בשיתוף מכון אברהמסון
4 צפייה בגלריה
ריבועים
ריבועים
ניסים ברבי, משה ויזמן, אריה כרמי והדס דרור. נגמלו מעישון ובחרו בבריאות

"כל מי שמכיר אותי בהלם מהגמילה"

ניסים ברבי (63) עוסק בייבוא, נשוי ואב לחמישה ילדים וסב לשבעה נכדים מנהריה, נגמל מעישון אחרי 45 שנה, בהן עישן בין שתיים לשתיים וחצי קופסאות ביום. "אני לא מעשן בדיוק שנה. הגעתי לאברהמסון אחרי שהבנתי כמה חשוב לאשתי שאפסיק לעשן ואחרי שראיתי ששתי אחיות שלי נגמלו בהצלחה רבה".
הוא מספר: "מיד אחרי הטיפול לא הרגשתי צורך לעשן, ואני מכיר את עצמי רק עם הסיגריה, אחרי כל נסיעה מחו"ל הייתי חוזר עם ארבעה פאקטים וקבוע היו לי שניים באוטו. עד היום החברים שלי בהלם. כל מי שאני מכיר בהלם מזה שנגמלתי מהסיגריה. האנשים שאני עובד איתם, החברים, כולם. ואשתי כל כך שמחה. אני מרגיש היום טוב יותר, ללא האובססיה לסיגריה ולדאגה שייגמרו לי הסיגריות, המלצתי להמון אנשים ללכת לאברהמסון אחרי שראיתי איך נגמלתי בקלות".

4 צפייה בגלריה
ניסים ברבי
ניסים ברבי
ניסים ברבי

"הפסקתי בגלל ריח העישון והחרחורים בלילה"

גם אריה כרמי מאילת (67), נשוי, אב וסבא, נגמל מעישון עם אברהמסון אחרי 35 שנים אחר שעישן בין קופסה לקופסה וחצי ביום. "הרצון שלי להפסיק הגיע בגלל ריח העישון והחרחורים בלילה. לא רציתי לעשן יותר ותמיד אמרתי לעצמי שיום אחד אני אלך לאברהמסון ואגמל. בסופו של דבר הייתי צריך לעבור טיפול רפואי שמותנה בהפסקת עישון, והמשפחה כבר ביקשה ולחצה. מיד אחרי הטיפול הייתה לי הרגשה מצוינת ונגמלתי ללא שום קושי. היום אני מרגיש בריא יותר, ובעיקר חופשי יותר בלי הסיגריות".

"החלטה מודעת ובחירה בחיים בריאים"

הדס דרור (45), ממודיעין, נשואה ואם לשניים, הגיעה לגמילה לאחר שקיבלה המלצה מחברה שנגמלה בעצמה, לאחר שנים רבות בהן עישנה יותר מקופסה ליום. "מכון אברהמסון שינה לה את החיים ואמרתי לעצמי שאם היא הצליחה, אני לכל הפחות חייבת לנסות".
היא מספרת: "בשלוש השנים האחרונות התחלתי להתאמן אימוני כוח. עם הזמן הרגשתי שהסיגריות מקלקלות לי את כל ההישגים הספורטיביים, וכאשר העישון התחיל להתחרות ב"בייבי החדש" שלי, הספורט, הבנתי שלא עוד. החלפתי התמכרות אחת באחרת. רק שההתמכרות החדשה שלי, אימוני הכוח, היא חיובית.
"גיליתי שהעישון כרוך בלא מעט הרגלים. מאז שהפסקתי לעשן, פשוט הרווחתי המון זמן שהתבזבז על הפסקות סיגריה. הרווחתי את עצמי. הפסקת העישון לא רק שעושה טוב לבריאות, היא מאפשרת להתמלא בביטחון ולהבין שההחלטות תלויות ברצון שלנו, גם אם לעיתים נדרשת דחיפה חיצונית. השיטה של אברהמסון פשוט הוכיחה את עצמה, ללא התערבות תרופתית, ללא סדנאות מייגעות. מהרגע שיצאתי מהטיפול הפסקתי לעשן ברגע, לאחר 20 שנות עישון של קופסת סיגריות ביום. זה לא קסם, זה מתחיל בהחלטה מודעת, בסיוע של גורם חיצוני ובמשמעת עצמית לעקביות ולהבנה שהחיים הם בידיים שלנו", מסכמת דרור.
4 צפייה בגלריה
משה ויזמן
משה ויזמן
משה ויזמן

"אשתי לא הסכימה ללדת ילדים כל עוד אני מעשן"

משה ויזמן (35), מראשון לציון, נשוי, נגמל במכון אברהמסון בהצלחה ואינו מעשן כבר תשעה חודשים אחרי שעישן שתי קופסאות ביום. "אשתי אמרה לי, שלפני שאפסיק לעשן, לא נלד ילדים. בנוסף, המצב הבריאותי התחיל להשפיע, התחלתי לרוץ והבנתי שיהיה לי קשה מאוד לעשות את זה כל עוד אני מעשן, וכמובן מחירי הסיגריות שרק הולכים ועולים.
"השינוי האמיתי חל ברגע שנכנסתי לטיפול באברהמסון, אחרי שיצאתי כבר לא התחשק לי לעשן ולאט לאט התמודדתי יותר ויותר בקלות. החברים עד היום בשוק, לא מאמינים שנגמלתי. עד היום כשאנחנו יושבים ונושא הסיגריות עולה, הם פשוט מופתעים. היום אני מרגיש טוב יותר מצליח לרוץ בקלות, פחות עייף ויותר אנרגטי".
בשיתוף מכון אברהמסון