בשיתוף נובו נורדיסק
רמות מתח מוגברות בתקופות מלחמה עלולות לשבש את איזון הסוכר בדם ולהגביר את הסיכון לסיבוכי סוכרת. כ-600 אלף חולי סוכרת בישראל צריכים ללמוד לתעדף טכניקות להפחתת מתח כדי למזער את ההשפעה על מצבם.
לחצו לצפייה בפודקאסט המצולם:
כיצד משפיע לחץ על רמות הסוכר? לחץ גורם לעלייה של הורמונים שהם כשלעצמם מעלים מאוד את רמות הסוכר. ההורמון הקלאסי הוא קורטיזול, שלמעשה משנה את כל הדרך של ניצול הסוכר. הוא גורם לסוכר במחסנים שלנו להתפרק ולעלייה חדה ברמת הסוכר. הקורטיזול גורם גם להתקפי חרדה, כל שחשוב לדעת שאם אתה כבר סוכרתי ותיחשף לסטרס קשה, הסוכרת שלך יכולה להתפרע.
האזינו לפודקאסט:
משחקי בריאות
ניהול סוכרת בזמן מלחמה: המדריך המלא
18:48
"השפעת הלחץ על הסוכרת נובעת מהסיבות הבאות: במצב כזה אנחנו לא מקפידים על אכילה, אנחנו לא עושים פעילות גופנית, כל הדברים שעשינו בעבר נעלמים. אנחנו עכשיו במצב שיכול להיות מסכן חיים אצל חלק מאיתנו, ואם לא מסכן חיים, מוציא אותנו לחלוטין ממסלול הסוכר המאוזן עם משמעות מאוד גדולה לזמן הקרוב ויותר מכך, לזמן הרחוק".
מהו מצב חירום המחייב פנייה לחדר מיון לחולי סוכרת? אחד הדברים שקורים לחולי סוכרת לא מאזנים, זה שלא רק הסוכר עולה מאוד, אלא גם חומצות השומן עולות מאוד והופכות לקטונים זה מצב מסכן חיים. הסימנים שצריכים להדליק נורה אדומה הם: תחושה מוזרה בבטן, בחילה, הקאה, הרגשה כללית רעה. אם אי אפשר למדוד קטונים בבית, אז חשוב מאוד לפנות לטיפול רפואי מיידי.
הפודקאסט נעשה באופן בלתי תלוי וללא השפעה על התכנים כשירות לציבור על ידי חברת נובו נורדיסק