בשיתוף להושיט יד
זה החל בכאבים ברגל אחרי יום בילוי. ליעד טרבלסי, בת ה-10 תושבת באר שבע, אז בת שבע, החלה להתלונן על מיחושים ברגלה לאחר שבילתה עם חברותיה. ההורים שלא ידעו כי מדובר במצב חירום, השגיחו עליה אך בשעות הבאות הכאבים הלכו והחמירו עד שנאלצו לפנות למוקד חירום. הצילומים הראו תוך זמן קצר שמדובר בחשד לגידול סרטני.
"ליעד החלה לצרוח מכאבים והרגל החלה להתנפח", משחזר האב ליאור, "הכאבים הלכו והחמירו עד שהחלטנו לקחת אותה למוקד בבאר שבע שם ביצעו צילום לרגל. הרופא לא איתר משהו לא תקין, והפנה לחדר המיון של סורוקה, גם שם לא הצליחו לאתר ממצא חשוד, והפנו למיון איכילוב, שם ראו את הצילומים והפנו אותנו מיד לביופסיה, כי ידעו שמדובר בסרטן. זה היה היום השחור ביותר בחיים שלנו, ומאז אנחנו בלופ מבית חולים לבית חולים".
2 צפייה בגלריה
ליעד טרבלסי
ליעד טרבלסי
המטרה: להציל את ליעד טרבלסי
תשובת הביופסיה לא איחרה להגיע והצביעה על סרטן עצמות שנקרא אוסטאוסרקומה. מדובר בגידול אגרסיבי ביותר שמתפשט במהירות ועמיד לטיפולים. ליעד החלה לעבור טיפולי כימותרפיה רבים שנועדו להקטין את הגידול, ולאחריהם ניתוח להסרתו והשתלת עצם במקום העצם הנגועה בירך. חצי שנה אחרי הניתוח, היא עברה סריקת PET/CT שנועדה לאתר גידולים וגרורות, והבדיקה הייתה תקינה. "הילדה חזרה לבית הספר ולחיים שלה ואנחנו סוף סוף נשמנו לרווחה", סיפר אביה.
אלא שחודשים ספורים אחר כך חזרו בשורות האיוב: ליעד שוב התלוננה על כאבים בגב וברגל ואף לא הצליחה להתיישר או להתהלך. היא הובהלה שוב לבדיקת הדמיה, שם מצאו גרורות ברגל. היא עברה שוב ביופסיה, טיפולי כימותרפיה אגרסיביים, אך המחלה המשיכה להתקדם ושלחה גרורות לסרעפת שגרמו לה קודם לכן לשיעול ממושך וכאבים בצלעות.
האב ליאור: "הכול בער בי. כאילו שפכו עליי נפט והציתו. היא עברה כל כך הרבה. כל פעם אני מבטיח לה שהיא תהיה בריאה והיא אומרת – אתה מבטיח וזה עוד פעם חוזר"
ליעד הועברה לטיפול כימותרפיה אחר, אך למחרת תחילת הטיפול היא החלה להקיא ולסבול מכאבי ראש. תחילה ההורים סברו שמדובר בתופעות לוואי מהכימותרפיה, אולם שעות אל תוך התלונות שנמשכו, הם פנו שוב לבית החולים. ליעד עברה בדיקת CT נוספת שהפעם הראתה גרורות בראש. "בשלב הזה חשבתי שאני מתמוטט", סיפר האב ליאור, "הכול בער בי. כאילו שפכו עליי נפט והציתו. היא עברה כל כך הרבה. כל פעם אני מבטיח לה שהיא תהיה בריאה והיא אומרת – אתה מבטיח וזה עוד פעם חוזר".

"מקווה שאנשים יפתחו את לבם"

עם אבחון הגרורות בראשה, החלו ההורים בתהליך איתור מרכז רפואי עם ניסיון לטיפול בליעד, לאחר שהטיפולים הנוכחיים לא הצליחו לעצור את ההידרדרות והתקדמות המחלה. לאחר שיחות ייעוץ רבות, נמצאו שלושה מרכזים רפואיים עם נסיון טיפול באלפי ילדים במצבה של ליעד, ואביה של ליעד יטוס עמה לשם השבוע להשלמת הבדיקות הנדרשות.
2 צפייה בגלריה
ליעד טרבלסי
ליעד טרבלסי
"לא האמנתי מעולם שנבקש תרומה כלשהי". ליעד טרבלסי עם אביה ליאור
אלא שהטיפול הצפוי יקר מאוד, ועלותו לצד ההוצאות הנלוות עשויה להגיע לשלושה מיליון שקלים. "עבדתי ופרנסתי בכבוד את המשפחה אך מאז המחלה מצבנו הכלכלי הלך והידרדר", אומר ליאור, "לא האמנתי מעולם שנבקש תרומה כלשהי. החיים שלנו היו רגילים עד שנחתה עלינו המכה של המחלה האיומה. להורים אני רוצה לומר – אם ילדיכם מתלוננים, בצעו את מקסימום הבדיקות, תהיו עם האצבע על הדופק, כי ילד לא מתלונן סתם ואי אפשר לדעת מתי המחלה תכה בנו. אני מקווה שאנשים יפתחו את לבם ויתרמו, כדי שנוכל להציל את ליעד".
עמותת "להושיט יד" התגייסה להצלתה של ליעד. "הכאב עצום בכל פעם כשאנו שומעים על המחלה שפוגעת בילד", אומר מנכ"ל העמותה אברהם עטר, "כבר שלוש שנים שהסרטן אינו מרפה מגופה של ליעד, והיא עוברת טיפולים אגרסיביים קשים. למרות מאמצי הרופאים המחלה ממשיכה להכות בגופה ולשלוח גרורות, וכעת חייה בסכנה. אני פונה ללב של עם ישראל לסייע לנו בגיוס הכספים להצלתה ולתת להוריה את ההזדמנות לעשות כל דבר אפשרי כדי להציל את בתם הבכורה". כל הכספים שייאספו יוקדשו ישירות למימון טיפוליה של ליעד.
כך תוכלו לתרום כדי להציל את ליעד:
  • להעברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 487839 עבור הילדה ליעד טרבלסי - להושיט יד. לאחר העברה לבקשת קבלה
  • למשלוח צ׳ק: עמותת להושיט יד רח׳ שמעון בן שטח 8 אלעד, ת.ד. 80. יש לציין עבור הילדה ליעד טרבלסי - להושיט יד.
  • לתרומות בטלפון מהארץ ומחו"ל 03-9090882.
בשיתוף להושיט יד