בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet אתמול (ה') לפיה התרופה רג'נרון, שעשויה למנוע אשפוז ותמותה כתוצאה מקורונה, לא מונגשת לציבור וניתנת באופן פרטי, רופאים וזיהומולוגים בכירים קוראים למשרד הבריאות לקדם שינוי מהותי בנושא. לדבריהם, כבר בעבר דובר על הרחבת הטיפול בתרופה – אך דבר לא נעשה.
1 צפייה בגלריה
רג'נרון
רג'נרון
רג'נרון
(צילום: גטי אימג'ס)
"הטיפול הזה יכול למנוע אשפוז באחוזים מאוד גבוהים", מסביר פרופ' שלמה מעין, מנהל מערך הזיהומים בבית החולים ברזילי באשקלון. "כרגע נקנתה כמות גדולה. אלא שצריך להכין מערך שיאתר מהר את אלו שנחשפו בוודאות או אלו עם מחלה קלה מאוד ולטפל בהם בזמן, לפני שמצבם יידרדר. למה לא לעשות תוכנית? אני חושב שיש אי־הבנה באשר לאופן שבו עובדת התרופה, ויש עומס ארגוני".
פרופ' מעין אינו היחיד שתומך בשימוש נרחב בתרופה ומתן שלה לכלל האוכלוסייה, ולא רק לבעלי קשרים וחולים בודדים, כפי שנעשה עד כה. "הוכח כי מתן התרופה הזו לאנשים בקהילה שיש להם תסמונת קלה עד בינונית של הנגיף מוריד את הצורך באשפוזים ב־80־70 אחוז", אמרה אתמול לאולפן ynet פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא.
צפו בדבריה של פרופ' רהב:
"היא לא מתאימה לאנשים שמגיעים לחדר מיון. אבל אנחנו קוראים לחולים מדוכאי חיסון, חולים על דיאליזה וחולים שנדבקו בקורונה ואין להם מחלה קשה, לקבל את התרופה הזאת בחדר המיון. אני זועקת למתן של התרופה הזאת כבר מול הקופות כבר תקופה ארוכה. זה צריך להיות בקהילה ולא בבית החולים".