עם ישראל מתגייס - ובענק - למען תושבי הדרום ולמען חיילי צה"ל בחזית. אך לצד גילויי האזרחות המופתיים והמרגשים - עולים בימים האחרונים מעשים המדיפים ריח של מרמה וניצול הכאב.
1 צפייה בגלריה
פייק התרמה לבית יתומים באשקלון
פייק התרמה לבית יתומים באשקלון
ההודעה השקרית על "בית יתומים באשקלון"
(צילום: מתוך פייסבוק)
במשרד הרווחה הזהירו הערב (יום ג') מפני הודעה שהופצה היום בוואטסאפ וברשתות החברתיות על אודות "בית יתומים" באשקלון. המתרימים פרסמו כי דרוש ציוד לילדים, בין היתר פורמולות ודייסות, חיתולים חד-פעמיים, בגדים, מזון ואפילו פלטה חשמלית. מדובר במרחב מוגן שמשרת משפחות באזור. לפי שעה כלל לא ברור מה עלה בגורלו של ציוד שהגיע לשם במסגרת אותה הודעה שקרית. רבים התגייסו להעביר למקום ציוד, חלקם אף שכרו משאיות.
"במהלך היום הופצו ברשתות החברתיות ובקבוצות באפליקציות מסרים סיפור על בית יתומים מאולתר שהוקם בבית באשקלון תוך בקשה לאיסוף תרומות", מסר משרד הרווחה, "עם קבלת הדיווח, שלח המשרד עובדות סוציאליות בכירות למקום ומבדיקה שלהן עולה כי אין אמת בפרסום ומדובר במרחב מוגן למשפחות אשר גרות בסביבה. הציבור מתבקש שלא להפיץ את הסיפור ולא לתרום".
עוד נמסר כי "שירותי הרווחה אמונים על טיפול בקטינים ומיצוי זכויותיהם ועל כן אנו מבקשים ממשפחות שבביתן קטינים שהוריהם נרצחו או נעדרים, לעדכן את שירותי הרווחה במוקד 118 או במחלקות לשירותים חברתיים, אם טרם עשו זאת, על מנת ששירותי הרווחה יוכלו להעניק להם טיפול ולמצות את זכויותיהם".