בשיתוף אלפאמדיקס כשחולפות השנים מתרחשים שינויים בכל הרקמות בגופנו ובכל השכבות: בשומן התת-עורי, בשריר וגם בעצם. גם העור שלנו עובר שינויים דרמטיים: הוא נעשה דק יותר, רפוי יותר, נוצרים עליו קמטים על העור והמרקם שלו משתנה - הוא הופך ללא אחיד ולא חלק. אחד השינויים המרכזיים הוא איבוד של רקמות שומן תת-עורי, המוביל לכך שבאזורים מסוימים בפנים אפשר לראות שקעים, למשל בין האף לפה, בלחיים ולפעמים מתחת לעיניים. "מלבד זאת, חלק מרקמת השומן יורדת מעט כלפי מטה, ולכן רואים צניחה של העור לאורך קו הלסת", אומרת ד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ומנהלת ורנר קליניק בתל-אביב. לדבריה, "עם הגיל יש גם ספיגה של העצם, כך שיש פחות רקמת עצם בלחיים, בקו הלסת ובעצם המרכזית של הפנים. התוצאה היא מראה של ספר שנסגר, מעין מעיכה של רקמת העצם".
הרפואה האסתטית היא זו שמיועדת למזער את כל התופעות הללו. התחום מחולק לחמישה סוגי טיפולים מרכזיים: מילוי באמצעות חומצה היאלורונית ליצירת נפח; הזרקת בוטוליסיום טוקסין (בוטוקוס) אשר מרפה את השרירים ויכול לגרום להרמה קלה של השרירים ושיפור בקמטים; מילוי עם חומצות היאלורוניות לא מצולבות לזירוז בנייה של קולגן ושיפור פני השטח; שימוש במכשור (גלי רדיו, אולטרסאונד או לייזר) למטרות שונות; ושימוש בחוטים.
איזה טיפול מתאים לכל מטרה? "אני מעדיפה להשתמש בבוטוקס להשגת אפקט פתיחת המבט", אומרת ד"ר ורנר, ומסבירה ש"עם השנים המבט 'נסגר' ואנחנו נראים עייפים יותר. טיפול מסוג זה נותן מראה פחות עייף ויותר פתוח, ומרים מעט את הגבות שקצת צונחות".
בנוגע למכשור, ד"ר ורנר מסבירה כי "היום אפשר למצוא טכנולוגיות חדשות שעוזרות לכיווץ הרקמה, הרמת הפנים ויצירת רגנרציה של הרקמה. בטיפול בחוטים מעבירים חוט עם זיזים מתחת לעור באמצעות מחט קטנה. הטיפול מרים מעט את הרקמה ומספק מענה לצניחה של הרקמה בעקבות דלדול רקמת השומן. חשוב לדעת שהטיפול בחוטים לא מתאים למצב שבו העור ממש דק או מדולדל. כלומר, יש לבצע אותו כשלחוט יש עוד מה להחזיק".

2 צפייה בגלריה
תוכן שיווקי
תוכן שיווקי
מראה פחות עייף ויותר פתוח. בוטוקס
(צילום: Shutterstock)
ביניים: בונים יסודות
תהא המטרה אשר תהא, במקרים רבים השלב הראשון המומלץ הוא בנייה של היסודות של הפנים. "יש לבחון היכן העצם נספגה ברמה הגדולה ביותר, ושם לספק תמיכה", אומרת ד"ר ורנר, "באופן שכזה, קודם כל מחזירים לפנים את המבנה המקורי שלהם, מה שמהווה את האלמנט החשוב ביותר במראה שלהם. לשם כך אני מעדיפה להשתמש במוצר בשם Radiesse, הבנוי מקלציום הידרוקסי-אפטיט. זה חומר שמתיישב באופן מעולה כשמזריקים אותו עמוק, ממש על העצם". היא מסבירה כי Radiesse, המיובא לישראל על ידי חברת אלפאמדיקס, מציע אפקט משולש של מילוי, הרמה והצערה של העור לאורך זמן, ונחשב לאחד הפתרונות המובילים בעולם לבעיות עור שנגרמות עם הגיל.
