סכנת חיים לאחר שתיית חומר ניקוי בטעות: גבר כבן 50 מורדם ומונשם לאחר שהובהל אתמול (א') לחדר המיון של המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, ודיווח על מצוקה בבליעה וצריבה בפה לאחר שתיית משקה לא מזוהה בסניף של קפה "ארומה" בקניון רננים ברעננה.
הגבר הגיע עם כוס השתייה למיון ונמסר לצוות כי ישנו חשד שהיה בכוס ממיס שומנים. בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים, אכן התגלה שמדובר בחומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן.
1 צפייה בגלריה
בכוס התה היה ככל הנראה חומר החשוד כממיס שומנים
בכוס התה היה ככל הנראה חומר החשוד כממיס שומנים
בכוס התה היה ככל הנראה חומר החשוד כממיס שומנים
ד"ר קובי מצגר, רופא במלר"ד מרכז רפואי מאיר, מספר: "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים בבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו כי לא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית הזעקנו באופן מיידי צוות אף אוזן גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והאיש נלקח באופן מיידי לחדר ניתוח לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".
קראו עוד:
ד"ר מאי עבדת, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במאיר מוסיפה: "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך הוא יציב ואנו עדיין בוחנים האם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה העליונות. במצבים בהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים, העלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת, אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".
ד"ר מצגר מדגיש כי "מדובר בחומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם, והם טומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במכלים המיועדים למזון או למשקה ולהרחיקם באופן מוחלט מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית (מי אש)".

ארומה ישראל: "מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו"

הוא מוסיף כי במצב בו חלילה אירעה בליעה של חומר ניקוי, יש להרחיק את החומר הפוגע, להרחיק בגדים שזוהמו ממנו, לשתות מיד מים או חלב לדילול החומר בגוף – בתנאי שאין קושי בבליעה ואין הקאה. "בכל מקרה, ישנו הכרח של פינוי מיידי לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי".
מרשת קפה "ארומה" ישראל נמסר בתגובה למקרה: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח.
"אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי עובד בסניף ארומה ישראל השתמש בחומר ניקוי בטעות ואז הוגש כוס המשקה על בסיס המים ללקוח.