בשיתוף עמותת להושיט יד
ממש על קו הסיום, כך ניתן להגדיר את הסטטוס הרפואי בו נמצאת בימים אלו מאיה איפרגן, פעוטה בת 3 וחצי מטבריה, בת יחידה להוריה, שחלתה בסרטן אלים ונאבקת כעת על חייה בארה"ב.
לעזרת המשפחה החרדה נרתמה עמותת "להושיט יד", ועד כה הצליחה המשפחה לגייס סכום של למעלה מ-3 מיליון שקלים אשר סייע להסיר גרורות סרטניות מראשה וגופה של הילדה.
3 צפייה בגלריה
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
(צילום: באדיבות המשפחה)
בזכות תרומות מצילות חיים אלה עברה מאיה לאחרונה ניתוח קשה ומורכב בן 12 שעות להסרת הגרורות הסרטניות ואף הושתל לה נקז ריאתי להוצאת נוזלים שהצטברו כתוצאה מהניתוח הארוך.
כעת עומדת מאיה לפני הליך כימותרפי אחרון שיארך כשנה והיא זקוקה לגיוס תרומות אחרון של 80 אלף שקלים בכדי להשלים את מהלך הטיפולים ומימון השהייה בארה"ב. ללא טיפול משלים זה, הסרטן חלילה יזקוף את ראשו שוב וגורלה של הילדה יוכרע.
הכל החל לפני כשמונה חודשים. מאיה הפעוטה החייכנית והשובבה החלה להתלונן בפני הוריה על כאבים ותסמינים חריגים שלא התאימו למחלות הילדות הנפוצות והדאיגו את ההורים מאוד.
הילדה הובהלה לסדרת בדיקות רפואיות מקיפה ובסופה בישרו הרופאים להורים את הבשורה המרה: מאיה חלתה בסרטן האלים נוירובלסטומה. מדובר בסוג סרטן אגרסיבי ביותר התוקף ילדים קטנים. מקורו של הסרטן הזה בבלוטת האדרנל הנמצאת מעל הכליות, והוא שולח במהירות גרורות לעצמות ולאזורים נוספים בגוף.
באחת, נאלצה המשפחה לשנות את שגרת יומה, ומטיפול בילדה חייכנית הנהנית ממשחק עם חברים וגינות שעשועים הפכה מאיה לפעוטה בסכנת חיים מידית, ואת גני השעשועים החליפו מסדרונות בתי החולים.
3 צפייה בגלריה
מאיה בת ה-3 וחצי חולה בסרטן ובסכנת חיים: טיפול יקר עשוי להצילה
מאיה בת ה-3 וחצי חולה בסרטן ובסכנת חיים: טיפול יקר עשוי להצילה
מאיה בת ה-3 וחצי חולה בסרטן ובסכנת חיים: טיפול יקר עשוי להצילה
(צילום: באדיבות המשפחה)
עד מהרה התברר גם כי הטיפול היחידי שיכול להציל את חייה של מאיה קיים רק בארה"ב והמשפחה יצאה בקמפיין חירום לגיוס תרומות בסיוע עמותת "להושיט יד". עם ישראל פתח את הלב ואת הכיס ועד היום גויסו כאמור למעלה מ-3 מיליון שקלים מתוך יעד של 3.5 מיליון שקלים וכעת נמצאת מאיה בישורת האחרונה של הטיפולים וזקוקה ליתרת עלות הטיפולים העומדת על 80 אלף שקלים בלבד.
"כתוצאה מהתרומות המבורכות אותן קיבלה המשפחה עלה בידינו להטיס את מאיה והוריה לארה"ב ושם היא מקבלת טיפול בבית החולים 'סלואון קטרינג' לילדים", מספר אברהם עטר מנכ"ל עמותת להושיט יד.
"לאחרונה היא עברה שני הליכים ניתוחיים מורכבים וארוכים בהם הסירו לה גרורות שהתפשטו בראשה ובגופה. למזלנו הניתוח עבר בשלום ולאחרונה היא הצליחה לקום ממיטת בית החולים לאחר שהייתה מרותקת אליה במשך קרוב לחודשיים.
"זה פשוט מכמיר לב לראות פעוטה כה קטנה במצב הזה בו היא מחוברת לצינורות בבית החולים, אך זה גם מחמם את הלב לדעת שעם ישראל נרתם מכל ליבו לסייע בהצלתה של ילדה קטנה שהוריה חסרי אונים. לולי עזרת הציבור לא היה לה סיכוי להגיע לשלב הזה ומאיה נלחמת בכל הכח על חייה ואנחנו מתפללים לרפואתה."
מאיה נמצאת כעת, כאמור, בישורת האחרונה וזקוקה ליתרת סכום התרומה העומד על כ-80 אלף שקלים בכדי להשלים את מהלך הטיפולים הכימותרפיים שנועדו למגר את הסרטן מגופה. "אנחנו חולמים על היום בו מאיה תוכל לחזור לחיים רגילים ואני מקווה ומאמין בכל ליבי שעם ישראל יפתח את ליבו גם בפעם הזאת", אומר אביה של מאיה שלא מש ממיטת בתו הקטנה. "מאיה היא הבת היחידה שלנו ואנחנו מחכים שהסיוט הזה ייגמר כבר ונוכל לחזור לארץ עם הילדה שלנו שלמה ובריאה".
3 צפייה בגלריה
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
(צילום: באדיבות המשפחה)
הפעוטה נמצאת עדיין בסכנת חיים והמשפחה קוראת לכלל הציבור להתפלל לרפואתה של "מאיה בת יפעת ומשה איפרגן".

לתרומות למאיה

עמותת המתנדבים "להושיט יד" נרתמה, כאמור, לסייע באיסוף התרומות. אלו כל הדרכים לתרום ל-למסע להצלת חייה של מאיה:
בכרטיס אשראי באתר המאובטח: לחצו כאן
משלוח צ׳ק: עמותת להושיט יד עבור מאיה , מרכז רימון, ת.ד.80 אלעד.
העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 477175 עבור מאיה. לאחר ביצוע העברה על מנת לקבל קבלה לחצו כאן
טלפון לתרומות: 03-9090500
העברה מחו"ל: IBAN: IL380127720000000477175
Swift Code (BIC): POALILIT
בשיתוף עמותת להושיט יד

פורסם לראשונה: 11:49, 31.01.22