צוות מד"א הציל את חייה של תינוקת שנולדה בלידה מסובכת בבית: הלילה (שישי), בשעה 03:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על אישה בשנות הארבעים לחייה עם צירי לידה בביתה בטבעון.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס אילוס אילוסטרציה
אמבולנס אילוס אילוסטרציה
היולדת והתינוקת פונו לבית חולים במצב יציב
(shutterstock)
למקום הוזנק צוות אמבולנס של מד"א שהיה סמוך מאוד למקום, ובמקביל הוזנקה ניידת טיפול נמרץ של מד"א.
הצוותים שהגיעו למקום והחלו לטפל ביולדת, הבחינו שמתחילה לידה ומדובר בלידת עכוז. הצוות בראשות הפרמדיק עופר ויניק, יילדו את האשה, ובתוך דקות נולדה בת, כשהיא ללא נשימה וללא דופק.
החובשים והפרמדיקים של מד"א החלו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ונאבקו על חייה של התינוקת עד שליבה החל לפעום. תוך כדי פינוי התינוקת לבית החולים נמשך הטיפול הרפואי שכלל סיוע נשימתי. האם פונתה באמבולס כשמצבה יציב.
2 צפייה בגלריה
עופר ויניק
עופר ויניק
עופר ויניק. "אחד המקרים הקשים שחוויתי"
פרמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באחד המקרים הקשים שחוויתי, כשהגענו לביתה של היולדת הבנו שמדובר בלידה מסובכת שמחייבת חדר ניתוח אבל הזמן היה קריטי ולא אפשר זאת, ידעתי שאני חייב ליילד אותה בבית. בעזרת הצוות ביצענו לידת עכוז מורכבת וכעבור דקות בודדת התינוקת הייתה בחוץ כשהיא ללא סימני חיים, נאבקנו על חייה עד שליבה החל לפעום.
"פינינו גם את האם שמצבה היה יציב וטוב. אלו היו רגעים דרמטיים ביותר ואני שמח שהצלחנו להביא את התינוקת לבית החולים כשהיא בחיים. חשוב להתפנות לבית החולים בזמן ככל שניתן ולא להמתין לרגע האחרון".