בשורה חשובה לנשים שגרות רחוק מהמרכז, ושמתקשות להגיע למרפאה כדי לעבור בדיקות גינקולוגיות: עכשיו הבדיקות יגיעו אליכן. זה יקרה באמצעות ניידת מיוחדת של חברת אילומיג'ין, שמבקשת לקדם את בריאות האישה ופיתחה אמצעי בדיקה ניידים.
קראו עוד:
"החזון של החברה הוא לקדם את בריאות האישה ולהנגיש את התחום לכל הנשים בכל המקומות, גם במקומות מרוחקים", אומרת היום (ג') לאולפן ynet תמי דיקשטיין מחברת אילומיג'ין. "אנחנו מפעילים ניידת, שבה מתבצעות בדיקות גינקולוגיות בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת זיהוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם".
2 צפייה בגלריה
ניידת גינקולוגית אילומיג'ין
ניידת גינקולוגית אילומיג'ין
הניידת הגינקולוגית. "תתבצע בה בדיקה גינקולוגית רגילה, כולל פאפ ואפילו אולטרסאונד"
העובדה שעברתם למתכונת של ניידת מעידה שנשים רבות לא מגיעות להיבדק? "כן. רק 50% מהנשים בישראל מבצעות בדיקת סקר. המרחקים והנסיעות הארוכות מונעים מנשים רבות להגיע".
נשים רבות טוענות שההליך עצמו הוא לפעמים מביך, לפעמים לא נוח, קל וחומר כשהוא מתבצע אצל רופא ולא רופאה. יש פתרון לכך? ד״ר אריאלה פרמדר, מומחית ברפואת משפחה במכבי שירותי בריאות: "ראשית, זו באמת בדיקה מאוד חשובה, שיכולה לזהות שינויים ראשוניים, טרום סרטניים, דברים שניתן לטפל בהם לפני מגיעים למחלת הסרטן. זה משהו שאנחנו צריכים להטמיע כמה שיותר, אבל קשה לנו להביא אותו ליישובי הפריפריה. יחד עם הניידת מגיעות רופאות נשים. איתרנו רופאות שהנושא הזה חשוב להן במיוחד, והן הצטרפו לפרויקט באהבה. בניידת תתבצע בדיקה גינקולוגית רגילה, כולל פאפ ואפילו אולטרסאונד".
2 צפייה בגלריה
ניידת גינקולוגית אילומיג'ין
ניידת גינקולוגית אילומיג'ין
הניידת החדשה. "אנחנו פונים לנשים שלא עשו את הבדיקה הרבה זמן, ומזמינים אותן להגיע לניידת"
איך זה מתנהל? אם אני עכשיו רוצה להיבדק בניידת, איפה אני מוצאת אותה? "זיהינו מקומות שבהם יש מחסור ברפואת נשים, מקומות רחוקים שקשה להגיע מהם למרכז הארץ. קבענו 12 תאריכים. בכל מרחב תיפתח מרפאה שכל אישה תוכל להירשם אליה. נעשית גם עבודה יזומה: אנחנו פונים לנשים שלא עשו את הבדיקה הרבה זמן, ומזמינים אותן להגיע לניידת. נאפשר בדיקה גם לנשים שיירשמו באתר מכבי".
אז אישה שרגילה ללכת לבדיקה גינקולוגית, מגיעה לניידת, מסיימת בדיקה, הולכת הביתה, והתוצאות נשלחות אליה כרגיל, כאילו הבדיקה התבצעה במרפאה? "בדיוק. הכול מתקיים בתוך המערכות של מכבי. רצף הטיפול יישמר".