בשיתוף פמי
עם פרוץ המלחמה הכנסת אישרה גיוס חסר תקדים של כ-350 אלף חיילי מילואים. על פי הערכת המומחים, בפועל צה"ל גייס לגזרות הדרומיות והצפוניות יותר מ-300 אלף חיילי מילואים. מדובר במאות אלפי הורים, בעלי עסקים, סטודנטים וצעירים שבדיוק היו בטיול הגדול שאחרי הצבא ונתלשו באחת משגרת חייהם לתוך מלחמה אינטנסיבית ואכזרית. כל אחד מחייליי המילואים השאיר בעורף את אתגרי היום-יום בעבודה או בבית, את ההזדמנויות שבדיוק עמדו להתממש או תכניות שכעת ייאלצו להמתין, ובעיקר כולם השאירו משפחה אוהבת ומודאגת שממתינה לחזרתם.
האם כשיחזרו מהמלחמה תפעל מערכת מקצועית שתדע איך ללוות אותם ואת בני משפחותיהם מול שלל האתגרים, וכיצד מתייחסים לפן הרגשי של החזרה מהחזית אל המציאות בעורף? לעתים בשלב ראשון הכל נראה בסדר, אך החוויות עלולות להותיר משקעים.
3 צפייה בגלריה
אטל מולכו-פיליבה, מנכ"לית חברת Femi.
אטל מולכו-פיליבה, מנכ"לית חברת Femi.
אטל מולכו-פיליבה, מנכ"לית חברת Femi.
(צילום: סם יצחקוב)
ישראל היא מדינה למודת מלחמות וקרבות, וניסיון עבר מלמד כי בזמן הלחימה כולם ממוקדים בהשגת המטרה ובעשייה, ולחיילים הלוחמים אין את הפריווילגיה ליותר מידי מחשבות ורגשות - מדובר בחלק ממנגנון ההגנה אנושי שמאפשר להיות ממוקדים בהצלחת המשימה. עם זאת, לכולם ברור כי למרות רוח הקרב והמורל הגבוה רבים מהחיילים שנמצאים באזורי הקרבות נחשפים לסיטואציות מאתגרות וקשות, פיזית ורגשית. מראות קשים ואירועים מורכבים שגם אם בשלבים הראשונים נראה שהכל בסדר, בפועל הן עשויות להותיר משקעים.
המציאות הוכיחה בעבר כי בעבור רבים מחיילי המילואים המלחמה לא תסתיים עם יציאתם משטחי הלחימה וחזרתם הביתה, אלא רק תשנה צורה. לאחר שאבק הקרבות ישקע יתחילו לצוף הסיפורים, הזיכרונות, החוויות ואיתם גם שפע רגשות שהודחקו בזמן אמת. גם אם אחוז בודד מתוך 300 אלף חיילי מילואים יחוו מצוקה – זו כמות שעשויה לאתגר את מערכת הבריאות. אחת הדרכים למנוע קריסה טוטלית של מערך בריאות הנפש היא שילוב מדויק בין מטפלים ובין טכנולוגיה מתקדמת מבוססת AI.
3 צפייה בגלריה
 שלוש השכבות מהן בנוי הפתרון הן מתן כלים לעזרה עצמית.
 שלוש השכבות מהן בנוי הפתרון הן מתן כלים לעזרה עצמית.
שלוש השכבות מהן בנוי הפתרון הן מתן כלים לעזרה עצמית.
(צילום: shutterstock)

"החיבור בין מטפל, טכנולוגיה מתקדמת ו-AI"

מבין מגוון הרעיונות והיוזמות בתחום בריאות הנפש, חברת Femi הביאה לאחרונה לישראל את ifeel, פתרון חדשני שבכוחו לתת מענה מקצועי ואיכותי ל"צונאמי" הצפוי בעתיד הקרוב. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת מתמחה בטיפול ובאימון המבוצעים באופן מקצועי בתחום בריאות הנפש - החל במתן הפניות רפואיות מקוונות ועד לטיפול פרטני בצורה דיגיטלית או פרונטלית.
הפתרון מיישם טכנולוגיות AI המבוססות על פסיכולוגיה ואינטראקציה אישית עם פסיכולוגים מורשים כדי ליצור מסע ייחודי עבור כל מטופל. הפלטפורמה המשולבת יודעת לתת מענה למטופלים ברמה הרגשית ומעודדת גם שמירה על בריאותם הנפשית בחיי השגרה שמחוץ למשרד.
"בריאות דיגיטלית היא מה שאנחנו עושים, והיה אך טבעי שנרחיב את הפעילות הזאת לתחום של בריאות הנפש", אומרת אטל מולכו-פיליבה, מנכ"לית חברת Femi. "הציבור בישראל אוהב ומכיר את פלטפורמות הרפואה הדיגיטליות והוא מאוד לויאלי אליהן, הישראלים אוהבים לקבל מענה בצורה דיגיטלית ולכן הרגשנו שהמהלך מדויק מול הקהל הישראלי. הביקוש למטפלים בעולם בריאות הנפש הוא אדיר ולכן היה לנו ברור שנכון יהיה להנגיש את זה לציבור כאן בישראל". לדבריה, "זהו צורך שהיה קיים לאחר 3 שנים של מגפת הקורונה ועכשיו הלך והתעצם בעקבות חודשים של מלחמה אינטנסיבית וטראומה לאומית".

החופש לבחור בטיפול מותאם אישית

אחד היתרונות של פלטפורמת ifeel, לדברי מולכו-פיליבה, הוא היכולת של המשתמש לבחור בשירותים שמתאימים לו. "לאחד יתאימו רק תרגילי הרפיה ונשימה, לאחר התכתבות רציפה עם מטפל, לאחר מספיקה הידידה שיש בעל מקצוע זמין בכל רגע נתון בצד השני".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שלוש השכבות מהן בנוי הפתרון הן מתן כלים לעזרה עצמית (מיינדפולנס, מאמרים, שאלון המאפשר הבעת תחושות באופן מיידי), התכתבות טיפוים מקצועית בצ'אט חסוי ומאובטח, וטיפול בשיחת וידיאו אחד-על-אחד.
לדברי מולכו-פיליבה, מדובר בבשורה אמיתית עבור הישראלים. "ציבור שלם שלא קיבל מענה, בין אם לא יכול לממן לעצמו או בין אם לא יכול היה למצוא תורים במערכת הציבורית, יכול כעת ליהנות ממעטפת שלמה שתיתן לו פתרונות אמיתיים וטיפול איכותי לאורך כל הדרך. אנחנו גאים להיות חלק ממהלך פורץ דרך בתחום".
בשיתוף פמי