העלייה במספר החולים נמשכת, והחלטות לא מתקבלות בקבינט הקורונה. "הבעיה הכי גדולה שלנו היא בנמל התעופה, כבר שנה וחצי אנחנו אומרים את זה. חייבים להבין שאנחנו הולכים לחיות עם המגפה הזו עוד הרבה זמן", כך אומר היום (ה') פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, באולפן ynet.
אנחנו רואים תמונות מנתב"ג, אוטובוסים ושאטלים מפוצצים, איך פותרים את זה? "כל המערכת לא עובדת נכון. יש לי הרגשה שלחלק משרי קבינט הקורונה יש חוסר אמון מוחלט במשרד הבריאות הנוכחי. צריך להקפיד על הבדיקות בנחיתה, ויש גם את ההחלטה על הבידוד עד קבלת התשובות. בנוסף, חייבים להקפיד על מסכות בחללים סגורים".
פרופ' אדלר מוסיף ואומר: "מספר הבדיקות לא רלוונטי כמו בגלים הקודמים, כי עכשיו הוא פונקציה של טסים לחו"ל, פונקציה של חוזרים מחו"ל, זה לא פונקציה שמלמדת אותנו על משהו ואי אפשר להסיק שום דבר מנתונים של מספרי מאומתים".
ובתוך כך, 518 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום ד'). כך עולה מנתוני משרד הבריאות. 46 מאושפזים במצב קשה. 16 מהם מונשמים. מתוך כ-74 אלף בדיקות שנערכו אתמול, 0.7% חיוביות. מפרוץ המגפה בישראל נפטרו 6,429 חולי קורונה. נכון להיום, חמישה מיליון ו-184 אלף ישראלים מחוסנים בשתי מנות.