תעשיית הפייק ניוז של מכחישי הקורונה וסרבני החיסונים ממשיכה: הפעם הקורבן הם בדיקות המטוש לקורונה, עליהם מפיצים המכחישים את השקר לפיו, הוא מכיל חומרים מסוכנים.
הערב (ד') משרד הבריאות הזהיר מפני סרטו ןשקרי ומופרך המופץ ולפיו בדיקות המטוש שחולקו לילדים לכאורה רעילות, ומכילות חומרים אלכוהוליים מסוכנים. אלא שכאמור מדובר בשקר מוחלט: מטוש נקי מכל חומר רעיל, כולל מאתילן אוקסיד מפניו מזהירים מפיצי השקרים, והוא ובטוח לשימוש.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בדיקות קורונה
בדיקת קורונה בדיקות קורונה
מטוש לבדיקת קורונה. נקי ובטוח לחלוטין
(צילום: shutterstock)
את ה"רעיון" להפצת השקר הזה, נטלו מכחישי הקורונה מפייק דומה שהופץ בשבוע שעבר ברשתות החברתיות בחו"ל, שבו הוצג אדם המחזיק ערכת בדיקה עצמית שמאשרת על האריזה שעברה תהליך סטריליזציה עם חומר החיטוי אתילן אוקסיד.
האיש המופיע בסרטון אומר: "הם בכוונה הורגים אותנו... עכשיו מה שהם עושים, הם מרססים את קצה המקלונים, כנראה כדי לעקר אותם באתילן. אם אתה מחפש אתילן אוקסיד בגוגל, הוא החומר הכימי הגדול ביותר שגורם לסרטן".
סרטון אחר שהוצג במרץ השנה ונצפה יותר מ-17,900 פעמים, מאשים את החומר אתילן הקרוי בסרטון "תחמוצת אתילן" כחומר כימי רגיל ביותר שמסרטן.
האמת, רחוקה לחלוטין מהטענות המוצגות בסרטונים הללו: אתילן אוקסיד הוא אכן חומר עיקור המשמש לסטריליזציה, בין היתר, של מכשור רפואי, אך הוא, כחומרים אלכוהוליים אחרים, מתנדף, ולא נותר על המטוש שנעטף כשהוא סטרילי לחלוטין.
"עיקור באתילן אוקסיד הוא אמצעי מקובל לעיקור אביזרים רפואיים", מסבירים במשרד הבריאות, "מדובר בגז נדיף ולאחר גמר העיקור ממתינים עד התנדפותו המלאה של הגז כך שלא נותר ממנו על המטוש. בנוסף, יצרן המטוש מחויב לבדוק זאת.
"המטושים המשמשים לנטילת דגימות מנבדקים לזיהוי קורונה מיוצרים בתהליכים מבוקרים הנהוגים בתעשיית המכשור הרפואי מזה שנים ללא כל עדות לסכנה כלשהי לנבדקים. לפי כל סטנדרט בינלאומי - המטוש נקי מאתילן אוקסיד ובטוח לשימוש".