אף עין לא נשארה יבשה: מפגש מרגש עד דמעות התקיים היום (ה') במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית בין משפחתו של החייל עמיחי רובין ז"ל שנפל בקרב ליד כיסופים למשפחתו של רפאל הורוביץ בן ה-8 , שקיבל את אונת הכבד שלו.
במפגש נכחו הוריו, אחיו ואחיותיו של רובין ז"ל אשר הביאו לרפאל והוריו במתנה בלוק עץ עם תמונתו של עמיחי. דורית, אמו של רפאל, חיבקה את בתיה, אמו של עמיחי, ונתנה לה במתנה שרשרת עם תמונתו של עמיחי וכיתוב "גיבור של אמא" ואמרה: "זהו תכשיט מתנה עבורכם. את התכשיט היקר לכם מכל, אנחנו קיבלנו מכם במתנה". צפו במפגש המרגש:
אמו של רפאל אמרה: "יש לנו ילד נוסף קטן יותר בבית, שהיום חוגג יומולדת 3 ויש לו צחוק מתגלגל כזה, ורפאל עם השנים בגלל הכאב הפסיק להיות שמח. אחרי ההשתלה רפאל פתאום הוא חזר לצחוק".
2 צפייה בגלריה
מפגש בין רפאל למשפחת רובין
מפגש בין רפאל למשפחת רובין
המפגש בין המשפחות. רפאל חזר לצחוק אחרי ההשתלה
(צילום: דוברות שניידר)
ישי רובין אביו של עמיחי ז"ל, פנה לאמו של רפאל ואמר: "כל כך התרגשנו כשדיברת על המשמעות של הכבד באשר למידותיו הטובות של האדם כיוון שעמיחי באמת היה כולו טוב, לב אחד גדול, ושעל כך שבזכות שמחת החיים שהייתה בעמיחי, רפאל יהיה ילד שמח".
2 צפייה בגלריה
רפאל הורוביץ, עמיחי רובין ז"ל
רפאל הורוביץ, עמיחי רובין ז"ל
רפאל הורוביץ, עמיחי רובין ז"ל. קיבל את אונת הכבד
(צילום: באדיבות המשפחות)

5 זכו לחיים חדשים בזכות איבריו של עמיחי ז"ל

רפאל בן ה-8 שהתמודד עם מחלת כבד קשה מאז היותו תינוק, נזקק להשתלה דחופה בשל הידרדרות במצבו, וקיבל לאחר ההשתלה את חייו במתנה. לאחר ההשתלה, שעברה בהצלחה, עבר רפאל ליחידה לטיפול נמרץ בשניידר, וכעת הוא מאושפז להמשך טיפול והתאוששות במחלקת ילדים ג', עד שיוכל להשתחרר לביתו.
רובין ז"ל היה מהראשונים שהסתערו עם הנשק כאשר החלה המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. הוא נפגע מקליע בראשו שפגע במוחו, ולמרות זאת המשיך להילחם ולהציל את חבריו שלחמו לצידו עד שהתמוטט. למרות מאמצי הרופאים בהדסה, מותו נקבע.
משפחתו החליטה לתרום את איבריו, ובזכותה 5 חולים זכו לחייהם מחדש. אמו של עמיחי ז"ל אמרה לאחר ההשתלה כי "כשעמיחי יצא להציל חיים, הוא לא ידע כמה חיים הוא הולך להציל באמת".
ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל היחידה להשתלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים, שמאז הקמתו בוצעו בו למעלה מ- 700 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער, אמר: "אין מילים לתאר מה מרגיש צוות חדר הניתוח בסיטואציה המורכבת הזו. הידיעה שהחייל הציל חיים בחייו וגם במותו, לא נותנת מנוח. תוך כדי אזעקות, אנחנו עסוקים בהצלת חיים של ילד, ומודים על הזכות שניתנה לנו. כל ילד הוא עולם ומלואו ואנחנו בצד המקדש את החיים, ונלחם על חיי ילדים".