התמונות מהדקות הראשונות בכביש הדמים 232, הדרכת בשיחת וידאו בטיפול פצוע ירי בן 60 ונקודת איסוף פצועים קשים. אלו רק חלק מהתיעודים הקשים והעדויות שחשף איחוד הצלה היום (ג') בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במטה הארצי של ארגון המתנדבים הלאומי בירושלים. בני הזוג נתניהו נפגשו עם הנהלת הארגון, המתנדבים והמתנדבות ושמעו עדויות משישה מתנדבים שהיו שם בזמן אמת ועזרו להציל חיים. צפו בתיעוד של אנשי איחוד הצלה:

בין הסרטונים ניתן לראות פינויים של פצועים בעזרת אמבולנסים רבים ומסוקים, את נקודת פינוי הפצועים המאולתרת שנולדה בצומת חלץ ואת הדרכת וידאו של ויקטור, תושב בן 60 מאופקים שנורה ביד מחבלים כמה פעמים והצליח לברוח לבית של הבת שלו. בגלל שהיו מוקפים במחבלים, אף גורם לא יכול היה להגיע אליו כדי לתת לו טיפול. הוא מצא את עצמו מנהל שיחת וידאו עם המוקד של איחוד הצלה מול המוקדן שהצליח להדריך את הבת שלו במשך דקות ארוכות כיצד לעצור את הדימום בעזרת חוסם עורקים עד שהפרמדיק הצליח לחבור אליהם ולפנות אותו לבית חולים.
בסרטון נוסף שצולם, מתועד אחד החובשים הראשונים שהגיעו לזירה בכביש 232. הסרטון צולם בסביבות 07:00 בבוקר והמחיש כמה המצב בשטח היה חמור מכפי ששיערו. הוא תיעד את כלי הרכב החרוכים והגופות בשולי הדרך.
2 צפייה בגלריה
איחוד הצלה
איחוד הצלה
מימין לשמאל: דובי מייזל, אלי פולק ואלי ביר
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
בזמן ביקורם קיבלו השניים סקירה נרחבת של כלל פעילות מצילת החיים אותם מבצעים 7,000 מתנדבי איחוד הצלחה ברחבי הארץ בשגרה וגם תחת איומי אש ביישובי העוטף מ-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה.
ראש הממשלה ציין לשבח את אלפי המתנדבים של הארגון, ביניהם יהודים וערבים, חילונים וחרדים שמתנדבים מדי יום להציל חיים והעיד שאיחוד הצלה פעלו באומץ לב, הצילו מאוד חיים של אזרחים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון והתרגש עם רעייתו מהעדויות והסרטונים שנחשפו לראשונה, "אני חושב שאתם ראויים לכל הכרה על הצלת חיים. הצלתם הרבה אנשים ואתם עושים עבודה נהדרת. כל הכבוד לכם", סיכם נתניהו.
2 צפייה בגלריה
ביקור ראש הממשלה ורעייתו במטה ארגון הצלה
ביקור ראש הממשלה ורעייתו במטה ארגון הצלה
עם המתנדבים באיחוד הצלה. ראש הממשלה ורעייתו בביקור במטה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
לראש הממשלה ורעייתו התלוו גם אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה ואלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה, שאמרו: "מתנדבי איחוד הצלה היו הראשונים שהגיעו לזירות הלחימה המדממות בדרום ובעוטף ב-7 באוקטובר והצילו את חייהם של מאות אזרחים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון. החיבוק שקיבלנו מעם ישראל מאז תחילת המלחמה נותן לנו את הכוח להמשיך ולהציל חיים ואנו נעשה הכל בכדי להתפתח, לגדול ולתת את המענה הטוב, המהיר והמקצועי ביותר לכל מי שזקוק לו".