ארגון "למענכם", המעניק ייעוץ והכוונה רפואית על בסיס וולונטרי, יקיים ביום חמישי בשבוע הבא ועידת חדשנות רפואית בסימן "עולם הרפואה בשנת 2040". בכנס ישתתפו כ־200 רופאים בכירים מישראל, והוא צפוי לספק הצצה לעולם הרפואה כפי שהוא עתיד להיראות בשלהי העשור הבא.
האירוע יתקיים בסוף החודש בקמפוס של אוניברסיטת תל־אביב ויארח מרצים מהארץ ומחו''ל, בהם רופאים מובילים בתחום החדשנות הרפואית ובכירי תעשיית ההייטק והביוטק בישראל.
1 צפייה בגלריה
עולם הרפואה
עולם הרפואה
מימין לשמאל: הרב ערבליך וד"ר נוימן עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי
באירוע צפוי לשאת דברים חתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות גיל שוויד, יו''ר ומייסד חברת צ'ק פוינט ומחלוצי תעשיית ההייטק והסייבר בישראל. פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר והחדשנות של שירותי בריאות כללית, הנחשב מומחה בעל שם עולמי בחדשנות ובריאות דיגיטלית, ירצה על עתיד הרפואה הגנומית וכיצד להפוך את ההבטחה למציאות.
ד''ר גדי נוימן, סגן נשיא "למענכם", אמר: "מדובר בארגון עם יותר מ־180 רופאים מומחים שהינם מנהלי מחלקות ומנהלי יחידות מכל בתי החולים בארץ. אנחנו נותנים ייעוץ רפואי על סמך מסמכים שהמטופל או קרובי משפחתו שולחים. מדובר במקרים מורכבים, לא מקרים קלים של חולים מאוד מורכבים שקצת הולכים לאיבוד. אנחנו לא עוסקים בהקדמת תורים אלא בייעוץ במסגרת השירות הציבורי ולא מדובר בהפניה לשירות פרטי. יש לנו 150-100 פניות ביום וצוות של מזכירות שמטפל בהכל. תוך 48 שעות נותנים תשובה מנומקת של המלצתנו. החולים לא משלמים אגורה על שום דבר. הכל בהתנדבות".
הרב ערבליך הקים את הארגון לפני כמה שנים. את התאוצה הוא תפס בשנים האחרונות. היום זהו גוף המוכר בכל המערכת הרפואית. הארגון נתמך על ידי שלושה נדבנים מחו"ל שמקורבים לרב. הם ראו חשיבות גדולה בתרומה לעם ישראל.
ד''ר נוימן מוסיף: "הכנס יעסוק בחשיפה של הרפואה על חדשנות רפואית, בין היתר חקר המוח וגידולי המוח שהם סופניים. איך יטפלו בזה ואיך יהיה אפשר לחיות עם זה. הנושא השני הוא הקרנות. אנחנו מדברים על הקרנות למחלות סופניות. כיום אנחנו עובדים בשיטת 'רדיו תרפיה' שנהוגה בעולם. בשנים האחרונות התפתחה שיטה חדשה להקרנות שנקראת 'קרינת פרוטונים'. היא מאפשרת טיפול ברמת דיוק גבוהה יותר".
חתן אות הנשיא להתנדבות, יו"ר "למענכם" יוסי ערבליך, אמר כי "כשהרופאים והיועצים הרפואיים פוגשים חולים המתמודדים עם מחלה מורכבת, הם מבקשים לטעת בהם תקווה ולהסביר להם על המחקרים והטיפולים החדשניים. בוועידה נלך צעד קדימה, ונחלוק את המידע הכי אופטימי שיש כיום עם הרופאים הבכירים בישראל – אלה שפוגשים את המטופלים יום־יום – כאשר את המידע יספקו מחוללי המהפכות עצמם. במסגרת הארגון שעובד כמה שנים החלטתנו לראשונה לארגן כנס רפואי שיהיה מסורת פעם בשנה".