בשיתוף עמותת להושיט יד
היא רק בת 9 ובגיל בו רוב הילדים לומדים את יסודות השפה והחשבון, נהנים ומשתוללים בפארקים עם אופניים, גלגיליות ומשחקי כדור היא נאלצת לעצור את שנות הילדות היפה ולהתמודד עם סרטן אכזרי שמאיים לגדוע את חייה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
קוראים לה שי-לי ואת הבשורה העצובה על הסרטן שהולך ומתפשט בגופה הקטן היא קיבלה כשהייתה בת 8 בלבד. "זה כמעט שנה כבר שאני והסרטן הפכנו להיות חברים קרובים" היא מספרת בחיוך ציני. "כשהוא בא, נלחמתי בו בכל הכוח ופתאום נשר לי השיער ונהייתה לי קרחת וכבר לא יכולתי להסתיר את המחלה מהסביבה ומהחברים. עברתי עד היום המון טיפולים, אבל לצערי הרופאים אמרו לי שהסרטן לא עוצר ומתפשט עכשיו גם לריאות שלי. שמעתי את אמא אומרת שזה יכול לגרום לי לשיעול חזק ובעיה בנשימות וזה ממש מפחיד אותי."
היו רגעים שחשבת שהכל כבר מאחורייך?
"כן היו רגעים שהשיער חזר לצמוח וחשבתי שאני יכולה להתחיל חיים חדשים ולהתרגל לחיות בלעדיו. גם פגשתי שוב חברים וממש חיכיתי לחזור לכיתה, אבל הסרטן לא עוזב אותי ועכשיו גם הטיפולים לא מועילים. הסרטן שיש לי היום הוא בעצם הכי חזק שהיה לי עד היום, ואני אמנם רק בת 9, אבל גם בגיל הצעיר זה אני יודעת מה זאת שמחת חיים ואני רוצה לשמור על החיים שלי ולהילחם עליהם. לצערי אני כבר לא זוכרת כמעט מציאות שבה אני לא נלחמת במחלה הזו, אני לא מכירה בכלל את החיים שלי בלי לפחד לאבד אותם."
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
איך יכול להיות שהטיפולים כבר לא עוזרים, מה הרופאים אומרים?
"בגלל שכל כך הרבה פעמים עברתי כימותרפיה, הגוף שלי כבר 'התרגל' אליה, והסרטן כבר לא מושפע ממנה. הרופאים היקרים שלי שמלווים אותי ושאני מכירה אותם יותר משאני מכירה את החברים שלי בבית הספר, עומדים מולי מיואשים, ואומרים לי שאין להם כבר מה להציע."
שי- לי נמצאת כעת ממש בין חיים למוות והסיכוי היחיד והאחרון שלה לחיות הוא לנסוע לטיפול מיוחד בבית חולים בארה"ב אצל פרופסור המתמחה בסוג הסרטן שלה. בתחילת החודש הנוכחי (מרץ) רופאיה של הילדה הגיבורה השיגו לה טיפול חמלה בישראל ובכדי להדוף את המחלה היא החלה ליטול כדורים מיוחדים. תוך כדי כך ההורים נמצאים בקשר והתנהלות שוטפים עם בתי חולים בארה״ב לצורך המשך טיפול להצלת חייה. הטיפול בחו"ל, לרבות השהייה והוצאות נוספות כרוכים בעלויות אדירות המגיעות לכדי סכום של 4 מיליון שקלים ומי שהחליטה לסייע לילדה היא עמותת להושיט יד בראשות המנכ"ל אברהם עטר. אברהם המלווה את שי- לי ומשפחות אחרות המתפללות לשלומן של ילדיהן החולים קורא לכל מי שידו משגת לתרום לצורך מימון הטיפול היקר ובכך להציל את חייה של שי-לי.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
"הטיפול בארה"ב הוא בעצם הסיכוי האחרון שלי" היא אומרת בעיניים דומעות. "אני עדיין כל כך קטנה ולא הספקתי כמעט לחיות. אני רוצה להיות כמו כולם ולחיות בלי פחד, פשוט להיות ילדה רגילה. אין להוריי את הסכום העצום שנזקק לטיפול שיציל את חיי והתורמים שיפתחו את הלב הם הסיכוי האחרון שלי. בבקשה תעזרו לי לקבל את הטיפול, אני רק רוצה לחיות."

כך תוכלו לסייע להצלתה של שי-לי

לתרומות מחו"ל:
IBAN: IL570127720000000477132
Swift Code (BIC): POALILIT
Account Name (English): LEHOSHIT YAD TEMICHA VECYOA LEYELADIM HOLEI SARTAN
בשיתוף עמותת להושיט יד
פורסם לראשונה: 10:36, 22.03.22