בסוף חודש ינואר האחרון התמוטט פיראס שבאט במהלך משחק כדורגל ביישובו נחף שבגליל, לאחר שלקה בליבו. למרות מאמצי ההחייאה, נקבע מותו באותו יום בבית החולים.
קראו עוד:
הבשורה הקשה תפסה בהפתעה גמורה את בני משפחתו, מכריו, שכניו ושותפיו לעבודה. פיראס, בן 44 במותו, אב לחמישה, היה אח במחלקה לרפואה דחופה ובמחלקה פנימית ה׳ בקריה הרפואית רמב"ם. "פיראס היה אישיות אהובה במלר"ד", מספר רביע סלאמה, אח אחראי המלר"ד ברמב"ם, "אני מכיר אותו מעל 20 שנה. אדם חרוץ, החולים אהבו אותו, הוא אהב את העבודה, וכל הזמן היה זמין, מדובר באבדה גדולה מאוד למחלקה".
2 צפייה בגלריה
פיראס שבאט ז"ל
פיראס שבאט ז"ל
פיראס שבאט ז"ל. "אישיות אהובה במלר"ד"
(צילום: באדיבות המשפחה)
החברים למחלקה התלבטו כיצד להנציח את זכרו של פיראס. "עלה רעיון לתרום לכפר דפיברילטור", מספר סלאמה. בדיעבד, זה היה יכול להציל את החיים שלו. חשבנו שיש פה משמעות מעבר להנצחת זכרו, שהדבר יעלה את המודעות לנושא. כך נולד הרעיון להציב דפיברילטור במקום שבו הוא מת".
"כמי שצעדו עם פיראס באותה הדרך, דרך של הצלת חיים, הבנו שזה הכי מכבד והכי הולם את פועלו של פיראס, האיש, החבר והשותף האהוב לעבודה"
צוות העובדים במלר"ד אסף את מלוא הסכום הנדרש תוך יממה. "מבחינת אנשי המלר"ד ברמב"ם, כמי שצעדו עם פיראס באותה הדרך, דרך של הצלת חיים, הבנו שזה הכי מכבד והכי הולם את פועלו של פיראס, האיש, החבר והשותף האהוב לעבודה", מציין רביע.
2 צפייה בגלריה
ני היישוב נחף במעמד קבלת הדפיברילטור מרביע סלאמה (משמאל), יחד עם ראש המועצה המקומית ואחיו של פיראס, כרים (במרכז)
ני היישוב נחף במעמד קבלת הדפיברילטור מרביע סלאמה (משמאל), יחד עם ראש המועצה המקומית ואחיו של פיראס, כרים (במרכז)
תושבי היישוב נחף במעמד קבלת הדפיברילטור מרביע סלאמה (משמאל), יחד עם ראש המועצה המקומית ואחיו הצעיר של פיראס, כרים (במרכז)
(צילום: באדיבות המשפחה)
בשבוע שעבר, עם הגעת מכשיר המפעם למלר"ד, יצר סלאמה קשר עם כרים שבאט, אחיו הצעיר של פיראס, והשניים נפגשו בלשכתו של ראש המועצה המקומית בנוף, עבד אלבאסט-קיס. במהלך המפגש שהתקיים באמצע חודש הרמדאן, ציין כרים בהתרגשות: "פיראס היה מספר לי כל הזמן על העבודה שלו, הוא היה מדבר על רמב"ם כמו שמדברים על משפחה ואמר לי: 'זה מקום העבודה שבשבילו אני קם כל בוקר, והולך לשם בשביל לתת'. עכשיו אתם נותנים מכל הלב בשביל לתת לנו זיכרון טוב, למשפחה שלנו ולכפר שלנו. מכשיר כזה יכול לתרום להרבה אנשים ולהציל את חייהם".