מחאת הצוותים הרפואיים בעקבות דבריה של ח"כ אורית סטרוק: ועד רופאי המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה קיים היום (ב') עצרת מחאה על רקע הסערה שפרצה אתמול בעקבות דבריה של ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, על האפשרות שרופאים יוכלו לבחור שלא לטפל באדם על רקע אמונה דתית או צו מצפון.
בעצרת שארגן ועד הרופאים, שאליו הצטרפו גם נציגות ועד האחיות, נשאו דברים ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל בית החולים, שהתחייב כי רמב"ם ימשיך לתת שירות רפואי לכל אדם באשר הוא, וד"ר אירית מריטיק, רופאה בכירה במיון רמב"ם ויו"ר ועד הרופאים.
קראו עוד:
"בשם כל עובדי בית החולים רמב"ם אני פונה מכאן לכל אזרחי צפון מדינת ישראל ולכל הבא בשערי בית החולים", אמר ד"ר ויסמן. "כולכם מוזמנים להגיע ולהיות מטופלים כאן בבית החולים, ללא כל קשר למוצאכם, גזעכם, מגזרכם וכל מי שאתם. הדבר היחיד שיקבע לגבי טיפול שתקבלו או לא תקבלו, זו האבחנה שלכם והצורך שלכם בטיפול. אם זה לא היה ברור למישהו, הדבר הזה לא ישתנה, לא עכשיו ולא אף פעם. לא תהיה כאן כל זכות לאף עובד להחליט במי מטפלים ובמי לא מטפלים. בית החולים חקק על שעריו שכל הבא בדלתו יקבל את הטיפול הטוב ביותר וההולם ביותר שאנחנו יודעים לתת".
ד"ר אירית מריטיק הוסיפה: "אנחנו, רופאי בית החולים ושאר הצוותים, רוצים לשוב ולהדגיש שאנחנו מטפלים בכל אדם באשר הוא. כאן בבית חולים, שהוא בית החולים הגדול בצפון הארץ, מרקם היחסים בין כל המגזרים בחברה הישראלית הוא גורם משמעותי. ללא קשר לדת, גזע, מין לאום או נטיות כאלה ואחרות של העובדים ושל המטופלים בבית החולים".
1 צפייה בגלריה
מחאת רופאים ברמב"ם
מחאת רופאים ברמב"ם
"אנחנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת ולהודיע שלא תיתן יד לטיפול סלקטיבי במדינה". מחאת רופאים ברמב"ם
(צילום: דוברת בי"ח רמב"ם)
ד"ר מריטיק ציינה כי כל אמירה אחרת היא אמירה מקוממת שעלולה לפגוע במרקם החברתי במדינה ולערער את היסודות של שבועת הרופא ושל הטיפול המסור בחולים. "אני, כרופאה בחדר מיון, עובדת עם אנשי צוות מכל מגזרי החברה הישראלית ומטפלת יחד איתם באמונה שלמה בכל מטופל הפונה למיון. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת ולהודיע שלא תיתן יד לטיפול סלקטיבי במדינה". את דבריה סיימה ד"ר מריטיק במילותיו של הרמב"ם, שעל שבועתו אמונים הצוותים הרפואיים: "וכי אראה תמיד בחולה רק את האדם".
"אני רוצה להגיד בשמי ובשם כל האחיות והאחים ברמב"ם שאנחנו נותנים, ניתן ונמשיך להעניק טיפול בכל אחת ואחד שיגיעו, אמרה מירי כץ, נציגת האחיות. "אנחנו מתחייבים בזאת שלא להתייחס לגזע, דת, מין, לאום. לא משנה מה יקרה, נמשיך לתת טיפול עם כל הלב בצורה הכי איכותית ומקצועית".
גם יו"ר הסתדרות האחים והאחיות , אילנה כהן, הגיבה לדבריה של סטרוק ואמרה: "האחים והאחיות מטפלים ויטפלו בכל אדם באשר הוא אדם ללא כל הבדל דת גזע או מין. האחים והאחיות מחויבים אך ורק למטופלים ולערך העליון של חיי האדם. אנו אומרים בצורה חדה וברורה לא ניתן לאף אחד לפגוע במקצועיות שלנו , בחמלה האנושית שלנו ובמחויבות שלנו למטופלים ולבריאותם של כלל אזרחי ישראל ולחיי כל אדם. כמו כן, ראוי היה שמקבלי ההחלטות יעסקו בפתרון לעומסים הכבדים ובמחסור הקשה במשאבים ובאחים ואחיות במערכת הבריאות הציבורית שיאפשר לנו לשמור על כבוד מטופלים שלנו, להוציא אותם מהמסדרונות של בית החולים ולהעניק להם טיפול ראוי המגיע להם על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי".