אחרי שיו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, יצא הבוקר נגד התקציב המוצע של האוצר, מצטרף לביקורת הקשה גם ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל ביה"ח רמב"ם בחיפה, "אין בתקציב הזה חזון או עתיד. אין שום למידה ממה שעברנו בשנה וחצי האחרונות. זה נורא ואיום", הוא אומר היום (א') לאולפן ynet. "כולנו עסוקים בקורונה, אבל האיום הקיומי על מערכת הבריאות הישראלית זה מתווה האוצר".
קראו עוד:
"כל תפקידו של התקציב זה לגרום לייבוש של המערכת הציבורית. בריאות זה ערך בסיסי ואנחנו נילחם ולא ניתן לילדי האוצר לפגוע בו", מוסיף ד"ר הלברטל. "הכוחניות של האוצר כנגד מערכת הבריאות הציבורית צריכה להטריד כל אחד מאזרחי מדינת ישראל. אני מוטרד כאזרח.
"משובש פה משהו מאוד בסיסי, זה הפער בין סמכות לאחריות. בידי האוצר יש את כל הסמכות לקבל החלטות איך לתקצב את מערכת הבריאות, עם אפס אחריות. מי שנושא באחריות זה משרד הבריאות ואנחנו. בתקציב המוצע אין חזון, אין עתיד, אין בו למידה ממה שעברנו בשנה וחצי האחרונות ושום דבר שיוביל לקידום".

"מאיימים עליי בפיטורים"

התקציב הנוכחי, טוען ד"ר הלברטל, מטרתו להטיל סנקציות גדולות יותר על מי שלא יעמוד בו. "מאיימים עליי בפיטורים. זה פתרון המערכת. הפתרון של האוצר הוא כוחניות ושליטה, במקום לתת תקצוב ראוי לאזרחי מדינת ישראל. הבריאות זה ערך בסיסי של אזרחי מדינת ישראל. ואנחנו נילחם ולא ניתן לילדי האוצר לפגוע בזה".
1 צפייה בגלריה
זבל נערם בבית חולים רמב"ם בעקבות השביתה
זבל נערם בבית חולים רמב"ם בעקבות השביתה
"מי שיסבול מזה אלו אזרחי מדינת ישראל". השביתה החודש ברמב"ם
"הבעיה היא לא רק כסף", מוסיף פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "אנחנו רואים נהירה אדירה של רופאים מהדרגה הראשונה מהמערכת הציבורית לפרטית, אנחנו רואים הידלדלות, למעשה, רק המתמחים נמצאים בבתי החולים. צריך להקים כאן פורום דחוף, ועדה להצלת מערכת הבריאות הציבורית, כי אנחנו בכיוון לא טוב".
ד"ר הלברטל מתלונן גם על כך שהמתווה החדש של האוצר גורם להסטה מסיבית של מטופלים לרפואה הפרטית. "הם עושים את זה ביוזמתם, מעבירים אנשים עם טופס 17 לרפואה הפרטית על חשבון הרפואה הציבורית, מייבשים את הרפואה הציבורית, זה מה שהם עושים. וכפועל יוצא מזה גם רופאי בתי החולים הולכים לרפואה הפרטית".
בנתונים הקיימים כרגע, מערכת הבריאות מידרדרת? נופלת? אמר פה השר הורוביץ לפני שבוע: אני מבטיח שאותם 600 רופאים שהוכנסו למערכת בשנה האחרונה מקובעים עכשיו. על פניו זה נשמע טוב. "הנושא של התקנים הוא רק חלק אחד קטן מתוך המערכת. רוצים להגביר את ההנחות למבטחים בהתחשבנות בין בתי החולים הממשלתיים לקופת החולים - כשהמערכת הפסדית גם ככה; אנחנו רואים את קצב גידול האוכלוסייה, קצב הזדקנות האוכלוסייה שיגרום לשחיקה עוד יותר גדולה של התקציב. הפועל היוצא זה הורדה של איכות, כמות ונגישות הטיפולים הרפואיים שניתנים בתוך בתי החולים. אנחנו לא נוכל לקיים את הפעילות הנוכחית בתקציבים הנוכחיים ומי שיסבול מזה אלו אזרחי מדינת ישראל. אני, אתם, ההורים שלנו והילדים שלנו".