צפו בפודקאסט המצולם:

ככל שעונת החורף מתקרבת, היא מביאה איתה שלל מחלות ובעיות בריאותיות. מהן מחלות החורף הנפוצות, איזה טיפים מעשיים יש לחיזוק המערכת החיסונית, מהם החיסונים שרצוי מאוד לשקול ואילו אמצעי זהירות ישנם כדי לסייע בהגנה מפני החורף.
ד"ר דורון דושינצקי, מומחה ברפואת ילדים ומנהל מחלקת פיתוח מערכות רפואיות בלאומית וחבר עמותת "מדעת", מסביר איך מחזקים את מערכת החיסון שלנו לקראת החורף. "אורחות חיים זה דבר שמאוד חשוב לחיזוק כללי של מערכת החיסון, כמו למשל, אכילה נכונה, פעילות גופנית, התגוננות סביבתית ושמירה על המערכת החיסונית באופן כללי".
האזינו לפודקאסט:
משחקי בריאות
מחלות חורף
23:19
מהן מחלות החורף הצפויות לנו? "הגל של השפעת שזה בעצם הנגיף העיקרי שמגיע כמעט באופן קבוע בכל שנה וגורם לתחלואה וגם לתמותה. יש גם את ה-RSV שהוא מתחיל לעלות ויש עוד כמה נגיפים שחוזרים אלינו מדי שנה. בנוסף, תמיד בכל עונת חורף יש במידה מסוימת גלים של ילדים שמסתבכים במחלה נשימתית בסימפונות בריאות". הוא מוסיף: "ויש כמובן את ההתקררות הקלאסית וגם דלקת ריאות, שהשנה כבר נכנס חיסון נגדה. וכמובן, הכי חשוב, לא לשכוח להתחסן מפני השפעת, בכל גיל".
זה נכון שניתן לחלות בשפעת אחרי החיסון? "כן. אם חליתם בזן שלא נכלל בחיסון, אבל המחלה היא לא בעקבות החיסון עצמו".
ומה עם נשים בהיריון? "יש חיסונים מומלצים שבטוחים לנשים בהיריון וכמובן גם חיסון השפעת. הוא מומלץ ביותר, כי היריון הוא אחד מגורמי הסיכון הקשים ביותר להסתבכות שפעת.
מעבר לחיסונים מה עוד היית ממליץ לנו על מנת לשפר את המערכת החיסונית שלנו? "כאמור להקפיד על תזונה בריאה, נטילת תוספי מזון בהתייעצות עם רופא כמובן, בדיקות שגרה. באופן כללי להקפיד על אורח חיים בריא עד כמה שניתן".