סבינה אליאייב, בת 32, אם לשלושה מאשדוד, שהייתה בשבוע 28 להריונה, הגיעה אתמול (שבת) למרכז הרפואי קפלן ברחובות, ובעודה בחנייה, טרם כניסתה למיון, התמוטטה ואיבדה הכרה. מאותו רגע החל הצוות הרפואי במאמצי החייאה. היא הוכנסה לבית החולים, ובמקביל להמשך מאמצי ההחייאה על ידי צוות רב מקצועי, הוחלט לבצע בה ניתוח קיסרי חירום להוצאת התינוק.
למרות מאמצי החייאה ממושכים, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. "אנו משתתפים בצער המשפחה", נמסר מבית החולים.
1 צפייה בגלריה
סבינה אליאייב ז"ל בת 32 מאשדוד יולדת שהתמוטטה בבית החולים קפלן ונפטרה
סבינה אליאייב ז"ל בת 32 מאשדוד יולדת שהתמוטטה בבית החולים קפלן ונפטרה
סבינה אליאייב ז"ל. התמוטטה בחניון בית החולים
(צילום באדיבות המשפחה)
היילוד הועבר לפגיה, הוא במצב יציב ומטופל על ידי הצוות הרפואי. גיסתה של סבינה, אסתר, סיפרה כי סבינה ובעלה חיכו זמן רב לתינוקת. עדיין לא ברור מה גרם למותה של האישה, אבל רופאים שטיפלו בה מספרים כי אין לקורונה קשר לאירוע. האישה הייתה בעלת מחלת רקע לבבית והגיעה לבית החולים בשל כאבי בטן וגב. בעלה סירב לנתיחה לאחר המוות. הלוויתה תתקיים הערב (א') באשדוד.
"מדובר בטרגדיה נוראית", אמרו מכריה. "היא הייתה אישה טובת לב ומקסימה. האישה הכי טובה וטהורה בעולם כולו", כתבה חברתה אדווה שרה. "הלב מסרב להאמין ואין מילים שיוכלו לתאר את גודל הכאב העצום. אבדה כל כך גדולה עבור כולנו. לא מעכלים". "היא תמיד הייתה דמות חזקה וראויה להערצה", כתבה קולגה. "אני בהלם".
גם בבית החולים מאיר בכפר סבא טיפלו במהלך סוף השבוע באישה הרה שהגיעה במצב קשה, אבל היא נשארה בחיים. האישה, בת 32, הייתה בשבוע ה-28 להריונה. בימים האחרונים היא חלתה בקורונה וטופלה בבית. פרופ' טל בירון-שנטל, מנהלת אגף נשים ויולדות במאיר, סיפרה: "מצבה של היולדת, שהגיעה עם מחלה סוערת, הידרדר מבחינה נשימתית וחייב העברה לטיפול נמרץ כללי, שם הוחלט להנשימה. כשמצבה המשיך להידרדר, הוחלט על ביצוע ניתוח קיסרי חירום כדי לתת את הסיכוי הטוב ביותר גם לאם וגם לתינוקת. בשעות האחרונות אנו רואים שמצבה התייצב מעט, אך מוסיף להיות קשה. התינוקת מטופלת בטיפול נמרץ ילודים.
פרופ' טל בירון-שנטל מבי"ח מאיר: "מצבה של היולדת הידרדר מבחינה נשימתית וחייב העברה לטיפול נמרץ, שם הוחלט להנשימה. כשמצבה המשיך להידרדר, הוחלט על ביצוע ניתוח קיסרי חירום. בשעות האחרונות מצבה התייצב מעט, אך מוסיף להיות קשה"
"אנו עדים לכך שבמקרים מסוימים מחלת הקורונה מהווה סיכון לנשים בהיריון, כפי שראינו בגלי התחלואה הקודמים. המלצתנו היא חד משמעית להתחסן ולהישמר ככל שניתן".