בשורה חשובה לתושבי הצפון: במרכז הרפואי רמב"ם נפתח מיון אונקולוגי המטולוגי במתחם ייעודי נפרד, הראשון מסוגו בצפון. שירותי המיון יהיה זמינים במהלך ימות השבוע עד שעות אחר הצהריים שיורחבו בעתיד הקרוב עד לשעות הערב.
"המיון שהוקם בסטנדרט של בתי החולים האונקולוגיים המובילים בעולם, יספק לאלפי חולי סרטן מענה מקיף של שירותי רפואה דחופה", אומרת פרופ' אירית בן אהרון, מנהלת האגף האונקולוגי של רמב"ם. "המיון החדש, ימנע המתנה ארוכה במיון הכללי ויאפשר הפחתת אשפוזים. מדובר בשיפור משמעותי באיכות הטיפול והשירות".
2 צפייה בגלריה
מיון המטולוגי אונקולוגי רמב"ם
מיון המטולוגי אונקולוגי רמב"ם
המתחם החדש של המיון האנוקולוגי המטולוגי. "שיפור משמעותי באיכות הטיפול והשירות"
(צילום: דוברות רמב"ם)
היא מסבירה: "המיון האונקולוגי שנפתח כעת במתחם ייעודי וכוללני במרכז האונקולוגי ע"ש פישמן, נועד לתת לחולי סרטן פעילים הסובלים מסיבוכי המחלה ומתופעות לוואי, טיפול מהיר ומקצועי על ידי צוות רב תחומי - אונקולוגי והמטו-אונקולוגי. בנוסף לטיפול בתופעות הלוואי, שהופכות מורכבות יותר ויותר עם התרחבות הטיפולים הביולוגיים והאימונותרפיים, שירותי המיון יכללו גם טיפול תומך וטיפול פליאטיבי דחוף".
לדבריה, על מנת להקל על החולים פיתח בית החולים אפליקציה ייעודית אשר באמצעות מספר שאלות ממוקדות יוכל לנווט את החולים להגיע למיון האונקולוגי או למיון הרגיל, לפי התסמינים.
פרופ' בן אהרון, מוסיפה כי אחד היתרונות המשמעותיים של מיון ייעודי הוא צוות מיומן ומנוסה של רופאות ואחיות, מומחים באונקולוגיה ובהמטואונקולוגיה, שיוכלו לספק שירותי רפואה אונקולוגית דחופה בדומה למיון הכללי, לרבות הדמיה, מעבדות וייעוץ רב-תחומי.
2 צפייה בגלריה
פרופ' אירית בן אהרון
פרופ' אירית בן אהרון
פרופ' אירית בן אהרון. "טיפול מקיף וממוקד שניתן לספק בחדר מיון אונקולוגי מקצר את משך השהייה במיון"
(צילום: דוברות רמב"ם)
"מדובר בבשורה משמעותית עבור המטופלים, יוכלו לקבל טיפול בחדר מיון במתחם ייעודי, נפרד ומרווח במרכז האונקולוגי ובו עמדות טיפול, מיטות אשפוז כולל חדרי בידוד, ומצויד בכל הדרוש למתן טיפול איכותי ויעיל, בסביבה ידידותית ומוגנת עבור החולים ומהווה קפיצת מדרגה של ממש בשירות", אמרה פרופ' בן אהרון וציינה, כי "מחקרים מראים שטיפול מקיף וממוקד שניתן לספק בחדר מיון אונקולוגי מקצר את משך השהייה במיון ומצמצם אשפוזים ביחס לטיפול במיון כללי".

5,000 חולי סרטן חדשים מדי שנה

מרכז האונקולוגיה של רמב"ם מטפל ביותר מ-5,000 חולים חדשים מדי שנה, ומתבצעים בו יותר מ-29,000 טיפולים כימותרפיים וביולוגיים ו-40,000 טיפולי הקרנות בכל שנה. כיום מגיעים למיון הכללי כ-2,500 חולים אונקולוגיים מדי שנה ופרופ' בן אהרון מעריכה ששיעור החולים שיגיעו למיון האונקולוגי החדש עשוי להיות כפול.
חיים לוי, בן 65, עובד ברפא"ל מזה 45 שנים הוא החולה הראשון שהגיע למיון האונקולוגי. "הרגשתי לא טוב בעקבות טיפולים שאני עובר והייתי זקוק למנת דם דחופה. רק כשהגעתי גיליתי שאני המטופל הראשון במיון". לוי מפרגן ואומר, "המקום, יפה, מעוצב כמו בית מלון. זה VIP לחלוטין. המכשירים חדשים, הכול מהניילונים. הרגשה מדהימה".
המיון הוקם בתמיכתם של דני וקתי רוזנקרנץ, המתגוררים בלונדון והיו שותפים לתכנון המדוקדק של המתחם הייעודי, והוא ייקרא מהיום על שמם.
אחת התרומות המרגשות להקמת המיון היא תרומתה של ביטה מורהבטי, יהודיה מלוס אנג'לס, ילידת איראן שבגיל 8 הגיעה לישראל (במסווה של טיול לטורקיה) ועברה טיפול מציל חיים במחלקה לאונקולוגיית ילדים ברמב"ם. 38 שנים אחר כך סגרה מעגל כשתרמה ורתמה את חבריה מלוס אנג'לס לתרומה משמעותית לזכר בעלה דיויד מורהבטי שנפטר מסרטן. משפחת גנץ מחיפה הצטרפה גם היא ליוזמה החשובה והעניקה תרומה משמעותית ונדיבה.
"קיבלנו החלטה אסטרטגית להקים מיון אונקולוגי ייעודי כחלק מתוכנית גלובלית של בית החולים ולהמשיך ולעמוד בחוד החנית של חדשנות והנגשת טיפולים ושרותים ברמת המקצועיות הגבוהה ביותר עבור תושבי הצפון המטופלים ברמב"ם", אומר פרופ' מיכאל הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם.