בשיתוף מדטרוניק
כשדניאלה צ'ובר (28), רופאה המתחילה בימים אלה התמחות ברפואת ילדים, הייתה בת 14, היא חלתה בסוכרת מסוג 1. שני הוריה רופאים ואמה הייתה ערנית לסימנים המאפיינים את המחלה, כמו למשל, ירידה במשקל, צימאון ומתן שתן תכוף והפנתה את בתה במהירות לבדיקות דם. התוצאות איששו את החשש.
"אני זוכרת שכשגיליתי התקשרתי לחברה שלי, שהייתה חולה גם, והיא אמרה לי, 'החיים שלך נגמרו עכשיו'. אומנם היה לי קשה, אבל לא הרגשתי שהחיים שלי שנגמרים. ידעתי שאני צריכה איתי משהו מתוק בתיק ומכשיר בדיקת סוכר, וכל זה תוך כדי גיל ההתבגרות שמביא איתו הרבה שינויים במצבי רוח ושינה לא מסודרת. למרות זאת הצלחתי להתמודד עם המצב וליהנות מכל מה שהחיים הציעו", היא מספרת.
"ולא שהיה לי קל. היום יום שלי התנהל אחרת מכל מי שסובב אותי; תמיד להסתובב עם מזרקים, חישובים, מספרים, בדיקות סוכר וחישובי פחמימות. לא פעם נקלעתי למריבות מול הוריי שדאגו לי ורצו לטפל בי ולדעת מה רמות הסוכר שלי, ביררו ושאלו שאלות, למרות שהרגשתי בוגרת מספיק להתמודד עם הסוכרת ועם כל השלכותיה".
יותר מכל, דניאלה חששה ממצבים בהם רמות הסוכר צונחים בצורה דרסטית. "זה התחיל לקרות יותר וגם הטריד אותי יותר. למשל- במשחקי הכדורסל, חששתי שתהיה ירידה פתאומית וגם בלילות, פחדתי ללכת לישון כי ידעתי שזה עלול לקרות תוך כדי שינה, מה שהשפיע אצלי על כל יום המחרת".
2 צפייה בגלריה
דניאלה צ'ובר
דניאלה צ'ובר
דניאלה צ'ובר

"עכשיו אני יכולה להגשים את החלומות שלי"

מאז היא הספיקה לסיים את לימודיה התיכוניים, ללמוד רפואה ולהתחתן. וכבר יותר משנה שהיא מתנהלת עם מערכת G780 שמשפרת את חייה ונותנת לה בטחון וחופש על ידי ניטור רמות סוכר ופעולות אוטומטיות לאורך כל היום. לדבריה "מאז כניסת המערכת הזו לחיי, השינוי הוא עצום. השיגרה שלי מאד עמוסה, בעיקר בגלל הלימודים. והנה סוף סוף אני יכולה להגשים את חלומי ולנהל את החיים האינטנסיביים שלי בלי לחשוש, בקלות וביעילות. אני יודעת שהמערכת בודקת אותי כל 5 דקות ויודעת לתקן ולאזן אותי במידת הצורך".
2 צפייה בגלריה
לבלב מלאכותי חדש
לבלב מלאכותי חדש
המערכת שמאזנת את רמות הסוכר
(צילום: מדטרוניק)
"בזכות המערכת אני לפני הכל- רגועה. גם כשאין לי סדר יום, אני מאוזנת ופחות מתעסקת בסוכר. אני כבר לא חווה נפילות ברמות הסוכר וישנה לילות רצופים ורגועים. זו הקלה עצומה להשתחרר מהאחריות הבלתי נגמרת של חישובים אין סופיים ובדיקה מתמדת של המצב ורמות הסוכר שלי. אני כבר לא מתעסקת בזה, יש מכשיר מתוחכם שממש שומר עליי, מגן עלי ועל האיזון שלי, ולא צריך לבדוק מה קורה כל כמה דקות. הוא עושה את זה באופן עקבי ותמידי. בזכות המערכת הזו אני הכי שלווה ורגועה ואפילו אם אני לא אוכלת במשך שעות, אני יודעת שהסוכר שלי מאוזן".
רגע לפני שהיא מתחילה התמחות ברפואת ילדים, היא מספרת למה בחרה בתחום הזה. "במשך השנים, הייתי מדריכה בקייטנות של ילדים סוכרתיים ואני יודעת כמה זה משמעותי שמי שמדריך ונמצא בסביבתך, מבין אותך ויודע בדיוק מה אתה חווה. כשהייתי נערה והייתי מבקרת במרפאה, הייתי מתוסכלת מכך שהרופאה, לא באמת הבינה מה עובר עלי, מה אני חווה ומרגישה, ממה אני סובלת. אני חושבת שיש לי הזדמנות להיות בשליחות בכך שאדע מה עובר על מטופלי ואבין את הקשיים ואת הצרכים שלהם".
בשיתוף מדטרוניק