אין מקום רחוק מדי: בשבוע שעבר, נחשף מאור כהן, הידוע כ"איש הלגו", לפוסט שהעלתה רוית, אימו של רפאל יותם בן התשע וחצי, שנאבק כבר שנתיים במחלת הלוקמיה, בו סיפרה על מחלתו. בשיחה עם האם הבין כהן שרפאל מאושפז כעת בבית חולים בניו יורק לטיפולים. כששוחחו, אמרה האם לכהן: "חבל שאתה לא קרוב - זה היה ממש משמח את רפאל אם היה פוגש אותך".
קראו עוד:
לאחר השיחה, כהן פנה לחבריו הקרובים ויחד עם עמותת עזר מציון, גויס כסף לטיסה לניו יורק. תוך כמה שעות כהן כבר עלה על מטוס, וב-7 בבוקר (פחות מ-24 שעות לאחר השיחה עם האם) הוא נחת בניו יורק. "ההתרגשות הייתה מיוחדת. לא האמנתי שמאור יחליט פתאום להגיע, זה היה מדהים", סיפרה האם, רוית, "קשה לתאר את התחושות ואת ההשפעה של הביקור על רפאל. זה החזיר לו את החיוך לפנים".
1 צפייה בגלריה
כהן ורפאל
כהן ורפאל
מאור כהן במפגש עם רפאל
רפאל מספר על המפגש עם כהן: "לא הבנתי מה קורה ופתאום מאור נכנס. לא חשבתי לרגע שהוא יופיע בניו יורק. זאת ההפתעה הכי משמחת שהייתה לי בחיים".
כשכהן הגיע לניו יורק הוא הבין שבבית החולים מאושפזים עוד חמישה ילדים, שהוא מלווה לאורך השנים. "נסעתי לחנות לגו וקניתי לכולם ערכות לגו מיוחדות. לפגוש שישה ילדים ישראלים מעבר לים ולהעלות להם חיוך על הפנים - זה עולם ומלואו".
אחרי 48 שעות הוא נחת חזרה בישראל והספיק להעניק עוד ערכת לגו לילד בשניידר לפני כניסת השבת.

חילק ערכות לכ-20 אלף ילדים

מזה 13 שנים כהן עובר במחלקות אונקולוגיות בכל רחבי הארץ ומחלק ערכות לגו. לפי ההערכות, הוא העניק ערכות לכ-20 אלף ילדים, חלקם חולי סרטן, אחרים כאלה שאחד מהוריהם חלה. במקביל, הוא מקיים כל שבוע בהתנדבות חוג לגו לילדים ב"בית אורנית", מוסד לטיפול בילדים חולי סרטן של עמותת "עזר מציון", בפתח תקווה.
מנהלת בית אורנית, ד"ר ברכה זיסר, מסכמת את הנסיעה המרגשת ואומרת: "כשמאור פנה אחינו בבקשה לסיוע לא היססנו לרגע. היה ברור לנו שלא נוותר על אף ילד- ומאור כמובן לא חשב פעמיים ונסע. כל ילד הוא עולם ומלואו, ונגיע אליו ככל שנוכל גם אם הדבר מורכב ומאתגר".