רוצה לחזור ולעמוד על רגליה: מחר, בלילה שבין שלישי לרביעי, יטוסו בני משפחת גלר מהיישוב חיספין ברמת הגולן, לארה"ב. הם יטוסו עם בתם רעיה (16) לטיפול, שעשוי לתת לה את הסיכוי לשוב וללכת על רגליה. זאת אחרי שסדרת ניתוחים קשה שעברה בגלל מחלת הסרטן בה חלתה לפני כשנתיים, הותירה אותה נכה.
בשבועות האחרונים התגייסו בני המשפחה וחבריהם למען קמפיין למימון המסע היקר, שעלותו מוערכת בכארבעה מיליון שקלים. כ-15,000 בני אדם תרמו עד כה להוצאות הניתוח והשיקום, וגויס כ-75 אחוזים מהסכום.
3 צפייה בגלריה
רעיה גלר
רעיה גלר
רעיה גלר. רוצה לחזור ולעמוד על רגליה
(צילום: משה כהן)
"אנחנו מלאי אמונה שנצליח לגייס את הסכום למען בתנו", אומרת מיכל גלר, אמה של רעיה. "זה מדהים שאנשים שלא מכירים אותי רוצים לעזור לי לעמוד על הרגליים ולהשלים את הניצחון במחלה. אני רוצה לחזור לשבת בצורה רגילה, ללכת ולרקוד", מוסיפה רעיה.
מי שליווה את רעיה במסע להחלמתה הוא ד"ר אייל רמו, מומחה ומנתח בכיר בכירורגיה אורתופדית-אונקולוגית, במרכז הרפואי שיבא, תל-השומר. "עברנו רכבת הרים מהרגע שהייתי צריך לבשר לה שיש לה סרטן ולעבור איתה את התהליך הארוך עד הניתוח ולאחריו", הוא מתאר. לדבריו, אחוזי ההצלחה בהחלמה מסרטן העצמות שאיתו התמודדה עומדים על בין 70-60 אחוזים. הוא מלא תקווה שהיא תצליח להשיג את חלומה הגדול, לשוב ולעמוד על רגליה ולרקוד. "רעיה ילדה מאוד חזקה וחמודה ותמיד הצליחה לשמור על חיוביות גם ברגעים הקשים".
בישראל, מיכל ובעלה דובי, שהשתחרר רק לפני כשבועיים משירות צו 8 במילואים, יותירו את ארבעה בנים שנלחמים בעזה ושתי בנות צעירות יותר."הילדים מבינים שיש לעשות את מה שצריך לעשות כדי לנצח בכל החזיתות".
3 צפייה בגלריה
רעיה גלר
רעיה גלר
רעיה ואמה. "תמיד שומרת על חיוביות"

"הבשורה שכל הורה חושש ממנה"

מחלתה של רעיה התגלתה לפני שנתיים במקרה, כשהיא הרגישה שאינה יכולה ללכת פתאום. למחרת ההורים ובתם הגיעו לבית החולים לבדיקות שהעלו את התוצאה שכל הורה חושש ממנה. "ישבנו אצל הרופא בתל השומר שבישר לרעיה כי חלתה בסרטן העצמות מסוג אוסטאוסרקומה", מתארת מיכל.
רעיה עברה טיפולי כימותרפיה וניתוחים, במהלכם הוציאו לה חלק מעצם השוק, הברך והירך והחליפו אותם בתותב פנימי בתוך הרגל. בגלל סיבוכים בהליך הכירורגי המורכב היא נותרה עם נכות ומתקשה משמעותית בהליכה ובעמידה ואינה יכולה לקפל את רגלה. "המטרה שלנו שהיא תוכל לחזור ללכת", אומרת מיכל האם.
3 צפייה בגלריה
רעיה גלר
רעיה גלר
רעיה גלר. במהלך הטיפולים
"זאת ילדה שרוצה להיות ילדה רגילה. את כל ההתבגרות שלה והשנתיים היפות מכיתה ט' ועד יא' היא איבדה כי לא הייתה בבית ספר. זאת בנוסף על הסבל והכאבים המטורפים. זה הדבר היחיד שאנחנו מבקשים".
כחלק מהמאבק להחלמת בתם התמודדו בני המשפחה עם קשיי המרחק מביתם שבגולן לבית החולים שיבא שבו טופלה. בשנה האחרונה הצליחו הוריה להוביל פיילוט לפרויקט להטסת ילדים חולים לטיפולים במרכז הארץ במסוק של איחוד הצלה ומשרד הבריאות, שנעצר בשל פרוץ המלחמה. בנוסף, בחודש מרץ 23 הובילה מיכל קמפיין תקשורתי וציבורי בכנסת להעלאת המודעות לביטוחים הסיעודיים הניתנים בחינם לילדים. "לבת שלי לא היה ביטוח סיעודי כי לא הכרנו את האפשרות הזאת, אבל היום למאות אלפי ילדים יש ביטוח כי הצלחנו להעלות את הושא למודעות".