משרד הבריאות הודיע אתמול (ה') על כלבה ביתית שאובחנה עם כלבת ונמצאה בראש פינה. על פי הדיווח, אותרו שבעה נחשפים שהופנו לקבלת טיפול מונע נגד מחלת הכלבת. עוד נמסר כי "החקירה האפידמיולוגית לאיתור נחשפים לכלבת נמשכת".
כל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 14 ביוני עד 28 ביוני, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לשקול מתן טיפול מונע. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.
1 צפייה בגלריה
כלבה חולת כלבת בראש פינה. "לפנות לטיפול מיידי"
כלבה חולת כלבת בראש פינה. "לפנות לטיפול מיידי"
כלבה חולת כלבת בראש פינה. "לפנות לטיפול מיידי"
(צילום: shutterstock)
עוד נמסר מהמשרד כי "אנו מבקשים להעביר את המידע למטיילים ולנופשים באזור וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות".

"כלבת היא מחלה של 100% תמותה"

ד״ר דוד ששה, מומחה למחלות זיהומיות ומנהל תחום מחלות זיהומיות בקופת חולים מאוחדת, מסביר: "הדבקה בכלבת היא חלום הבלהות של כל זיהומולוג ושל מי שאמון על בריאות הציבור, כי מדובר במחלה חשוכת מרפא הכרוכה במאה אחוזי תמותה. זליגה של כלבת מחיות בר לחיית בית היא סימן אזהרה מדאיג במיוחד לרשויות ולשירותים הווטרינריים בישראל ויש לעשות כל מאמץ לנטר את תפוצת המחלה בחיות הבר ולתגבר את המאמצים לחיסון חיות הבר באזורים הרלוונטיים.
"בנוסף נדרשת עירנות של מי שמגדלים כלבים וחתולים, לוודא שהם מחוסנים לכלבת, ולא באים במגע עם תנים וחיות בר אחרות. בהקשר זה על הציבור לזכור כי כל חשיפה - נשיכה או שריטה מבעל חיים לא מוכר, על אחת כמה וכמה מחיות בר דורשת פניה מיידית לעזרה רפואית ושקילת הצורך בטיפול מונע לכלבת".
  • ליצירת קשר עם לשכת הבריאות בצפת: טלפון 04-6994257, 04-6994200