בשיתוף אסם נסטלה
כתבת: עומר חמאווי, בימוי: יעל לינזן, צילום: ירון שרון
ראיתם לאחרונה את אריזת הערגליות? אותה עוגיה ממולאה ואהובה שינתה את אריזתה, כחלק ממהלך כולל של קבוצת אסם נסטלה לשינוי אריזות של מוצרי החברה ובכדי לעזור במלחמה הגלובאלית לחיסכון בפלסטיק וכתוצאה מכך, להביא לצמצום הזיהום הסביבתי.
"משבר הפלסטיק הוא מהמשברים הגדולים שאנחנו חווים היום, בייחוד בתחום האריזות ולכן אנחנו עושים כל פעילות אפשרית על מנת לצמצם את כמות הפלסטיק שאנחנו משתמשים בה", אומר רועי כהן, מפיתוח האריזות באסם נסטלה בעודו מנופף באריזה חדשה: "בשינוי שעשינו באריזה של הערגליות חסכנו 35 טון קרטון ו-6 טון פלסטיק מן העולם".

אסם נסטלה מציבה יעדים ומממשת

היעדים הסביבתיים ויעדי הקיימות, שהציבה לעצמה קבוצת אסם נסטלה, מאתגרים עד מאד את החברה, והראשון שבהם הוא להגיע עד 2025 ליצור של 100% אריזות מוצר, הניתנות למיחזור או לשימוש חוזר. יעד משמעותי נוסף הוא לרדת ב30% בשימוש בפלסטיק שמקורו מהנפט.
"כדי לעמוד ביעדים שאסם נסטלה הציבה לעצמה, אנחנו עושים כל מה שניתן על מנת לחפש חלופות לאריזות קיימות", מספר כהן, "והכל, תחת שמירה על איכות המוצר, על איכויות הבריאות שלו ומבלי לפגוע בטעמו. בערגליות למשל, המעבר מקרטון לשקית חסך גם נייר וגם פלסטיק, שהוא מוצר שקשה למחזר".
גם במוצר הדגל, הבמבה, נעשה מהלך קטן לכאורה אך מאד משמעותי מבחינת הסביבה. "בבמבה עשינו מהלך של קיצור האריזות", מספר עמית רון, מנהל פיתוח האריזות בקבוצת אסם נסטלה. "ההבדל בין השקית שהייתה קודם לכן לבין השקית המקוצרת העכשווית הוא כזה, שלמעשה קיצרנו בו את האריזות ועל ידי כך חסכנו 7 טון פלסטיק ברמה השנתית. לכאורה, בסך הכל קצת קיצרנו את השקית, אבל זה הביא אותנו להישג משמעותי בצמצום האריזות. כשרואים את השקיות זה נראה דמיוני אבל בסופו של דבר, כשסופרים את כמות השקיות השנתית, מגיעים להיקף מאוד משמעותי".
2 צפייה בגלריה
מהפך ירוק: לוקחים אחריות, משפרים אריזות ונלחמים במשבר הפלסטיק
מהפך ירוק: לוקחים אחריות, משפרים אריזות ונלחמים במשבר הפלסטיק
היעד: לרדת ב30% בשימוש בפלסטיק שמקורו מהנפט. מפעל אסם נסטלה.
רון נותן כדוגמה משמעותית נוספת את מיכל הפודינג, שהחברה מייצרת ומשווקת. "המיכל הזה עשוי מפלסטיק קשיח ועבה אבל בהעברה לשקית, במקרה הזה, חסכנו סדר גודל של כ-80% ממשקל הפלסטיק", הוא אומר, "במעבר הזה חסכנו 47 טון פלסטיק ברמה השנתית וזה ממחיש היטב עד כמה המהלך הזה משמעותי. גם בשקית עשינו שינוי ומשקית עם ארבע פינות, אותן הורדנו, קיבלנו שקית יפיפייה עם חיסכון של 12 טון פלסטיק שנתי".
רועי כהן מספר שהם פונים, דוחפים ולוחצים את הספקים של האריזות של מוצרי אסם נסטלה לשפר ולייעל, על ידי שימוש בחומרים איכותיים לסביבה. "בזכות זה, אנחנו כחברה גדולה, משפיעים על הלקוחות הקטנים של אותם ספקי אריזות, שנאלצים להתיישר ולהשתמש גם כן בחומרים שהם טובים לסביבה", הוא אומר על השפעתם לעשיית טוב גם מחוץ לקבוצה.

מטרות עתידיות בקבוצה

בקבוצת אסם נסטלה ממשיכים להעמיד אתגרים משמעותיים לשינוי האריזות והחיסכון לסביבה גם לעתיד. "האתגרים הבאים שלנו הם להקים מפעלי מיחזור ולחנך את הילדים של היום, כבר מגיל רך, כך שיידעו לעשות הפרדות של פסולת אריזה למיניה, כך שתהיה קלה יותר למחזור", אומר כהן.
2 צפייה בגלריה
מהפך ירוק: לוקחים אחריות, משפרים אריזות ונלחמים במשבר הפלסטיק
מהפך ירוק: לוקחים אחריות, משפרים אריזות ונלחמים במשבר הפלסטיק
במעבר הזה נחסכו 47 טון פלסטיק ברמה השנתית.
"התרומה לסביבה והיכולת שלנו להמשיך לקדם את הנושא ולעמוד באותם היעדים, יחד עם מציאת הפתרונות למחזור, זו התרומה הגדולה שלנו למדינת ישראל והתרומה הגדולה שאנחנו מביאים לקהילה הישראלית", אומר עמית רון.
"זו גאווה מאוד גדולה לעשות מהלכים כאלה ולעזור לעולם בכלל", אומר בגאווה גם רועי כהן. "למרות שאני בורג קטן, אני משפיע והתחושה, שאתה עושה איזשהו מהלך שחוסך מן העולם פסולת, היא תחושה נהדרת. בסופו של דבר, הילדים שלנו והנכדים שלנו יצטרכו לחיות פה, ואם לא נעשה את המהלכים האלה, אם לא נצמצם את כמות האריזות ונמצא פתרונות יותר ידידותיים לסביבה, שאפשר למחזר אותן, לילדים ולנכדים שלנו יישאר עולם די מלוכלך, שלא טוב לחיות בו".
בשיתוף אסם נסטלה