אח ברשת הדיור המוגן "משען" שברמת אפעל, שנחשד כי הכניס לכאורה חומר משלשל לשתייה של המטופלים במחלקה לתשושי נפש, אותר ונעצר לחקירה היום (ב') במשטרת מסובים, בחשד לטיפול רשלני בתרופות או בחומר רעיל והתעללות פיזית/ נפשית בחסר ישע.
בתום החקירה החשוד נכלא ומחר יובא לדיון בבית המשפט השלום בת"א. החקירה נמשכת. בשלב זה הרקע לאירוע הינו פלילי.
האח בן ה-60 נחשד כי הוסיף את החומר המשלשל לאחר שכמה מטופלים חשו ברע, חוו כאבי בטן ושלשולים אתמול (א') בערב. הם טופלו במוסד.
למשרד הבריאות דווח האירוע החריג, והוא הנחה את רשת "משען" להגיש תלונה במשטרה.
1 צפייה בגלריה
בית בלב בת ים מוסד רפואי שיקומי שיקום מוסד גריאטרי קשישים זקנים גיל שלישי קורונה צוות סיעודי סיעוד כוח עזר אחיות אחים
בית בלב בת ים מוסד רפואי שיקומי שיקום מוסד גריאטרי קשישים זקנים גיל שלישי קורונה צוות סיעודי סיעוד כוח עזר אחיות אחים
מוסד גריאטרי. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
במשטרה הופתעו לשמוע על המקרה מהתקשורת. גורמים במשטרה מתחו ביקורת על כך שאיש לא עדכן אותם. כעבור זמן לא רב עדכנו ש"הוגשה תלונה מקוונת ונפתחה חקירה".
בתוך כך, היום מתכנסת ועדת הבריאות של הכנסת לדיון במצוקת כוח האדם החריפה במוסדות הסיעודיים. בנייר עמדה שהוגש לקראת הדיון, נכתב כי "המחסור בכוח האדם עמוק ומתמשך ונוגע לכל התחומים הנדרשים כיום במסגרת המכרז הקיים –פיזיותרפיה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק ועוד. אין מספיק אנשי ונשות טיפול ובעקבות המלחמה, המחסור רק מעמיק.
"מוסדות רבים נשחקים כלכלית מהעלות הגבוהה שאינה תואמת את התשלום המתומחר, ואלו שאינם מסוגלים לעמוד בדרישות התקן נפגעים מכך בהורדת דירוגם, שמביא להפחתת גובה התעריף המשולם להם ולהעמקת השחיקה".
עוד צוין כי המערך הגריאטרי פועל בעצימות גבוהה מאז פרוץ המלחמה, מתמודד עם פינויים של מוסדות, הוצאות חירום מוגברות (שמירה, שעות נוספות, היסעי עובדים ועוד), מחסור חמור בעובדים וקליטת יתר של מטופלים רבים שהטיפול בהם חוסך מיטות אשפוז בבתי החולים הכלליים ומונע עומס על המערכת. "על אף ההוצאות המשמעותיות והעובדה כי הענף מתוקצב בחסר גם בשגרה, טרם הוענק שיפוי למוסדות או פורסמו מבחני תמיכה רלוונטיים", נכתב בנייר העמדה.
פורסם לראשונה: 21:16, 21.01.24