כ-2,500 מתחרים מ־51 מדינות ינסו לכבוש את פסגת האתלטיקה בתחרות איירון מן המזרח התיכון שתתקיים בעוד כשבועיים בטבריה. לראשונה ישתתפו באירוע שלושה קטועי רגליים שישחו, ירכבו וירוצו – על רגל אחת.
בתחרות חצי איש הברזל, המשתתפים ישחו בכנרת, ירכבו על אופניים בכבישי עמק הירדן וירוצו חצי מרתון. בין האתלטים יהיו דייויד פרץ, מיכאל כצנלסון וגרמן זכרביץ', שלושה מחברי הפרויקט "הצעד הבא", הפועל למען קטועי הרגליים בישראל.
4 צפייה בגלריה
קטועי רגל איירון מן
קטועי רגל איירון מן
מימין: מיכאל כצנלסון, דיוויד פרץ, גרמן זכרביץ
(צילום: יובל חן)
כצנלסון, בן 62 ממושב בארותיים בעמק חפר, ישחה 1.9 ק"מ בכנרת. "הייתי טנקיסט, נפגעתי מאר־פי־ג'י בלילה הראשון של הכניסה ללבנון ואיבדתי רגל", הוא מספר, "גיליתי את הספורט כהיבט שיקומי וראיתי שאין לי מגבלה מהרגע שקפצתי למים. מאז אני שוחה שלוש פעמים בשבוע, רוכב על אופניים, רץ, חותר בקיאקים, מתעסק בקירות טיפוס, וכשנשאר לי זמן אני גם גולש גלים. לפני שש שנים טיפסתי על הקילימנג'רו. זו הפעם הראשונה שנשלב בתחרות שלושה קטועים. כל אחד יתחרה בתחום שהוא הכי חזק בו, אני מתכוון לקרוע את הכנרת ולשבור שיא אישי".
4 צפייה בגלריה
מיכאל כצנלסון בימיו בצבא
מיכאל כצנלסון בימיו בצבא
מיכאל כצנלסון בימיו בצבא
(באדיבות המצולם)
פרץ, בן 60 ממושב בית עובד בשפלה, צפוי לרוץ 21.1 ק"מ. "שירתי כקצין בהנדסה קרבית ויצאתי לחלץ חייל שעלה על מוקש בדרום לבנון", הוא מספר, "נכנסתי לתוך שדה המוקשים עם כל ציוד המגן, ולמרות הכל הפעלתי מוקש ואיבדתי רגל במקום".
רגע אחד בבית החולים הוביל את פרץ לעסוק בספורט: "הטיסו אותי לרמב"ם והרופא במיון שאל איך הוא הולך. אמרתי לו 'נפלא', והוא ענה לי שהוא קטוע מעל לברך. השיחה הזו נתנה לי דרייב להמשך. אני עושה ספורט עשר שנים - שחייה, אופניים וריצה. רצתי כבר שלושה מרתונים מלאים".
פרץ הוא גם היוזם של השתתפות השלושה בתחרות: "זו הפעם הראשונה שאעשה עם עוד שני קטועים את המסלול. נוכיח שאפשר לנצח את כל המגבלות".
4 צפייה בגלריה
דיויד פרץ בצבא
דיויד פרץ בצבא
דיוויד פרץ בצבא
(באדיבות המצולם)
זכרביץ', בן 34 מחולון, ירכב 90 ק"מ על אופניים. "מגיל צעיר שיחקתי טניס ועסקתי באגרוף", הוא אומר, "בגיל 25 נכנסתי לתחום הצניחה החופשית ועשיתי 75 צניחות, עד שקרתה תאונה. הייתה נחיתה לא תקינה ורק בנס נשארתי בחיים".
זכרביץ', שאיבד את רגלו בתאונה, מוסיף ש"אני נגר ועוסק בעבודה פיזית כל הזמן. שש שנים אחרי הקטיעה התחלתי לרכוב על אופניים ובזמן האחרון התחלתי גם לרוץ. זו הפעם הראשונה שאשתתף באירוע כזה. כבר שנה וחצי ששלושתנו מתאמנים יחד כקבוצה, יהיה מרגש לעשות את כל התחרות עם החברים שלי".
4 צפייה בגלריה
גרמן זכרביץ לפני הפציעה
גרמן זכרביץ לפני הפציעה
גרמן זכרביץ לפני הפציעה
(באדיבות המצולם)
האירוע יתקיים ביוזמת סילבן אדמס, משרד התרבות והספורט, קבוצת קומטק, עיריית טבריה, עמק הירדן ואיגוד הטריאתלון. השלושה ישתתפו בתחרות בחסות פרויקט "הצעד הבא", שמלווה את קטועי הגפיים בישראל, מוביל ויוזם קבוצות ספורט. ראש עיריית טבריה בפועל, בועז יוסף, אמר: "אנחנו גאים לארח את תחרות האיירון מן – אליפות המזרח התיכון. התחרות כבר הפכה למסורת בטבריה".