ניצל בזכות מכות חשמל: חייו של גבר כבן 55 שעבר התקף לב ניצלו במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא לאחר שעבר לא פחות מ-35 מכות חשמל וצנתור דחוף. לפני יותר משבוע החל מהדי חפאש מטירה, לסבול מכאב עז בחזה ובחילות. לאחר שהזעיק את בני משפחתו הבחינה בתו, אחות במקצועה, שאביה מתמודד עם אירוע לבבי. לאחר שבאחד המוקדים הרפואיים הסמוכים לביתו של חפאש אובחן כי הוא עובר התקף לב – הוא פונה באופן מיידי לבית החולים מאיר.
במהלך הנסיעה הידרדר מצבו ובמהלך הנסיעה הוא קיבל 10 מכות חשמל. כשהגיע לבית החולים הועבר באופן מיידי ליחידה לטיפול נמרץ לב תוך שהצוות הרפואי מבצע בו החייאה. במסגרת פעולות ההחייאה קיבל חפאש עוד 25 מכות חשמל בטיפול, שהוביל הקרדיולוג התורן ד"ר דניאל לנדא ובהשתתפות צוות היחידה לטיפול נמרץ לב. בהמשך הוא נלקח לצנתור לב דחוף והושתלו לו שלושה סטנטים. למחרת התעורר מההרדמה ונגמל ממכשירי ההנשמה, ומאז הוא מתאושש באופן מהיר.
1 צפייה בגלריה
35 מכות חשמל
35 מכות חשמל
מהדי חפאש (רביעי מימין) וצוותי היחידה לטיפול נמרץ לב ויחידת הצנתורים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית
(צילום: דוברות מאיר)
"מערך הלב במרכז רפואי מאיר מטפל מדי שנה בכ-350 מטופלים עם התקף לב חד", מסביר פרופ' דודי פרג, מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, שביצע את הצנתור הדחוף של חפאש. "צוותי מד"א עובדים ישירות מול צוות מערך הלב ומטופלים עם התקף לב דחוף מתקבלים ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לצורך צנתור דחוף. קיצור הזמן מהאבחנה לביצוע הצנתור מביא לשיפור ניכר בשיעורי ההחלמה של המטופלים".
לדבריו, חלק מהמטופלים עם התקף לב מידרדרים למצב של דום לב ונזקקים להחייאה וטיפול במכות חשמל. "ברוב המקרים יש צורך במכות חשמל בודדות. המקרה של מהדי הנו חריג במשך ההחייאה ובמספר מכות החשמל שנדרשו. הטיפול המהיר ומקצועיותם של צוותי מד"א, היחידה לטיפול נמרץ לב ויחידת הצנתורים במרכז הרפואי מאיר הביאו להתאוששותו המלאה של מהדי. המקרה מדגיש את חשיבות הפינוי המהיר לבית חולים בכל מקרה של כאב בחזה או חשד להתקף לב".
"קיבלתי 35 מכות חשמל ונשארתי בחיים", סיפר חפאש בשיחה עם ynet. "זה מלמעלה, ואני מרגיש הרבה יותר טוב ממה שהייתי ועם כל מה שעבר עליי. אני הרגשתי רק את מכות החשמל הראשונות ואחרי זה הורדמתי. זה היה באמת חזק ותודה לאל שהגוף שלי עמד בזה. עד עכשיו כולם בהלם ואף אחד לא מאמין שאני עוד חי. כשאני מדבר אני מרגיש שאני חי אבל זה לא קל מה שעבר עליי. צוות הרופאים עשה מעל ומעבר וכל הכבוד להם. אני מוריד בפניהם את הכובע".