במרכז הרפואי כרמל בחיפה ערכו לא מעט ניתוחים להסרת גידולים סרטניים, אבל מעולם לא ניתחו שם אדם מבוגר כל-כך כמו עזיז לוי מחצור הגלילית, שבאפריל הקרוב יהיה בן 107. לפני מספר ימים הוא עבר בהצלחה במחלקה כירורגית א' ניתוח להסרת גידול סרטני מהמעי הגס, ומאז כבר הספיק להשתחרר לביתו. "אני מודה לצוותים שטיפלו בי", הוא אומר. "לא האמנתי שאקבל טיפול ויחס כאלו בבית חולים ציבורי".
קראו עוד:
תעודת הזהות של לוי מגלה שהוא נולד באפריל 1915 בכורדיסטן, עיראק. "כשראינו אותו, חששנו בהתחלה לנתח אותו", אומר ד"ר אריה ביטרמן, מנהל המחלקה. "חולים בגילו מתמודדים בדרך כלל עם מצבים מורכבים, ומאוד מסוכן לגעת בהם, להרדים ולנתח אותם. אבל לאחר התייעצות עם צוות רב תחומי של בית החולים ועם מומחי הגסטרו שלנו החלטנו שאנחנו לא מוותרים".
2 צפייה בגלריה
בן 107 ניתוח
בן 107 ניתוח
"אלמלא הניתוח הוא היה בסכנת חיים". עזיז וד"ר ביטרמן
(צילום: אלי דדון)
אחרי בדיקות קפדנית ולאחר שלוי ומשפחתו נתנו את הסכמתם, הורד המטופל בזהירות לחדר הניתוח, ושם הוסר הגידול מגופו בהרדמה מלאה. את הניתוח, שהתקיים בשיטה הלפרוסקופית, ערך ד"ר ביטרמן עם סגנו ד"ר אריאל שמי ועם ד"ר אמיל דמוני. הוא נמשך שלוש שעות ועבר בהצלחה.
עזיז לוי עלה לישראל מעירק ב-1951. הוא נשוי כבר 70 שנה לבתיה, ויש להם שישה ילדים. בנו הבכור, מיכאל, סיפר: "אבי טופל במספר בתי חולים בצפון, ולא היינו מרוצים. בבית חולים כרמל הסכימו מיד לנתח אותו וטיפלו בו בצורה הכי טובה שאפשר. אני אסיר תודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור".
לדבריו, הסוד לחיים ארוכים של אביו טמון כנראה בהרים הגבוהים של כורדיסטן שעליהם גדל בילדותו, ובהרים הגבוהים של הגליל שעליהם חי בבגרותו. "יש לנו כנראה גם גנטיקה טובה", מוסיף מיכאל. "גם הסבים והסבתות שלנו האריכו ימים".
2 צפייה בגלריה
עזיז לוי ד"ר אריה ביטרמן
עזיז לוי ד"ר אריה ביטרמן
לוי (שלישי משמאל) עם צוות המחלקה. "חולה בן 107 עוד לא היה לנו"
(צילום: אלי דדון)
ד"ר ביטרמן אמר: "חולה שבקרוב יחגוג 107, עוד לא היה לי. אני שמח שהצלחנו להציל את עזיז. אלמלא הניתוח הוא היה בסכנת חיים. אצלנו לא מוותרים על אף חולה, בכל גיל ומצב".
ועזיז עצמו סיכם: "מלאכים בבית החולים הצילו את חיי. אני מרגיש שקיבלתי את החיים שלי במתנה".