השלב השני בטיפול, אומרת ד"ר ורנר, הוא שלב השקעים, המתמקד ביחידות השומן. "בשלב זה יש לפעול לפי האנטומיה של יחידות השומן שנספגו או צנחו", היא מסבירה, "הפתרון לשקעים העמוקים של הרקמה הוא חומרים עבים וחזקים כמו חומצה היאלורונית, שבה יש הרבה קישורים פנימיים, מה שמאפשר לה להחזיק את הרקמה. אני משתמשת בחומר Stylage XL מבית VIVACY צרפת, הכולל שילוב בין חומצה היאלורונית מצולבת לנוגד חמצון עוצמתי. היתרון של המוצר הוא האפשרות להתאים את הסמיכות של החומר לעומק של השקע ולסוג העור. אצל מי שיש להן עור דק, התוצאה תהיה פחות יפה עם חומר סמיך משום שהעור לא יכסה מספיק טוב את החומר".
בשלב הבא של הטיפול, מתארת ד"ר ורנר, "היעד הוא לשפר את מבנה ומרקם העור". לדבריה, "המגמה הבולטת בתחום זה היא טיפולי ביו-סימולציה אפשר לקחת Radiesse, לדלל עם סליין ולהזריק אותו ממש מתחת לפני השטח. באופן שכזה מתרחש ייצור של קולגן, רכיב שאותו הגוף מאבד לאורך השנים. התוצאה היא עור מתוח, חלק ויפה יותר. אופציה נוספת היא שימוש ב- Stylage Hydromax, המיועד לפני השטח של העור ומורכב מחומצה היאלורונית רכה יחסית, אשר גורמת לסימולציה של בניית קולגן בעור, מה שנותן לו יותר אלסטיות".
2 צפייה בגלריה
ד"ר אינס ורנר
ד"ר אינס ורנר
ד"ר אינס ורנר
(יח"צ)
למצוא את הטיפול הנכון
המפתח למציאת הטיפול הנכון, לדברי ד"ר ורנר, הוא ייעוץ מעמיק. "בפעם הראשונה הייעוץ לוקח יותר זמן", היא מסבירה, "כדאי שהוא יבוצע על ידי רופא כדי להבין את האנטומיה והשינויים של המטופל או המטופלת. כל אדם מתבגר באופן שונה מאוד מבחינת עצם, שומן, רקות, מצח, קו הלסת. אין תשובה אחת לכולם. מדובר במשימה הרבה יותר מסובכת ממה שנראה לאנשים. צריך להתאים את סוג החומר והטיפול – חלק מהאנשים צריכים חומצה יותר עבה, יותר דקה, והרבה פעמים צריך לשלב בין טיפולים כדי לקבל מראה טבעי. כך, למשל, אם עושים מילוי בלבד, האפקט של הרמת הפנים יכול להיות מוגזם. המטרה היא לטפל לפי השינויים הפיזיולוגיים ברקמה בהתאמה אישית, כדי להוביל למראה טבעי ככל האפשר". שילוב בין חומרים וטכנולוגיות, לעומת זאת, "מאפשר בנייה של תשתית, מה שיוביל ליצירת מראה טבעי ויפה יותר".
על מנת לקבל את הטיפול הנכון, כדאי לבוא למרפאה עם ראש פתוח ולא להיות מקובעים על טיפול מסוים, אומרת ד"ר ורנר. בנוסף, "חשוב להבין שהיום רוב הטיפולים הם קלים, לא פולשניים. לרוב שמים משחת הרדמה על העור ובחלק מהמוצרים יש חומר הרדמה מובנה, כמו ב-Stylage, מה שמוביל לטיפול ללא כאב".
לסיום, לד"ר ורנר יש טיפ נוסף. "אני לא ממליצה להתחיל בטיפולים בגיל ממש צעיר, אבל לא כדאי לחכות יותר מידי זמן, כי כשהכל כבר צונח וכל הרקמה התפרקה, הרבה יותר קשה לטפל. טיפולים בגילאים צעירים יותר שומרים על הרקמה ואפילו מונעים חלק מהשינויים".
בשיתוף אלפאמדיקס
פורסם לראשונה: 09:12, 13.03.24