סאבה גבריוט, הפצועה הקשה ביותר בפיגוע הדריסה שהתרחש בתחילת חודש יולי ברחוב פנחס רוזן בצפון תל אביב, הוכרה כנפגעת תאונת עבודה על ידי הביטוח הלאומי. גבריוט, שאיבדה את עוברה, מבקשת גם את עזרת הציבור בקמפיין גיוס תרומות שיסייעו לה בתהליך השיקום הארוך שצפוי לה.
גבריוט, נשואה לדסלין ואם לילד בן עשר שנולד בישראל, איבדה בפיגוע את עוברה, בחודש השישי להריונה. היא מנסה להתאושש מהטראומה ומהאובדן ומאושפזת עדיין במחלקה האורתופדית באיכילוב, לאחר שעברה ניתוחים מורכבים בשתי רגליה, ואמורה לעבור תהליך שיקומי ארוך כדי שתוכל לתפקד וללכת.
1 צפייה בגלריה
סאבה גבריוט, נפגעת פיגוע הדריסה בת"א, גיוס תרומות
סאבה גבריוט, נפגעת פיגוע הדריסה בת"א, גיוס תרומות
סאבה גבריוט, נפגעת פיגוע הדריסה בת"א, גיוס תרומות
"הביטוח הלאומי לא נותן לי אישור", מספרת גבריוט בריאיון ל-ynet live, "אני בארץ 16 שנה, יש לי ילד בן עשר שנולד כאן. אני עובדת במשק בית. משלמת ביטוח לאומי, משלמת מיסים. יש לי אישור להיות פה בארץ, אבל אין לי אישור לעבוד. אני רק רוצה שיתנו לי מה שמגיע לי".
גבריוט טרם הוכרה כנפגעת פעולות איבה. "שאר הפצועים מהפיגוע קיבלו את ההכרה כנפגעי פעולות איבה מהביטוח הלאומי, ואליי עדיין אף אחד לא חזר עם תשובה. אני אוהבת את המדינה ואת האנשים החמים שיש כאן, כל החיים עבדתי קשה בעבודות של משק בית ועשיתי הכול כדי לתת לבני קורת גג ואוכל חם. אני משלמת ביטוח לאומי ומיסים כמו כל אזרח במדינה. בן זוגי נמצא איתי יום-יום, שעה-שעה, הוא נאלץ לעזוב את עבודתו ולטפל בי.
היא ובני משפחתה חרדים מאוד לגורלם לאחר שחרורה מבית החולים. "כיצד אוכל לעלות לדירתי הקטנה בקומה רביעית כשאין באפשרותי ללכת, כיצד אפרנס את הבית, מי יטפל בי ובבני? האם זה העונש שלי על כך שהייתי במקום הלא נכון ובזמן הלא הנכון? תאמינו לי שלא ייחלתי זאת לעצמי".

הוכרה כנפגעת עבודה, חשבונה יזוכה

החוק לפיצוי נפגעי איבה ניתן, בין היתר, למי מי שנכנס לישראל על פי אשרה או רישיון שניתנו לפי חוק הכניסה לישראל. סאבה, כאמור, לא נכנסה כחוק לישראל ועל כן הביטוח הלאומי לא יכל להכיר בה. עם זאת, סאבה עבדה במשך תקופה אצל מעסיק ישראלי ושולם על ידו דמי ביטוח לאומי עבורה.
כיוון שתנאי הזכאות שונים בין הגמלאות והמענקים השונים, ביקשו בביטוח הלאומי לפעול בשני מישורים: לשלוח את המקרה של סאבה לוועדת חריגים שתדון בהכרה בה כנפגעת איבה למרות שנכנסה לארץ שלא כחוק. ובמקביל, לבחון את הזכאות שלה כנפגעת עבודה ולקבל פיצוי בטווח המיידי כדי שתוכל לממן את הטיפולים ולקבל סיוע בהתאם למצבה.
השבוע הגישה סאבה את הבקשה והוכרה מיידית כנפגעת עבודה, זאת במקביל להגשתה לוועדת חריגים כדי שתוכר גם כנפגעת פעולות איבה
לתרומות לסאבה גבריוט לחצו כאן