2 צפייה בגלריה
מירה עלי עם התינוק
מירה עלי עם התינוק
מירה עלי עם התינוק
(צילום: באדיבות המשפחה)
במהלך חודש אוגוסט הובאה מירה עלי, בת 33, למרכז הרפואי לגליל כשהיא במצב קשה. מירה, שנדבקה בקורונה, סבלה מכשל נשימתי ומדלקת ריאות חמורה. היא הייתה בשבוע ה־35 להריונה ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ קורונה, שם נאלץ הצוות הרפואי לחברה למכונת הנשמה.
ימים ספורים לאחר מכן, כשהיא עדיין מונשמת ומורדמת, הועברה מירה לחדר לידה. הרופאים, בהובלתה של מנהלת המחלקה ד"ר לריסה יעקובסון, ביצעו ניתוח קיסרי דחוף, יילדו את בנה והחזירו אותה למחלקה. התינוק אושפז בפגייה ולאחר תקופה התאושש ונשלח לביתו עם אביו.
כעבור 15 יום נותקה מירה ממכשיר ההנשמה, ואחרי שהחלימה מהקורונה הועברה למחלקת השיקום הסמוכה. "כשמירה הגיעה אלינו, היא הייתה סיעודית לכל דבר", מסבירה מנהלת המחלקה, ד"ר יוליה קובלנקו. "בשל ההשלכות הקשות של הקורונה היא הייתה מרותקת למיטה, עם חולשה בארבע גפיים ואי־ספיקת לב. לאט־לאט חל שיפור במצבה, ואנו שמחים מאוד לשחרר אותה הביתה במצב טוב".
2 צפייה בגלריה
מירה עלי עם צוות מחלקת קורונה
מירה עלי עם צוות מחלקת קורונה
מירה עלי (בחולצה אפורה) עם צוותי מחלקות טיפול נמרץ קורונה ושיקום
(צילום: רוני אלברט)
מירה שוחררה בדיוק ביום שבו ערכו את ה"טהור" (המילה) לבנה, סאבר. "קיבלתי שתי מתנות", היא אומרת בהתרגשות, "גם את התינוק וגם את חיי. חשוב לי להודות לצוותים המסורים של בית החולים שעשו עבודה נפלאה ובזכותם אני בחיים".
למירה, שלא התחסנה נגד הקורונה, יש מסר חשוב להעביר: "אם הייתי יכולה להחזיר את הגלגל לאחור, הייתי מתחסנת. זו מחלה קשה מאוד ואסור לזלזל בה. אני מבקשת מכל מי שלא התחסן שיעשה זאת".