2,496 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, 1,085 מהם נפצעו מתחילת התמרון ב-27 באוקטובר. נכון להיום, 39 חיילים מאושפזים במצב קשה ועוד כ-370 במצב בינוני וקל. צה"ל מפרסם הערב (יום ה') עוד מידע ונתונים על המאמץ להציל חיי פצועים. בין היתר מתברר כי זמן הפינוי הממוצע של פצוע מהשטח לבית חולים עומד על כשעה ושש דקות.
עד יום שני השבוע בוצעו כ-1,700 פינויים רכובים וכ-430 פינויים מוסקים. לראשונה בשדה הקרב המודרני, חיל הרפואה צייד את הרופאים המלווים את הכוחות בתוך רצועת עזה במנות "דם מלא", כדי לאפשר מתן מנות אלה לפצועים סמוך ככל הניתן לנקודת הפציעה, בעיתוי שבו הוא הכי משמעותי עבור הפצועים. "דם מלא" הוא נוזל ההחייאה הטוב ביותר שקיים כיום, והשימוש בו במלחמה הוא תוצאה של תהליך ארוך שקיים חיל הרפואה בצה"ל בשיתוף עם בנק הדם של מד"א.

כ-100 מנות "דם מלא" ניתנו בשטח, כ-470 חוסמי עורקים הונחו וכ-100 פצועים קיבלו מנת פלזמה (נוזל הדם). עוד נמסר כי גדוד שירותי הדם התרים כ-60,150 מנות דם.
לפי אתר צה"ל, מנות דם מלא אינן עוברות תהליך סינון והפרדה, ועוברות למטופל כאשר הן מכילות את הנוגדנים המצויים בדמו של התורם. לפיכך, תורם פוטנציאלי הוא רק מי שסוג דמו הוא O, ושיעור הנוגדנים בדמו נמוך, כך שלא תיווצר סתירה בין מנת הדם לדמו של המטופל, העלולה לסכן את חייו של המטופל.
3 צפייה בגלריה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ברצועת עזה
פינוי פצועים מרצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
איתור זה נעשה על ידי בדיקות דם בטכנולוגיה חדשנית - חיל הרפואה בשיתוף צוות המעבדה לסיווג דם בשירותי הדם של מד"א, גיבשו שיטה אוטומטית וממוחשבת לבדיקת רמת הנוגדנים של התורם, דבר שיאפשר לזיהוי התורמים המתאימים ביחידות הרפואה המבצעיות עוד לפני שיתרמו את מנת הדם בשטח.
3 צפייה בגלריה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ממשיך לפעול ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, מלווים הרופאים והמטפלים של חיל הרפואה, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, את הכוחות הלוחמים. בכל מסגרת לוחמת מדרג הפלוגה, מתלווה מטפל בכיר (רופא/פרמדיק), זאת על מנת לספק מענה רפואי מיידי לפצעים קרוב ככל הניתן לרגע פציעתם. צה"ל מסר כי הוא הצבא היחיד בעולם הפועל בשיטה זו. נכון לשבוע האחרון, כ-410 מטפלים בכירים משתתפים בתמרון הקרקעי, ומתוכם כ-53 מטפלות בכירות (רופאות או פרמדיקיות).
סגן ד', רופאה גדודית בחטיבה 188, סיפרה שהיא נמצאת באל-בורייג' כבר כמה ימים בפעילות הנדסית, כחלק מחטיבה 188. היא ציינה שאין כל מחסור בציוד חירום וטראומה. "לפני שלושה שבועות יצאנו להתרעננות. אחרי שג'אעייה קיבלנו 48 שעות בבית שהיה כמו אוויר לנשימה".
3 צפייה בגלריה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ברצועת עזה
470 חוסמי עורקים הונחו
(צילום: דובר צה"ל)
סגן א׳, רופא גדודי בחטיבת גולני, הוסיף: "הנמ"ר הפך להיות הבית. היו לנו אירועים רבי נפגעים. כבר תקופה ממושכת אני לא טלפון, אז למשפחה שלי שתומכת, אני בטוח שעוד ניפגש. לבת הזוג שלי ליסה, באמת שהכול בסדר ואנחנו נעבור הכול ונחזור לשגרה כמה שיותר מהר. לחברים שלי, הרופאים והרופאות בצבא, תמשיכו לתת בראש, כיף לי לשמוע שאתם בסדר ושאתם עובדים קשה ומצילים חיים. אוהב את כולם ומקווה שנחזור בקרוב".
מתחילת המלחמה נפלו 520 חללי צה"ל, מהם 186 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר. יהי זכרם ברוך.