חייה של עליזה אליהו (28), אחות במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם, השתנו בזכות פגישה מקרית עם נכדו של מטופל. זה קרה לפני שלוש שנים. אל החדר נכנס נכדו של אלברט כהן, שאושפז במחלקה. "עבדתי במשמרת שבת כשבצלאל נכנס למחלקה כדי לבקר את סבא שלו וברגע שראיתי אותו אמרתי לעצמי 'וואו איזה חתיך'", מספרת עליזה. הסבא נפטר מאז - אבל חייהם של עליזה ושל בצלאל השתנו.
4 צפייה בגלריה
עליזה ובצלאל קנדל
עליזה ובצלאל קנדל
בזכותו. עם סבא אלברט כהן
(צילום: אלבום משפחתי)
"אני אחות במחלקת אונקולוגיה בהדסה עין כרם כבר שש שנים. מחלקה מדהימה עם קשרים שנוצרים עם המשפחות. ראיתי שהוא נכנס לחדר מספר שמונה, של מטופל שלי. נכנסתי לחדר לתת לאלברט תרופות, הוא היה ער ודיברנו". גם הסבא קלט שיש כאן אפשרות לשידוך. "הוא שאל אם אני נשואה. כשעניתי שעדיין לא, הוא קרץ לבצלאל ובעצם עודד אותו לעשות צעד ראשון. ומשם הכול היסטוריה".
4 צפייה בגלריה
עליזה ובצלאל קנדל
עליזה ובצלאל קנדל
עליזה ובצלאל קנדל. "בדייט השני כבר ידעתי"
(צילום: אלבום משפחתי)

"ידעתי תמיד שאת הזיווג שלי אמצא דרך העבודה"

בצלאל קנדל (28): "בדיוק חזרתי מטיול עברתי לדירה באריאל כרווק, מחכה לאחת". השניים דיברו במסדרון בית החולים ובצלאל ביקש מעליזה את מספר הטלפון שלה. זמן קצר אחר כך הוא כבר שלח לה הודעה והם יצאו לדייט ראשון ביקב בעין כרם. "בדייט השני", מספרת עליזה, "כבר ידעתי שזה זה.
"יצאתי לדייטים בחיים, חברות הכירו לי בחורים, אבל זה פחות התאים לי. ידעתי תמיד שאת הזיווג שלי אמצא דרך העבודה ולא בדייט סטנדרטי, וכך באמת היה. הטיפול שלנו בחולים האונקולוגים במחלקה נמשך זמן ממושך, וכך אנחנו זוכות להכיר אותם לעומק, מתחברות אליהם ואל בני המשפחה, וזה לא מפתיע שכך הכרתי את הנפש התאומה שלי".
4 צפייה בגלריה
עליזה ובצלאל קנדל
עליזה ובצלאל קנדל
התארסו אחרי שנה וחצי
(צילום: אלבום משפחתי)
הקשר של עליזה ובצלאל התקדם מהר ואחרי שנה וחצי התארסו. כיום בני הזוג נשואים ומתגוררים בגבעת זאב. סבא אלברט נפטר חודשיים לאחר ההיכרות ולא זכה לראות את השניים מתחתנים. "מבחינתי, העבודה במחלקה המיוחדת הזו בהדסה מעניקה לי המון פרופורציות לחיים, נתינה שמעצימה אותי ועשייה אמיתית למען האחר. ועכשיו, מתנה משמעותית נוספת שזכיתי לה היא בצלאל".
4 צפייה בגלריה
עליזה ובצלאל קנדל
עליזה ובצלאל קנדל
האהבה הגיעה מהכיוון הכי לא צפוי. עליזה ובצלאל קנדל
(צילום: יוחאי סמט)
בצלאל מוסיף: "כשאתה מלווה את סבא שלך במחלקה האונקולוגית זו תקופה לא פשוטה, אבל היו בה נקודות אור - צוות מדהים שהשתדל להקל, להיטיב ולעשות למענו הכול באנושיות ובמסירות, וגולת הכותרת - עליזה שזכיתי בה. בסוף, האהבה הגיעה מהכיוון הכי לא צפוי".