בשיתוף מאוחדת
תקפו אתכם סחרחורות והקאות במהלך סוף השבוע ואתם תוהים אם התייבשתם או שזה רק וירוס בבטן, החום של הילדה עלה דווקא בשעות הלילה או שהילד נפצע במשחק כדורסל ואתם מתלבטים אם מדובר בשבר. מי מאיתנו לא ניצב בפני הדילמה - האם לקפוץ למיון או לחכות עד הבוקר ולהתייעץ עם הרופא במרפאה? ביקור בחדרי המיון העמוסים ללא הפניה מתאימה עלול לעלות הרבה כסף וכמובן גם לכלול בתוכו חוויה מפוקפקת של שעות ארוכות של המתנה לצד עשרות רבות של אנשים שממתינים לטיפול רפואי.
ב"מאוחדת" החליטו להשיק רשת של מרכזים לרפואה דחופה, שמאוישים על ידי צוותים רפואיים מקצועיים ומנוסים, ביניהם גם רופאים מומחים במגוון התמחויות. ביקרנו במוקד לרפואה דחופה של מאוחדת בירושלים, שמענו על המקרים המיוחדים בהם טיפלו וגילינו למה ביקור במלר"ד עדיף פעמים רבות על פנייה למיון.
"יש הרבה אנשים שזקוקים לטיפול רפואי, אבל לא צריכים להגיע לחדר מיון ולבלות שם שעות על גבי שעות, ויכולים לקבל טיפול מהיר על ידי רופאים מומחים בכירים, ולא מתמחים", מסביר ד"ר דניאל כהן, אורתופד בכיר במלר"ד מאוחדת בירושלים, שיחד עם רופאים מומחים נוספים מתחומים שונים כמו כירורגיה, רפואת ילדים ומומחים ברפואה פנימית נמצאים במוקד כדי להעניק טיפול מקצועי למטופלים שמגיעים. מרבית הרופאים עובדים במקביל גם בחדרי המיון ומביאים איתם ידע רב ברפואה דחופה. "כל מי שנכנס למלר"ד עובר אבחון ראשוני ומיד לאחריה סדרת בדיקות ביניהם בדיקות דם, צילומי רנטגן וכמובן בהתאם לאבחנה מקבל את הטיפול הרפואי הנדרש, בין אם מדובר בגבס, החזרת מפרק למקום, תפירת חתך עמוק ועוד. הטיפול במלר"ד מהיר, ומרגע הכניסה ועד רגע היציאה עומד על כשעה".
2 צפייה בגלריה
מלרד מאוחדת
מלרד מאוחדת
מנהל הסיעוד במלר"ד מאוחדת בירושלים: "נתנו לאדם את החיים במתנה"
(צילום ירון שרון)
הצילו את חייו – שבועיים לפני החתונה של בנו
ואיל אבו דאוד, מנהל הסיעוד במלר"ד מאוחדת בירושלים, משתף באירוע מהחודש האחרון שהוא זוכר במיוחד, אירוע שממחיש את המענה המקצועי והמהיר למקרים רפואיים דחופים שניתן במלר"ד: "הגיע אלינו גבר עם כאבים בחזה. כבר בקבלה המזכירה זיהתה שהוא כאוב, חיוור, מזיע ונראה לא טוב וזה מיד הדליק לה נורה אדומה", משתף אבו דאוד, "היא לקחה אותו לחדר טיפולים, אחות התחילה לעשות לו א.ק.ג והחולה תוך מספר שניות הוא קרס ועבר אירוע לבבי".
"לאחר החייאה שערכה כ-20 דקות בה הצלחנו לייצב את החולה, הוא עבר באפיק מהיר לבית חולים שם עבר צנתור דחוף. שבועיים אחרי המקרה הבן שלו התחתן, והמטופל הגיע יחד עם המשפחה שלו למלר"ד כדי להודות לצוות שהתרגש עד דמעות. הבנו שנתנו לאדם הזה את החיים שלו במתנה".
2 צפייה בגלריה
מלרד מאוחדת
מלרד מאוחדת
ד"ר דניאל כהן, אורתופד בכיר במלר"ד מאוחדת בירושלים: "לא צריך לבלות שעות במיון"
(צילום ירון שרון)
לא רק בירושלים: מוקדים לרפואה דחופה בחדרה, אשדוד ותל-אביב
למלר"ד בירושלים, שהחל לפעול לפני כשנה, מגיעים כ-300 חולים בכל יום. רק בשנת 2023 ניתן במוקד מענה ללא פחות מ-75 אלף מטופלים. ההצלחה של המוקד בירושלים הובילה את מאוחדת לפתוח לאחרונה מוקדים נוספים בחדרה, אשדוד ותל אביב, והם נותנים מענה רפואי מקצועי דחוף גם לתושבי הערים הסמוכות. השירות ניתן בשעות הערב כשהמרפאות סגורות (19:30-23:00), בימי שישי וערבי חג, בשבתות וחגים.
למי מתאים המוקד לרפואה דחופה?
"מגיעים לכאן אנשים מגיל אפס ועד גיל 102", מסביר ואיל בגאווה, "אנחנו יודעים לטפל בספקטרום רחב של בעיות, ומגיעים אנשים שמרגישים מאוד לא טוב, אנשים חולים, עם חום, כאבי בטן, הקאות, אנשים שנפלו מגובה או נחתכו ועד אנשים עם בעיות שהן רציניות יותר כמו כאבים בחזה וקוצר נשימה. ברגע שאנשי הצוות שלנו מגיע למלר"ד, הם לובשים את משקפי הרפואה הדחופה – זה מתבטא כבר מכניסת המטופל בדלת המרכז, ואם המזכירה שיושבת בכניסה מזהה שמישהו נראה לא טוב, היא מכניסה אותו באופן מיידי לאבחון ולטיפול, ואפילו לא מבקשת ממנו לקחת מספר. היו לא מעט מקרים שערנות למצב הרפואי של אנשים שהמתינו בתור הצליחה להציל את החיים שלהם".
בשיתוף מאוחדת
פורסם לראשונה: 16:00, 24.01.24