לידה באמצע הנסיעה: כשדור (33) וסתיו (31) גושר, יצאו מרמת השרון לכיוון בית החולים איכילוב לקראת הלידה של בתם השנייה, הם לא דימיינו כי הלידה תתרחש כל כך מהר - ושהמחסום והפקק בנתיבי איילון ימנעו מהם מלהגיע למחלקת היולדות בזמן. תוך כדי נסיעה הרגישה סתיו, בשבוע ה-40 להיריונה, בצירי לחץ, ובני הזוג התקשרו למשטרה כדי לפנות את הדרך והועברו למוקד מד״א, שם סייעה להם חובשת במוקד לעבור את הלידה באמצע הכביש.
״קשה לסכם חוויה כזו מטורפת״, שיתפה היולדת סתיו הרלינג-גושר בשיחה עם ynet מבית החולים, ״לא האמנתי בחלומות הכי פרועים שלי ובתרחישים הכי קיצוניים שאחווה לידה כזאת. שמעתי סיפורים על נשים שעברו לידות כאלו ולא ידעתי מאיפה הן שאבו את הכוחות ובטח לא האמנתי שאני אהיה במצב כזה. הלידה התפתחה בדקות, נסענו לאיכילוב, הצירים היו כואבים אבל לא האמנתי שזו לידה פעילה. בעלי היה מדהים ותפעל את האירוע בקור רוח, אני שומעת את ההקלטה ולא מאמינה שזה קרה״.
עוד הוסיפו ההורים המאושרים: ״אנחנו עדיין מעכלים ולא מאמינים שזה קרה לנו. הכל היה מוכן כבר לפני שבועיים, כולל התיק, אבל זה מראה שמתכננים תוכניות והחיים לוקחים אותנו לדברים אחרים. זה סיפור מטורף לספר לתינוקת שעדיין לא בחרנו לה שם. קיבלנו רעיונות לקרוא לה בשמות שקשורים לסיטואציה וגם בשם של החובשת שעזרה ואנחנו שוקלים את הכל אבל זו תהיה חוויה מטורפת לספר לדור ההמשך. חשוב לנו להודות לצוות של מד״א שהיו מדהימים, החובשת שליוותה אותנו טלפונית והצוות שהגיע ונתן לנו תחושת ביטחון. אנחנו מודים גם לשוטרים שהיו במחסום וניסו לעזור כמה שהם יכולים ובאו לבקר אחרי זה. זה היה מאוד מרגש״.
2 צפייה בגלריה
לידה באמצע פקק באילון
לידה באמצע פקק באילון
סוף טוב. ההורים המאושרים ובתם ההתינוקת בבית החולים

"שמעתי אותם צועקים 'הראש בחוץ, הראש בחוץ'"

"שמעתי אותם צועקים 'הראש בחוץ הראש בחוץ, וישר אמרתי לו לעצור", משתפת יעל חדד בת ה-24 חובשת במוקד 101 של מד"א שהדריכה את הבעל טלפונית בלידה, "זה היה ממש לפני סוף המשמרת שלי. התקבלה שיחה מהבעל שסיפר שהוא באמצע איילון תקוע בפקקים ואשתו כורעת ללדת אחרי שירדו לה המים אז ישר שלחתי לשם אמבולנס, אבל היה לו קשה להגיע אליהם בגלל העומס. שמעתי אותה צועקת ויש צעקות מסוימות שאפשר להבין מהן שהיא ממש רגע לפני לידה וכששמעתי שזה המצב אז אמרתי לו ישר לעצור בצד, ואז הם צעקו שהראש בחוץ והדרכתי אותו באופן הכי טוב שיכולתי בנסיבות הקיימות".
עוד סיפרה החובשת חדד: "יצא לי להדריך לידות אבל לא ברכב באמצע פקק, המזל היה שהבעל התנהל מעולה, התנהל בקור רוח מרשים בסיטואציה ממש קשה. אחרי ששמעתי שזו תינוקת והיא מגיבה זה היה ממש מרגש. חשוב לי למסור למי שנמצא במצבים כאלה שהכי חשוב זה לשמור על קור רוח, אסור להילחץ כי זה מלחיץ את הצד השני, רציתי להעביר תחושה של ביטחון. שירגישו שהם לא לבד. ולא לחכות לרגע האחרון, ישר לחייג 101 ויש מי שיסייע לכם במצב כזה".
2 צפייה בגלריה
לידה באמצע פקק באילון
לידה באמצע פקק באילון
האבא פעל בקור רוח. סתיו ובתה לאחר הלידה במכונית
החובש הבכיר דודי מוסקוביץ', שהוקפץ למקום ודאג להעביר את היולדת ובתה לבית החולים בשלום, מספר: "הגענו אחרי שהיא כבר ילדה בעזרת בעלה ובזכות ההדרכה הטלפונית של יעל מהמוקד. המיקום לא היה ברור כל כך בתוך איילון אבל הגענו די מהר. התינוקת הייתה על היולדת, ניתקנו את חבל הטבור והעברנו אותה לשמיכה מיוחדת של תינוקות. זו הייתה חוויה מרתקת ומדהימה במיוחד שזה קרה באמצע איילון. התרגשנו מהסיטואציה וכמובן שמחנו שהכול עבר בשלום".