אמנם יש התייצבות במספרי החולים הקשים, אבל עדיין אנחנו רחוקים מאופטימיות. כך אומרים הבוקר (ה') פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, ופרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר.
השניים מתייחסים לאופן ההתמודדות עם הנגיף ואומרים כי פתיחת שנת הלימודים, ללא ספק, גרמה לעלייה במספר הבידודים. לדבריהם, ההחלטות של הממשלה בהתמודדות עם הקורונה, אינן סיבה לאופטימיות. "הדבר היחיד שאופטימי הוא החיסון השלישי. וזה מה שגורם למחלה להיות קשה פחות".
"אנחנו נמצאים כרגע להערכתי בצומת שאף אחד לא יודע לאיזה כיוון אנחנו הולכים. אנחנו בכוננות ספיגה", מחדד פרופ' אידלמן. "צריכים להחליט, אם אחנו הולכים להכיל את המגפה, אז צריך לשנות את הכללים וממש לעמוד מול הציבור ולהגיד "אנחנו הרמנו ידיים", מספר המאומתים יעלה. זו המציאות".
פרופ' אדלר מתייחס לדבריו ואומר: "זה בכלל לא ייאמן שיש כמעט מיליון אנשים שלא מחוסנים. גם9 לדעתי המדיניות מוטעית. אמנם צריך לחיות לצד הקורונה, אבל בצורה שונה, לא ככה".
הוא מוסיף ואומר: "צריך להתרכז בחיסונים. כשאנחנו מסתכלים על הטבלאות, אנשים שחוסנו, אנשים שקיבלו בוסטר פחות חולים, פחות חולים קשה, פחות מתים. חד משמעית החיסונים עובדים".
ובתוך כך, 3,247 ישראלים אובחנו אתמול (רביעי) כחיוביים לקורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו כ-62 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.44%. סביר להניח כי מספר בדיקות הקורונה שבוצעו אתמול היה גבוה בהרבה, בעיקר בשל התורים הארוכים במוקדי הבדיקה, אך המשרד מפרסם רק בדיקות שפוענחו.
מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 7,279 חולי קורונה – 16 מהם אתמול, אך המספר ככל הנראה יעלה בגלל דיווחים מאוחרים שמקבל משרד הבריאות. מאז תחילת החודש מתו בישראל 201 חולי קורונה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,114 חולי קורונה, 680 מהם במצב קשה. מספר החולים שמצבם קשה נותר בימים האחרונים כמעט ללא שינוי. מבין החולים הקשים – 160 מחוברים למכונות הנשמה.