מבוטחים של קופת החולים מכבי שעדיין אינם בני 40 קיבלו הבוקר (ב') באופן מפתיע הזמנה להתחסן במנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה וזאת בניגוד להחלטת משרד הבריאות. על פי החלטת המשרד יש לחסן בשלב זה רק את בני ה-40 ומעלה או עובדים משורת סקטורים ובהם עובדי הוראה ועובדים במערכת הבריאות, כמו גם מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל.
2 צפייה בגלריה
מתחם חיסונים בראשון לציון
מתחם חיסונים בראשון לציון
מכבי. מזמינים בני פחות מ-40 להתחסן
(צילום: נדב אבס)
במקביל, בעוד שבקופות האחרות לא ניתן באופן ממשי לקבוע תור באמצעות האפליקציות, חלק מהמבוטחים הצליחו לקבל בימים האחרונים חיסון שלישי לאחר שהגיעו למוקדים השונים של הקופות, והצליחו לשכנע את הצוות הרפואי במקום לתת להם את החיסון.
כאמור, מבדיקות ynet עולה כי מבוטחים מתחת לגיל 40 בקופות החולים לא מצליחים לקבוע תור ביישומונים, אך כאשר הם מגיעים למוקדי החיסונים הם מצליחים לקבל את מנת החיסון.
2 צפייה בגלריה
קופת חולים מכבי מזמינה לחיסון השלישי מבוטחים מתחת לגיל 40
קופת חולים מכבי מזמינה לחיסון השלישי מבוטחים מתחת לגיל 40
"מזמינים אותך להתחסן במנה השלישית". קופת חולים מכבי בהודעות למבוטחים מתחת לגיל 40
מבוטח של אחת מקופות החולים סיפר כי אתמול (א') הצליח לקבל חיסון שלישי, על אף שבשבוע שעבר ניסה לקבל את החיסון השלישי לאחר שהגיע פיזית למוקד החיסונים של קופת החולים שלו – וסורב. "הם עובדים לפי ההנחיות, אבל אתמול הצלחתי לקבל את החיסון", הוא מספר. "יש לי עניינים רפואיים, אבל כנראה שעל פי הקריטריונים אני לא זכאי כרגע לחיסון שלישי. בכל זאת, עשו לי טובה".
ממכבי נמסר בתגובה כי היא "שלחה זימונים לאנשים שאלגוריתם חכם שפיתחנו הצביע עליהם כבעלי סיכון משמעותי להסתבך במידה ויחלו בקורונה. בשל טעות, צורפה קבוצה נוספת שלא הייתה אמורה להיכלל בין המתחסנים בשלב זה. ביצענו התאמות ברשימת קבוצות הסיכון. מכבי דיווחה על כך למשרד הבריאות שהינחה לאפשר להתחסן לכל מי שכבר קבע תור. מכבי קוראת לכל מי שמוגדר בקבוצות היעד למהר ולקבוע תור לחיסון".