בשיתוף הדסה
"הקשר עם המטופל הוא אחד מן הגורמים המשפיעים על תחושותיו לפני ואחרי הטיפול, ומשפיע בהחלט על הצלחתו״, פותח ואומר פרופ' אירי ליברגל, מנהל המערך האורטופדי בהדסה. ״הוא כמובן לא מגיע במקום הטכנולוגיה והמצויינות הרפואית, אלא במקביל לה. רפואה הייתה ותהיה תמיד מקצוע שבו נדרש קשר עם מטופל, קשר עין, חמלה, הבנה ואנושיות מעל לכל", הוא מדגיש.
פרופ׳ ליברגל וחברי צוות נוספים במערך מסבירים עד כמה חשוב הקשר עם המטופלים, ועד כמה הסיפוק האמיתי בעבודה הוא למעשה הידיעה שהצליחו לעזור לאנשים ולהקל על סבלם או על הפגיעה באיכות חייהם.
1 צפייה בגלריה
פרופ' ליברגל
פרופ' ליברגל
פרופ' אירי ליברגל
(צילום: אבי חיון)
ד"ר גוריון ריבקין, מנהל היחידה להחלפת מפרקים בהדסה, מסכים עם הקביעה ומסביר על סוג המטופלים שמגיעים למחלקה. "המטופל שפונה אלינו הוא מטופל בממוצע סביב גיל 60-70, למרות שיש גם צעירים יותר. הם פונים אלינו לאחר שהם סובלים לא מעט זמן מכאבים, עד שהם מחליטים להגיע אלינו".
ציפורה גולן, מתאמת ניתוחים במחלקה האורטופדית, האמונה על הקשר עם האנשים, מסבירה כי אנשים לחוצים מהידיעה שהם צריכים לעבור ניתוח ולכן הליווי בתהליך של ההכנה לקראתו הוא מאוד מאוד חשוב. "יש להם המון שאלות, המון חששות, אני משתדלת לעזור בכל מה שאני יכולה כדי להרגיע".
צפו בחברי המערך האורטופדי, מספרים על עבודתם:

"כל הצוות עובד בשיתוף פעולה כדי להשיג את התוצאה האופטימלית"

"הניתוחים השכיחים ביותר שאנחנו מבצעים, בעמוד השדרה, במפרקים, בכפות ידיים, בכפות רגליים, הם ניתוחים של בעיות שחיקתיות", מסביר פרופ' ליברגל, "בניתוחים האלה אנחנו מחדשים את המפרק או את העצם על ידי החלפת מפרקים, ייצוב או קיבוע חוליות. כשאנחנו מדברים על ניתוחים נתמכי מחשב, אנחנו מדברים על מגוון עצום של פעולות שבהן היכולות הטכנולוגיות שהתקדמנו איתן בשנים האחרונות, משרתות אותנו בכל שלבי הטיפול בחולה. הרובוט, בדיוק בשלו, ביכולת שלו לעשות אלפי פעמים את הפעולה בדיוק באותו אופן, משרת אותנו לסוגים רבים של ניתוחים וכמובן שעם השנים מגוון הניתוחים האלה גדל".
ד"ר ריבקין מוסיף ואומר: "הרובוט קורא מידע מתוך נתונים שאנחנו מזינים לו מתוך הניתוח, מביא את הזרוע הרובוטית לזווית שאותה אנחנו רוצים לעשות, אבל עדיין מי שעושה את הניתוח זה הרופא, מי שמחליט על הזווית זה הרופא, מי שמנסר דרך הזרוע הרובוטית זה המנתח. למחרת הוא מתחיל עבודה עם פיזיותרפיסטים, התהליך שלנו הוא תלוי הרבה בשיתוף פעולה שלו. חולה שירצה ויעבוד הרבה על חיזוק הברך או הירך אחרי הניתוח, יחלים בצורה מהירה יותר".
פרופ' ליברגל מסביר כי המערכת התומכת היא עצומה. "העבודה של הצוות היא מאוד מאוד חשובה פה. כולנו עובדים בשיתוף פעולה ביחד כדי להשיג את התוצאה האופטימלית וזה הן בהכנה לניתוח והן באשפוז ולאחר מכן. הכרת התודה של המטופלים היא התמורה שלנו".
פרופ' ליברגל מסכם ואומר: "אין סיפוק גדול מזה שהמטופלים באים אליך למרפאה שאתה פוגש ברחוב מישהו שאומר לך: 'אתה זוכר? אתה העמדת אותי על הרגליים'.
בשיתוף הדסה