התנהלות מביכה במחלקה האונקולוגית של בית החולים וולפסון בחולון: חולים אונקולוגים שהגיעו היום (ד') לקבל טיפול בבית החולים, לא קיבלו אותו בזמן, מאחר שצוות המרפאה, כל שבע האחיות שעובדות במקום, לא הגיע הבוקר לעבודה.
כבר לפני כשבועיים הודיעו האחיות כי הן מסרבות להמשיך בעבודתן כל עוד מנהל המכון, ד"ר רונן ברנר, יישאר בתפקידו. לטענת האחיות, ד"ר ברנר מעביר אותן "מסכת התעללות מילולית" והתנהלותו המקצועית "לקויה".
"בצער רב ובלב כבד אנו מבקשות לעזוב את המכון האונקולוגי ולאפשר לנו לעבוד במרפאות או במכונים אחרים שבמרפאות החוץ בבית החולים, עד שיחול שינוי משמעותי במכון", כתבו שבע אחיות במכון למנהלת המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל.
בבית החולים וולפסון הגיבו לאירוע: "התקבלו תלונות חריגות בחומרתן על התעמרות, השפלות והכפשות מצד מנהל המכון, ד"ר רונן ברנר, כלפי הצוות הסיעודי", והוסיפו שהתלונות נמצאות בבדיקה של הגורמים המוסמכים, וכי בית החולים "רואה חשיבות עליונה בשמירה על בטיחות המטופלים וביטחון עובדיו".
1 צפייה בגלריה
ד"ר רונן ברנר
ד"ר רונן ברנר
האחיות לא הגיעו לעבודה. מנהל המכון האונקולוגי בוולפסון, ד"ר רונן ברנר
(צילום: אתר המרכז הרפואי וולפסון)
ד"ר ברנר הוא מומחה בעל שם בתחומים של גידולי מערכת העיכול וגידולי ראש וצוואר. הוא סיים את לימודי הרפואה ב־1999, ולאחר התמחות ברפואה פנימית החל ב־2010 להתמחות באונקולוגיה בבית החולים וולפסון. בין היתר הוביל מחקרים בתחום האפידמיולוגיה של הסרטן ועסק בפיתוח בדיקות לאבחון מוקדם של סרטן. לפני כחמש שנים מונה לעמוד בראש המכון האונקולוגי במרכז הרפואי.
לטענת צוות האחיות, עד בואו של ברנר התנהל המכון "במקצועיות רבה, באווירה טובה, שלווה ונעימה וביחסי עבודה תקינים". אולם מאז כניסתו של ברנר לתפקיד, לטענתן "המצב למרבה הצער רק מחמיר. יחסי העבודה של ברנר אלינו, האחיות, אינם תקינים ואינם מכבדים".
מנגד, מטופלים במחלקה האונקולוגית דווקא מספרים על יחס טוב שקיבלו מברנר. "הרופא פועל לילות כימים לצורך הצלת חיים ומבחינתו זהו ערך עליון, בעוד רופאים אחרים רוצים מאוד לעזור אך ידיהם אזוקות", מספרת אשתו של מטופל במחלקה. "בבי"ח חולים בילינסון וגם בשיבא לא ידעו מה לעשות עם בעלי, בחור צעיר בן 38 בסך הכל, שהיה בחור בריא עד לפני המחלה, ורק ד"ר ברנר עזר לו והפיח בו תקווה וחיים. ד"ר ברנר הוא אונקולוג משכמו ומעלה, ואין מילים לתאר כיצד הוא מחולל ניסים עבור חולים, ביניהם גם בן זוגי. כל הרופאים בכל בבתי החולים אמורים ליישר קו עם הגישה של ד"ר ברנר, ולשים קודם כל את טובת המטופל לנגד עיניהם, בהתאם לשבועת הרופאים שנשבעו".
ד”ר ברנר דוחה בתוקף את כל הטענות כלפיו. “מנהלת בית החולים וולפסון, ד”ר ענת אנגל, החליטה במהלך החודשים האחרונים לגרום לי להתפטר מתפקידי כמנהל המכון האונקולוגי בשש השנים האחרונות.
מאמציה בעניין זה ייכשלו”, הוא מוסיף. “הדבר נובע בין היתר מהחלטתה של ועדת מומחים שקבעה כי שיטת הטיפול שלי, המצילה ומאריכה חיים של חולי סרטן, היא נכונה וטובה למרות שמנהלת בית החולים עצמה ניסתה למנוע ולסכל טיפולים מצילי חיים אלה, ועל כך העלתה עליה הוועדה של משרד הבריאות ביקורת נוקבת.
ד"ר רונן ברנר: "הדבר נובע בין היתר מהחלטתה של ועדת מומחים שקבעה כי שיטת הטיפול שלי, המצילה ומאריכה חיים של חולי סרטן, היא נכונה וטובה למרות שמנהלת בית החולים עצמה ניסתה למנוע ולסכל טיפולים מצילי חיים אלה, ועל כך העלתה עליה הוועדה של משרד הבריאות ביקורת נוקבת"
“היחס המנוכר והנקמני כלפיי הוחמר על ידי ד”ר אנגל מאז שנבחרתי ליו”ר ועד הרופאים בבית החולים ללא תמיכתה, ובמסגרת מאמציה הרבים ושורת התנכלויות המכוונות כלפיי היא גייסה למרבה הצער את האחות הראשית ודרכה את האחיות, לכתוב נגדי דוחות שיקריים כפי שעוד יוכח בהמשך, והיא גם מביאה וגורמת לחשש כבד לפגיעה קשה בחולי הסרטן.
“יודגש כי את כל מרצי, זמני וכישוריי אני מפנה לטיפול בחולי הסרטן המטופלים במכון בהצלחה ואשר בוחרים בי ובנו לטיפול במחלתם הקשה. אני מצר על כל שבמקום להתמקד בטיוב השירות ובגאווה במכון בראשותי שזכה להכרה לאומית ונוספת, גוררת מנהלת בית החולים אותי ואותנו לעסוק בפוליטיקה ארגונית, הכפשות, קרבות אגו ובתי משפט וכל זאת על חשבון שליחותינו ומחויבותנו לחולים ועל חשבון בריאותם”.
מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "אכן יש משבר פנימי במכון האונקולוגי וטענות קשות על מנהל המחלקה ד"ר רונן ברנר. במהלך החודשים האחרונים התקבלו שורת תלונות קשות של אחיות המכון האונקולוגי במסגרתן הן מדווחות על התעמרות ואלימות מצד מנהל המכון, ד"ר רונן ברנר. בראש מעייננו הטיפול בחולים וכמובן הבטחת מרחב מוגן לצוות. הנהלת בית החולים פועלת והצליחה לייצר כרגע פתרונות מתאימים לחולים כדי שיקבלו את הטיפולים והסיוע הדרוש. משרד הבריאות מעודכן ומעורב בנושא והוקמה על ידו ועדה לבדיקת התלונות".