד גמילה, אנחנו מציעים לעובדים פעילויות ספורט, ויש אף קבוצות ספורט שפעילות באופן קבוע. ערך נוסף לגמילה הוא כלכלי; בעזרתנו, העובדים חוסכים את ההוצאה הכספית הכבדה על רכישת סיגריות. אנחנו שמחים שביכולתנו להנגיש עבורם תהליך גמילה באברהמסון המותאם לסדר יומם שחלקו בנוי ממשמרות".
"כשהחלטנו על גמילה, לא היו מחשבות אודות מה שייצא לארגון מזה. אבל אין ספק שאדם בריא יותר הוא חיוני ומרוכז יותר, לעומת עובד שמעשן ויוצא להפסקות עישון מספר פעמים ביום. כמו כן, עצם הצעת הפעילות לעובדים, מוסיפה לנאמנות אישית של העובד, שמעריך את העובדה ש'טמפו' הוא מקום שטוב לעבוד בו.
"הבחירה בגמילה באברהמסון הייתה קלה. ביררנו וגילינו שהשיטה עובדת באחוזים מרשימים. העובדים שנגמלו מספרים על חיים חדשים. הרבה מהם התחילו להיות מודעים יותר לאורח חיים בריא ולעשות ספורט ודיאטה".
"אני מאוד גאה שמקום העבודה שלי דואג לי ולבריאותי ממש כמו משפחה", מספר מנהל ההפצה של אתר נתניה בחברת "טמפו", ניר סבג (38), נשוי ואב לשניים, ממגדל העמק, שעישן קופסה ביום לפני שנגמל באברהמסון.
"לפני שמונה שנים עברתי גמילה מעישון במכון מטעם עצמי. חמש שנים אחרי, התנהגתי ביהירות והתחלתי "לגנוב" סיגריה פה ושם. פתאום חזרתי לעשן, וזו הרגשה נוראית. כשהפסקתי לעשן, התחלתי לעסוק בספורט ולרוץ, חושי הטעם והריח חזרו, וגם ריח גופי היה טוב יותר. אבל החזרה לעישון הורידה לי באופן אוטומטי את הרצון לעשות ספורט. הרגשתי שאני מפסיד בקרב על איכות החיים, והלחץ חזר לחיי.
"כשטמפו הציעו לסבסד את הגמילה באברהמסון, קפצתי על המציאה, וכלקוח מרוצה המלצתי לכל העובדים שמעשנים להיגמל גם כן באברהמסון. הגמילה עבדה עליי בדיוק כמו בפעם הראשונה. כבר יותר משנתיים שאני לא מעשן, וחזרתי לרוץ.
"בעבודה אני יותר מרוכז ואין שעון חול שמטריד אותי ודורש ממני לעשן כל חצי שעה. אני מרגיש יותר משוחרר בלי ההתניות של העישון. הולך למסעדה ונהנה מהארוחה, קל לי יותר עם הילדים שמקבלים אבא קשוב יותר. לעומת זאת, כשהילדים היו תינוקות אני זוכר שזו הייתה תחושה נוראית להחזיק אותם לאחר שעישנתי, כי הרגשתי שאני מזיק להם. לא ידעתי עד כמה סבלתי מעישון עד שנגמלתי. היום אני לא אסכן את איכות החיים שלי תמורת שום דבר. אני שומר על עצמי ונמנע לחלוטין".
5 צפייה בגלריה
אלי טרבלסי
אלי טרבלסי
אלי טרבלסי

"350 עמיתים הצליחו להיגמל מעישון"

כבר חמש שנים שחברת "קרן הדרים" (חל"צ) מציעה ל-2,500 עמיתיה ברשויות מקומיות ובאיגודי ערים לשירותי כבאות והצלה, גמילה מסובסדת מעישון במכון אברהמסון.
"אחת המטרות שלנו כקרן היא לקדם באופן מקצועי ואישי את העובד. בקידומו האישי, אנחנו פועלים לרווחת העובד. כאשר אנחנו מודעים לכך שידע, פנאי ובריאות, משפרים את היעילות והמיומנות של העובד, שמגיע לעבודה בתחושה טובה", מספר מנכ"ל קרן הדרים, אלי טרבלסי (60), שנגמל בעצמו מעישון באברהמסון במסגרת הקרן.
"החלטנו על גמילה מעישון לאחר שהבנו את התועלות הרבות לכל הנוגעים בדבר. יציאה להפסקת עישון במהלך יום העבודה היא רבע שעה במקרה הטוב. כשאדם מעשן קופסה ביום הוא מעשן כל שעה בממוצע סיגריה. כלומר, לפחות שעתיים ביום של עבודה נגנזות. עם הגמילה מעישון כולם זוכים; העובד שמרוויח בריאות וחיים טובים יותר וגם חוסך כסף, והארגון שמקבל עובד בריא ויעיל יותר, ומלא בהכרת תודה.
"לגמילה מעישון בחרנו באברהמסון, לאחר שקיבלנו המלצות מפה לאוזן. אחרי שנחשפנו לפעילות החברה, מאוד התרשמנו, וראינו שזה עובד נהדר: מתוך 400 איש שנרשמו לגמילה 350 איש הצליחו להיגמל לחלוטין. מעל 85% הצלחה.
"לפני שפניתי לאברהמסון, ניסיתי להפסיק לעשן לפחות פעמיים ללא הצלחה, התקשיתי לישון והגוף שלי לא הצליח להסתגל למצב. אברהמסון עזרו לי עם פתרונות שלא ידעתי עליהם קודם לכן. מעבר לטיפול הגמילה, במשך שנה שלמה הם היו לצדי ותמכו בי לאורך כל הדרך.
"עישנתי במשך 37 שנים כקופסה ביום, וכבר חמש שנים שאני לא מעשן. בעקבות הגמילה אני לא משועבד לסיגריה ואני מרגיש משוחרר. כדי לעשן פעמים רבות יזמתי הפסקות בדיונים בעבודה, וזה גרם לי לאי נוחות רבה. בנוסף, ברמה האישית והמשפחתית הייתי יוצא להפסקות סיגריות בקור ובחום, במקום להיות עם משפחתי. אני גם יודע שאם הייתי מעשן היום, לא הייתי יכול להתקרב לנכדה שלי בת השנה וארבעה חודשים. בעקבות הגמילה אני עושה המון פעילות גופנית, שלא יכולתי לעשות קודם, והולך 10 קילומטרים ביום. בעבודה אני יותר יעיל, ומבחינה בריאותית כל המדדים שלי טובים יותר".

"הארגון שלנו נקשר לחוויה משנת חיים"

"סבסוד גמילה מעישון הוא צורך שהגיע מהעובדים בחברה, ואנחנו כארגון מאמינים בלהקשיב", מספרת יעל ברק, סמנכ"לית משאבי אנוש ב"הרץ אוטוסנטר".
"אחרי הגמילה מעישון, הכרת התודה לארגון היא מאוד משמעותית, והארגון נקשר לחוויה משנת חיים. אנחנו שומעים תגובות כמו 'בזכות הרץ הפסקתי לעשן'! 'הארגון עזר לי לשנות חיים'. 'לולא הרץ לא הייתי עושה את זה'.
"בחרנו בגמילה במכון אברהמסון לאחר סקירה של אחוזי הצלחה לטווח ארוך. בנוסף, כששאלנו אנשים מהארגון מי מכיר אנשים שנגמלו לחלוטין מעישון, גילינו שהרוב נגמלו באברהמסון".
5 צפייה בגלריה
אהוד אברהמסון
אהוד אברהמסון
אהוד אברהמסון
"מעבר לעובדה שטיפולי הגמילה שלנו הם היעילים והמוצלחים בקטגוריה עם למעלה מ-90% הצלחה, יש לנו את המערך והכלים לתת לכל חברה שירות מקיף, הכולל הרצאות וסדנאות הכנה לגמילה במשרדי החברה. אנו ערוכים להקמת חדרי טיפול בתוך המשרדים, ומגיעים למקום העבודה עם סדנאות בישול ואורח חיים בריא המוגשות על ידי צוות השפיות והדיאטניות של אברהמסון. כל עובדי החברה מקבלים מאיתנו ספרי מתכונים בריאים במהדורה מהודרת וספרי חינוך ותזונה בריאה לילדי העובדים והמשפחות", מסכם אהוד אברהמסון, מייסד ובעלים של המכון.
בשיתוף מכון אברהמסון